Ik zie ik zie wat jullie niet zien, en het is.....
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
 - Nieuw lid
 - 

- V300 register
 - Verbannen
 - 

- 16673-dummy
 - Nieuw lid
 - 

- Laurens Post
 - Nieuw lid
 - 

volvofiel;58792 schreef : Ja, vooral omdat het een GL-versie is lijkt me dat aannemelijk.
Vergelijk mijn witte grill met deze en dan zul je geloven dat het een witte grill is met chromen rand
http://www.volvo300club.nl/foto.php?id=145&fotonr=3&tabel=autos
- J. Ruiter
 - Verbannen
 - 

- V300 register
 - Verbannen
 - 

w?l als witte.
- 16673-dummy
 - Nieuw lid
 - 

De verkoper van de auto schreef : Beste J.R.,
bij het besturen van de 340, die overigens een aanzienlijke verbeterde wegligging krijgt met de pollux velgen, had ik last van de slechte visuele zichtbaarheid van de auto bij andere weggebruikers. Het imago van de kleine volvo wekt bij andere weggebruikers een neerbuigende houding op en veroorzaakt daardoor veel voordring en snijwerk.
Om deze redenen heb ik het karretje voorzien van sportvelgen en de gril aangepast om de zichtbaarheid en het voorkomen van de auto te verbeteren.
De gril is in onderdelen demonteerbaar, en ja je zou het zwarte kunstof gedeelte kunnen laten verkoperen en dan laten verchromen.
Ik heb echter de zaak in de zinkspray gezet en zilverkleurige autolak gebruikt.
In de praktijk veroorzaakt de gril bij anderen en reactie verbetering en neemt men de auto serieuzer, daarnaast kijkt nog steeds menig weggebruiker op z'n neus omdat de variomatic supersnel volgt bij wegmaneuvres op de snelweg, razendsnel is op de vele rotondes en een taaie rakker blijft bij de stoplichten. De gril doet de rest![]()
Nee, bij mijn weten heeft volvo in de 80 jaren een witte ralleyspecial gemaakt waarvan de gril dus wit is, en daar is het bij gebleven. De enige 340 die wel een verchroomd raster had was de GLS uitvoering van het voorgaande model met het andere type bumper. Maar deze gril is groter en minder dynamisch.
Groet, ****** ******
Zelfbouw dus, ?n een liefhebber!
- V300 register
 - Verbannen
 - 

*** Lucluc kijkt naar buiten en wordt verblind door de reflectie van zoveel chroom, van de voorbumper en gril ***
- V300 register
 - Verbannen
 - 

daar staat een mapje/zip met foto's van autoshows uit de jaren 80. daar staan verschillende chromen grillen je ontzettend hard toe te blinken