Einde voor Bermudadriehoek
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

www.gelderlander.nl/regio/achterhoek/tre...dadriehoek-1.3637855
Yes! De zogenaamde 'Bermudadriehoek', waar ik toch minstens 2x per dag doorheen kom, gaat eindelijk verdwijnen. Het was ook van de zotte dat anno 2013 niemand wist welke trein zich wanneer op welke locatie bevindt.
Nu de wissels nog elektrisch maken, dan hoeft de machinist de trein niet meer uit om de wissels om te zetten!
Overigens was dit spoorlijntje (de drukste regionale lijn van NL, m.a.w. in de spits 'als haringen in een tonnetje') de laatste in NL dat een ongecontroleerd baanvak had.
Ja, het wordt nog wel eens wat met dit veredelde karrenspoor....
...ooit :confused:
(overigens; ze konden die treinen dus niet zien, maar ze WAREN er al die tijd wel!! En wij maar collectief wachten op het perronnetje...)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter;210984 schreef : hebben ze trouwens al sluitend bewijs voor waarom er regelmatig schepen en vliegtuigen in de ?chte bermuda driehoek verdwenen??
Iets met gasbellen die omhoog kwamen of zo dacht ik, waardoor schepen en vliegtuigen omlaag ''vallen'' omdat dat gas niet dezelfde dichtheid heeft als water of lucht. Zoiets dacht ik gehoord of gelezen te hebben.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Wouter;210984 schreef : hebben ze trouwens al sluitend bewijs voor waarom er regelmatig schepen en vliegtuigen in de ?chte bermuda driehoek verdwenen??
sluitend bewijs niet, maar inderdaad zit er daar gas in de bodem. Volgens mij methaan.
Zou het wel kunnen verklaren, want door de gasbelletjes in het water wordt het dragend vermogen ineens veeeeel kleiner en zakt een schip letterlijk direct weg.
Dit gebeurt niet constant, maar in 'uitbarstingen' waardoor ineens een enorme hoeveelheid gas opstijgt.
Vliegtuigen hebben er ook last van, want methaan stijgt gewoon door lucht heen waardoor ook de vliegtuigen ineens niet meer 'gedragen' worden en ook gewoon naar beneden vallen.
Wat er gebeurt als er een methaanwolk een verbrandingsmotor in vliegt spreekt voor zich denk ik (boem :+).
Waarom kompassen en navigatieapparatuur op hol slaat, weet ik niet. "Ze zeggen" dat er daar iets met het magnetisch veld gebeurt.
Overigens staat er een onderzoeksopdracht open op een hogeschool ergens, voor studenten die willen afstuderen op dit onderwerp. Ze hebben daar een lab waar ze de situatie kunnen nabootsen.
Maarja, niets voor mij, want ik doe Bestuurskunde

Had me er graag in verdiept!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb me er niet in verdiept, maar het is natuurlijk logisch dat als in de Bermudadriehoek het magnetisch veld verandert, dit precies aan de andere kant ook gebeurt.
Er zitten gigantische voorraden methaan onder de zeebodem, dus er zullen nog wel meer plekken zijn waar het vrijkomt.
(overigens is het allemaal vooral mythevorming en sterke verhalen, er gebeuren niet significant veel meer ongelukken in die gebieden)