Nieuwe aanwinst 340 Special
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
RubenJ;207573 schreef : Ja, heb 'm nog niet boven de 80 gehad maar loopt netjes op. Alleen wegrijden of optrekken na afremmen is soms wat schokkerig.
als je snel naar de 50 gaat, en dan 50 blijft rijden, heb je dan geleidelijk flink minder gas nodig om het vast te houden (de motor is echt stil) of blijft 'ie een beetje loeien?
nog makkelijker is deze testjes even uitvoeren.
v3c.nl/berichten.php?content=Variomatic%...agnose&menu=techniek
en dan met name die van het opschakelen: automaat in N, beetje gas tot de EMVK klikt en dan dus ook zou moeten zuigen aan pijpje A
Starten doe ik trouwens ook in de N. als je dan wat gas nodig hebt of de choke gebruikt en dus hoge toeren draait, dan bestaat de kans dat de koppeling al begint te pakken. In de P wordt deze dan tegengehouden en dat is zonde van het materiaal. In de N draait alles vrij en kun je zodra hij weer rustig is naar de D toe.
optrekken schokkerig. in principe moet je met een vario eerst "voelen" en dan pas doordrukken. toch, als de klap opvallend groot is, kun je de luchtspleet van de koppeling controleren. Misschien moet deze gesteld worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb het idee dat die ook dan er snel blijft reageren op het gaspedaal. Motortje blijft wel beetje hoog in de toeren heb ik het idee.powerflux;207578 schreef : als je snel naar de 50 gaat, en dan 50 blijft rijden, heb je dan geleidelijk flink minder gas nodig om het vast te houden (de motor is echt stil) of blijft 'ie een beetje loeien?
Kan de choke ook niet helemaal uit zetten, dan slaat ie af.
Echt schokkerig is het niet maar nakijken is nooit weg natuurlijk, eerst maar eens inlezen. Vario's heb ik echt nog geen verstand van.powerflux;207578 schreef : optrekken schokkerig. in princiepe moet je met een vario eerst "voelen" en dan pas doordrukken. toch, als de klap opvallend groot is, kun je de luchtspleet van de koppeling controleren. Misschien moet deze gesteld worden.
Edit: nou niet snel je bericht aanpassen h?

Ik ga de stappen eens bekijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Ik heb overigens nog een vraagje over de special uitvoering.
Op de pagina met de modelontwikkelingen staat dat de Special standaard centrale deurvergrendeling heeft.
Nou vroeg ik me af of dit klopt. Mijn 340 heeft dit niet namelijk of het is kapot maar dat heb ik nog niet kunnen controleren. Dat heeft overigens niet zo veel zin als het er niet op zit natuurlijk

Klopt het dat de Special vanaf '89 standaard centrale vergrendeling heeft?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar meten is weten, dus ff een deurpaneel verwijderen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Joris;208520 schreef : Niet te veel op de folder afgaan joh, ze deden daar maar wat;) hier een beetje opties erbij, daar een beetje er af..
wel afgaan op de folder. heeft er op een (GL) special gegarandeerd op gezeten. Als het niet werkt is het systeem gewoon kapot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.