Autotechniek docu's

• Raynor Tolsma
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2014 23:30 #633266 door Raynor Tolsma
Autotechniek docu's is gemaakt door Raynor Tolsma
Goedenavond,

Heeft iemand nog goede titels van docu's over autotechniek? Engels / Nederlands maakt me niet veel uit. Op internet staan vele losse filmpjes over allerlei onderdelen van de auto, graag zou ik eens ontspannen een complete docu over dit onderwerp willen zien.

Bvd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Raynor Tolsma
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2014 01:13 #947086 door Raynor Tolsma
Beantwoord door Raynor Tolsma in topic Autotechniek docu's
Hier wel een aantal leuke informatieve filmpjes:

Koppeling:

Versnellingsbak:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2014 12:35 #947117 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Autotechniek docu's
Als echte beginner die liever YouTube filmpjes kijkt dan een stapel boeken gaat lezen, kun je eens kijken naar het kanaal van ericthecarguy. Hij heeft een serie onder de titel basics, waar je best n hoop van kunt leren.

Overigens is er maar 1 manier om de daadwerkelijke vaardigheden onder de knie te krijgen en dat is oefenen.

Edit: Ook z??r interessant en lezenswaardig zijn de SPP boekjes van VAG (selbststudienprogramm). Edit2: Wel in het Duits dus.. :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2014 18:54 #947124 door V300 register
Ik het evt wel een serie Ford video's uit de begin jaren 90. Zo beetje elke vorm van techniek word er besproken en uitgelegd. Serie is oorspronkelijk bedoel als training voor niet technische mensen binnen de ford dealer wereld. Intresse?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-04-2014 20:31 #947125 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Autotechniek docu's
Nou absoluut, Eric the car guy is vind ik ook heel leerzaam en hij laat heel weinig bij het editten weg, toont ook waar het moeilijk is voor hem of kan zijn als je bezig bent met een bepaalde klus, echte onvervalste praktijksituaties.

Hij legt veel uit, voor sommigen misschien wat teveel, maar is daardoor wel heel gedetallieerd en laat hij je met zo weinig mogelijk vraagtekens achter.

Greetings viewers!

PS; and remember to always stay dirty...:)

• Raynor Tolsma
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2014 19:53 #947151 door Raynor Tolsma
Beantwoord door Raynor Tolsma in topic Autotechniek docu's
Bedankt voor de tips! ericthecarguy ga ik eens even op m'n gemak bekijken. Lezen vind ik ook niet vervelend hoor, mochten hier tips voor zijn, dan houd ik mij zeker aanbevolen. M'n Duits is jammer genoeg niet zo goed, dat zal ik dus even moeten overslaan ;-)

Natuurlijk is de praktijk het belangrijkste dat begrijp ik! Ben ik ook druk mee bezig...

@ Vincent, kun je me in een PB wat meer info sturen? :) Thanks!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2014 21:33 #947178 door V300 register
Technische boeken hoeven niet perse over auto's te gaan om er iets nuttigs uit te kunnen halen. Ik heb als klein menneke diverse boeken totaal aan gort gelezen zoals de eerste twee delen van deze serie:

boekwinkeltjes.nl/singleorder.php?id=141583327

echt geweldig, GORTdroog en met alleen met 2-kleuren lijntekeningetjes geillustreerd, maar een enorm nuttig boek geweest voor mij.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC