(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Rolkrik bij de aldi

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2007 13:16 #668587 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rolkrik bij de aldi
ja precies.
wij hebben er een in de kever in de neus liggen als ballast om hem mooi horizontaal te houden.
en het is een betere krik voor banden verwisselen dan die er origineel bij komt :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2007 18:10 #668625 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rolkrik bij de aldi
we hebben hier thuis van beide smaken een krik staan.

als alleen het wiel maar even van de grond hoeft pak ik dat kleine dingetje zoals in deze set zit. voor klusjes aan de remmen of banden wisselen is dat prima. (sinds wanneer moet de auto omhoog voor remmenwerk?)

als de wagen echt omhoog moet pak ik de grote krik, die heb ik bij de Rustbusters gehaald voor 85 euro. dit is ook werkelijk 4x zoveel krik als die goedkope :)
hij is wel ontiegelijk zwaar, dus niet echt handig om er even onder te vrotten. wel heeft ie een 'quick lift' erop zitten zodat ie onbelast zeer snel omhoog komt. maximum hefhoogte is bijna 3x zo hoog als van het kleintje.

stabiliteit is ook wel beter; maar ook die grote krik heeft enigzins de neiging om terug te zakken.

dit brengt me op een ander punt; assteunen. de steuntjes die bij het goedkope setje zitten; daar heb je eigenlijk niks aan. t? fragiel en gammel. je moet echt op een gladde betonvloer werken om er profijt van te hebben.

je kunt veel beter een set assteunen met gietijzeren 'zaagtand' spindel nemen. die zet je neer, trekt ze omhoog tegen het steunpunt, en de blokkeerpal zorgt dat ie max. een klein stukje terug zakt, en dan stabiel staat. de betreffende steuntjes hebben ook veel steviger voetsteunen, en daardoor zijn ze een stuk veiliger.

zet NOOIT een auto enkel op een krik!!! laatst is er nog iemand in Sprundel door zijn oldtimer geplet op deze manier. minimaal een setje assteunen erbij en dan de krik weer laten zakken. als extra kun je nog het reservewiel onder de auto erbij leggen.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2007 19:57 #668641 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Rolkrik bij de aldi
Nu zie ik het ook ja, de assteuntjes zijn van buis en plaatstaal gemaakt.
De steuntjes die ik er bij kreeg hadden gelukkig goede gietijzeren spindels.
En ik kreeg er zelfs een oliewisselopvangbak, magnetisch schaaltje en een ligkarretje voor onder de auto bij.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC