(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

343 Black Beauty!

• Robbert Jan
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2007 21:15 #679422 door Robbert Jan
Beantwoord door Robbert Jan in topic 343 Black Beauty!
Waarom zou je willen rijden in een 343 op lpg?
Al ik zuinig wil rijden zal ik wel op diesel gaan tuffen, in een 343 verknoei je alleen maar het karakter van de wagen.
Het is weer typisch vrekkigs om alles op lpg te zetten. Niemand kan voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Doe maar, bouw ze om, ik juich het toe. Zo zijn er de afgelopen 10 jaar vele amazons en 164-en gesneuveld. Allemaal opgekocht in het buitenland en dan opgereden want ja het kan toch niet mee met het moderne verkeer. Blijven er meer onderdelen over voor mij en heb ik iets zeldzaams!

Lpg in een auto is juist voor mij waardeverminderend, je hebt extra kosten alles weer goed te krijgen qua carrosserie en interieur, als je het al vind, en in 99 van de 100 keer is er ook technisch veel verknoeid.

Als je zuinig wilt rijden in een 343 leg er dan een B14.4E met 5bak in en je rijdt zuiniger dan menig lpg geval. Dan is er later nog iets te redden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2007 22:43 #679432 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 Black Beauty!
Interessante mening. Ik weet niet hoe het in Belgi? is, maar in Nederland wordt dus al jarenlang 'misbruik' gemaakt van de regeling dat auto's ouder dan 25 jaar vrij zijn gesteld van wegenbelasting. En laat nu juist een auto op lpg zo duur in de wegenbelasting zijn....

Je rijdt niet zo zeer zuiniger, want op gas loop de motor juist minder kilometers per liter, maar 40/50 cent aan de pomp maakt het juist weer voordeliger.

'Ze' roepen al jaren dat de oldtimerregeling afgeschaft gaat worden, maar ik zie het er niet zo van komen.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2007 15:46 #679453 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 343 Black Beauty!

volvomania;33107 schreef : Niemand kan voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Dat is het mooie van LPG in een oldtimer, dan kan dat dus wel! :humor:
Geen wegenbelasting, verzekerd voor nog geen 100 euro per jaar, tanken voor nog geen 50 cent per liter.
Daardoor is er meer geld over om de auto netjes te onderhouden!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2007 16:48 #679462 door V300 register
alleen de aanschaf van zo'n lpg installatie is een rib uit je lijf ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2007 17:34 #679465 door V300 register

lucluc schreef : 'Ze' roepen al jaren dat de oldtimerregeling afgeschaft gaat worden, maar ik zie het er niet zo van komen.

Hoeft ook niet. Ze houden iedereen nu nog even aan het lijntje, maar als de kilometerheffing eenmaal daar is, worden oldtimerbezitters alsnog belazerd. Krijg je ook nog zo'n lelijk kastje in de auto.

Maar even ontopic. Een leuke buitenkans voor wie er plek voor heeft. Ik heb echter al een 340 geadopteerd...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2007 19:29 #679476 door V300 register
Tja zou kunnen. En dan nog een heel duur tarief. Want zo,n 343 op benzine vervuilt wel voor 50 autoos (kwa co2 uistoot) van vandaag de dag! Denk zelfs dat 50 nog weinig is. Wat zal de co zijn 3.5 ongeveer? Geloof dat 0.1 tegenwoordig vrij normaal is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2007 20:13 #679553 door V300 register
Aan wie is deze schitterende wagen verkocht, toevallig aan iemand van hier of van de 300club?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2007 12:24 #679613 door V300 register
de genoemde literprijs voor LPG gaat ook niet meer op. ik zie het tegenwoordig bij de meeste pompen staan voor meer dan 60 ct.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2007 13:27 #679617 door V300 register
klopt, lpg wordt steeds duurder, maar je tankt op het moment nog goedkoop hoor.
hier staat het op het moment voor 45 cent. en de benzine is al gezakt naar 1,36 das nog duur, maar beter dan 1,45.
van mij mag het wel weer dalen naar 1,20 zoals het 2 jaar geleden stond.
toen was tanken nog redelijk leuk om te doen.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2007 20:42 #679662 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic 343 Black Beauty!

volvomania;33107 schreef : Waarom zou je willen rijden in een 343 op lpg?
Al ik zuinig wil rijden zal ik wel op diesel gaan tuffen, in een 343 verknoei je alleen maar het karakter van de wagen.
Het is weer typisch vrekkigs om alles op lpg te zetten. Niemand kan voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Doe maar, bouw ze om, ik juich het toe. Zo zijn er de afgelopen 10 jaar vele amazons en 164-en gesneuveld. Allemaal opgekocht in het buitenland en dan opgereden want ja het kan toch niet mee met het moderne verkeer. Blijven er meer onderdelen over voor mij en heb ik iets zeldzaams!

Lpg in een auto is juist voor mij waardeverminderend, je hebt extra kosten alles weer goed te krijgen qua carrosserie en interieur, als je het al vind, en in 99 van de 100 keer is er ook technisch veel verknoeid.

You The Man! :groovy:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC