RVS uitlaatsysteem
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-02-2013 21:17 #632516
door V300 register
RVS uitlaatsysteem is gemaakt door V300 register
Jaaa, het toverwoord! yeehaa!
Voor velen van ons het toverwoord, maar wel een duur toverwoord. Hoewel, als je advertenties op Marktplaats moet geloven kan het ook nog wat meevallen.
Maar.... kennen we allemaal de nadelen ervan? Niet bedoeld als bangmakend spookverhaal, maar er is een groot probleem. Dat probleem heet elektrische waardigheid.
In het verfoeide scheikundige systeem van waardigheden [periodieke systeem] wat ik nog uit mijn hoofd moest kennen ja, vind je dit terug.:wtf2:
Doordat RVS een hogere waardigheid heeft als bv staal en aluminium, zullen de laatst genoemde zich "opofferen". Het effect zal zijn dat je uitlaat blinkt en je auto wegrot..:flame:
In ieder geval je ophangbeugels.
M.a.w wanneer je besluit een dergelijk uitlaatsysteem te gebruiken, neem deze tip ter harte en controleer een en ander regelmatig. Gebruik deugdelijke rubbers en vet, en blijf controleren.
Of koop een veel goedkoper blikken systeem en rijd hem regelmatig goed warm.
Werkt ook erg goed!:yummie:
Voor velen van ons het toverwoord, maar wel een duur toverwoord. Hoewel, als je advertenties op Marktplaats moet geloven kan het ook nog wat meevallen.
Maar.... kennen we allemaal de nadelen ervan? Niet bedoeld als bangmakend spookverhaal, maar er is een groot probleem. Dat probleem heet elektrische waardigheid.
In het verfoeide scheikundige systeem van waardigheden [periodieke systeem] wat ik nog uit mijn hoofd moest kennen ja, vind je dit terug.:wtf2:
Doordat RVS een hogere waardigheid heeft als bv staal en aluminium, zullen de laatst genoemde zich "opofferen". Het effect zal zijn dat je uitlaat blinkt en je auto wegrot..:flame:
In ieder geval je ophangbeugels.
M.a.w wanneer je besluit een dergelijk uitlaatsysteem te gebruiken, neem deze tip ter harte en controleer een en ander regelmatig. Gebruik deugdelijke rubbers en vet, en blijf controleren.
Of koop een veel goedkoper blikken systeem en rijd hem regelmatig goed warm.
Werkt ook erg goed!:yummie:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
19-02-2013 21:52 #924239
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic RVS uitlaatsysteem
uitlaat hang toch al met beugels in rubber?
enige punt zou bij de voorpijp + spruitstuk kunnen zijn.
enige punt zou bij de voorpijp + spruitstuk kunnen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-02-2013 21:57 #924242
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic RVS uitlaatsysteem
Vaak zijn de rubbers niet nieuw meer, zitten er passtukjes [metaal] en ringetjes ed. bij gemonteerd. En inderdaad je voorpijp en spruitstuk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
19-02-2013 22:07 #924246
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic RVS uitlaatsysteem
Als je voor RVS gaat, dan ga je toch voor alles nieuw en goed, dus dan neem je geen passtukjes of dingen die je vastmaakt aan de bodem en gelijk aan de uitlaat.
Neem aan dat de bedrijven die het spul verkopen ook wel e.e.a. weten over bevestigingsmethoden en vast en zeker een oplossing hebben met spruitstuk, d.m.v. pakkingmateriaal.
Neem aan dat de bedrijven die het spul verkopen ook wel e.e.a. weten over bevestigingsmethoden en vast en zeker een oplossing hebben met spruitstuk, d.m.v. pakkingmateriaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2013 22:09 #924247
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic RVS uitlaatsysteem
Typisch geval van theorie vs praktijk he, t gaat alleen maar op bij blank materiaal en aangezien al het staal aardig in de verf zit valt het allemaal bijzonder mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-02-2013 22:18 #924248
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic RVS uitlaatsysteem
Ik slinger wel wat aan... Begrijp mij goed, ik wil niets afkraken. Heb in het verleden als jachtschilder gewerkt op luxe jachten. Zag daar op een gegeven moment een motorschip voorbij komen van een jaar oud. Op de flying bridge [alu] een kraan die met RVS bouten was gemonteerd. Roestblazen als putdeksels.... Dat gebeurd echt niet altijd, maar een fout zit in een klein hoekje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2013 22:47 #924249
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic RVS uitlaatsysteem
Ik weet als allround assemblagemonteur met trekjes naar engineering/service maar al te goed wat je bedoeld:) (helaas). iets zomaar in elkaar schroeven is een makkie maar iets correct assembleren is toch vele malen moeilijker en complexer als je zou denken
Die kraan bijv. Dat is nu typisch iets dat later gemonteerd wordt, even gaatjes boren boutje erdoorheen en klaar. dan ben je tussendoor in principe al heel veel stappen vergeten en rvs boutjes helpen dan ook niet meer
Die kraan bijv. Dat is nu typisch iets dat later gemonteerd wordt, even gaatjes boren boutje erdoorheen en klaar. dan ben je tussendoor in principe al heel veel stappen vergeten en rvs boutjes helpen dan ook niet meer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2013 18:58 #924372
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic RVS uitlaatsysteem
Als dit echt een probleem is dan roest de 340 van Anjo compleet onder z'n r**t vandaan :+
In de praktijk zal het best meevallen. Inderdaad; de uitlaat hangt in principe in rubbers en raakt het gewone staal dan alleen bij het uitlaatspruitstuk. Tussen die overgang zit dan nog eens een pakking.
In de praktijk: bijna elke auto heeft met dit fenomeen te maken: denk aan de aluminium cilinderkop en het gietstalen uitlaatspruitstuk. Hoe vaak hoor je verhalen dat de cilinderkop weggefreten/gecorrodeerd is? Niet vaak.........
Altijd leuk en interessant om dergelijke vraagstukken aan de kaak te stellen. Goed dat er mensen zijn die dit doen. Hierdoor stijgt het niveau van het V3C-forum flink boven dat van het gemiddelde Golf-sjonnie-forum uit
(no hard feelings voor de Golf-Sjonnies btw.....)
In de praktijk zal het best meevallen. Inderdaad; de uitlaat hangt in principe in rubbers en raakt het gewone staal dan alleen bij het uitlaatspruitstuk. Tussen die overgang zit dan nog eens een pakking.
In de praktijk: bijna elke auto heeft met dit fenomeen te maken: denk aan de aluminium cilinderkop en het gietstalen uitlaatspruitstuk. Hoe vaak hoor je verhalen dat de cilinderkop weggefreten/gecorrodeerd is? Niet vaak.........
Altijd leuk en interessant om dergelijke vraagstukken aan de kaak te stellen. Goed dat er mensen zijn die dit doen. Hierdoor stijgt het niveau van het V3C-forum flink boven dat van het gemiddelde Golf-sjonnie-forum uit

(no hard feelings voor de Golf-Sjonnies btw.....)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2013 19:45 #924380
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic RVS uitlaatsysteem
Volgens mij mis je bij je spruitstuk ook twee essentieel onderdelen voor (elektrolytische) corrosie: Vocht, en contact... Er zit een pakking tussen en de hele boel is daar ietwat vettig.
Hier ligt ook een bergje RVS klaar
Hier ligt ook een bergje RVS klaar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets