Mijn nieuwe wagen
- V300 register
- Verbannen
-
Nu even wat minder boeiende dingen. Ik ben 26 jaar en woon in Holysloot. Holy-wat? Ja Holysloot dus. Dat ligt vlakbij Amsterdam en heeft 150 inwoners. Ik zelf heb nog niet zo heel veel sleutel ervaring met auto's. Onderhoud wel zelf mijn Kawasaki zx6r en heb vroeger heel wat aan brommertjes gesleuteld. Ook heb ik rond mij nog wat sleutelende vrienden die nooit te beroerd zijn om hun rechter handjes uit de wel bekende mouwen te steken. Maar ik wil natuurlijk het liefst zelf ook mijn autootje leren kennen dus hoop ik hier op dit forum enige kennis te vergaren.
Want dit autootje mag dan wel van een oud omaatje geweest zijn ?n altijd binnen hebben gestaan, maar ze heeft nog wel wat kleine roest plekjes die ik toch graag wil verhelpen (tips om dat mooi te doen zijn welkom). Ook heeft mijn vijfdeurs geen centrale deurvergrendeling en dat zou natuurlijk wel handig zijn en staat op mijn boodschappenlijst. Er zit nog geen radio in, maar die heb ik vandaag op de kop getikt op marktplaats. Een originele volvo CR 708 met cassettedeck natuurlijk, want die radio's van tegenwoordig zijn echt foeilelijk. Nu nog ergens originele boxjes vinden. Ook heb ik zelf het ijzerdraadje achter mijn verwarmingsluchtrichtingskeuzehendel (dat is een lastige met galgje) gesloopt. Kan je die ergens los kopen trouwens? Eergisteren was ik aan het rijden en ineens smoorde en stotterde ze hevig. Ik dacht dat het aan de verdelerkap of bougiekabels lag. Nieuw gekocht en er op gezet. Nog steeds hetzelfde probleem. Daarna de carburateur er af en schoongemaakt. Blijkt de sproeier te zijn losgetrild! Mooi schoon gemaakt en terug gezet. Ze loopt weer als een zonnetje. Hier even een lijstje met wat ik nog wil gaan doen:
Transmissie olie vervangen
Remvloeistof vervangen
Radio en boxjes inbouwen
Roestplekjes behandelen
Speling uit deurschanier halen
Centrale deurvergrendeling inbouwen
Verwarmingshendeldraad vervangen
Dit is haar dan:
Ja ik moet haar nog even wassen

Hier de roest plekjes op de linker achterdeur.
Ik denk dat de raamlijst lekt, waardoor het roest er onder komt. Hopen dat het nog te redden is. Tips hoe ik dit het beste kan behandelen zijn welkom

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
misschien nog een dingetje voor je to-do list: de handvat rubbers vervangen.
Zoals op de laatste foto te zien is zitten er wat scheurtjes in, en als het daar gaat lekken rot langzamerhand de onderkant van de deur ook weg.
verder een leuke auto zo, en nog veel fijne km's

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Deurpennen is momenteel een schaars goedje aan het worden. Dat wordt dadelijk ook kijken voor iets vervangends.
Veel plezier met opknappen.
In wat voor staat wil je het eindresultaat hebben?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Tot twee jaar geleden had ik ook een V340 (bouwjaar april 1986) in deze kleur en met dezelfde, dikke blauwe velourse bekleding. Het was echter een roestvrije 3 deurs uitvoering. Ik heb hem / haar met pijn in mijn hart moeten verkopen. Gelukkig heb ik de foto's nog ....
Er is wel degelijk verschil in de grijstinten. Ik zocht destijds een grijs linkervoorscherm, vanwege een deuk (vorige eigenaar). Zelfs plaatwerk-Goeroe Erik van O. kon me er niet aan helpen, ondanks dat hij veel goed materiaal in zijn magazijn had. Telkens week de kleur net iets af. Bij de eerste series van dit type (knipperlicht in voorbumper en niet in voorscherm) is het grijs namelijk lichter van kleur. Blijkbaar is er na medio 1986 gerommeld met de kleur (donkerder grijs, champagnekleur toevoeging e.d.). Ik zou een sloopauto van dezelfde periode zoeken of Erik vragen hier naar te kijken. Bij hem heb je de meeste keuze.
De deurscharnieren zijn wel degelijk nog te koop. De meeste Volvo dealers hebben ze waarschijnlijk niet meer, maar Born Built Beauties heeft ze op voorraad: artikelnummer [SIZE=-1]3140643. Ook op mijn p[SIZE=-1]ortier zat op een ge[SIZE=-1]geven moment sp[SIZE=-1]eling[SIZE=-1] en[SIZE=-1] sloot de [SIZE=-1]deur slecht. Het vervangen gaat het beste met het Midlock gereeds[SIZE=-1]chap[SIZE=-1]. [/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE]
[SIZE=-1]
Mocht je gaan poetsen: gebruik [SIZE=-1]geen Commandant[SIZE=-1], [/SIZE] maar Meguiar[SIZE=-1]'s-produkten (scratch[SIZE=-1]X en gold class wa[SIZE=-1]x en shamp[SIZE=-1]oo)[/SIZE][/SIZE][/SIZE]. Het betreft een metallic lak en de blanke lak wil na verloop van jaren nog wel eens makkelijk loslaten. Meg[SIZE=-1]uiar's is duurder, maar [SIZE=-1]veel veil[SIZE=-1]iger en beter.
Verde[SIZE=-1]r heb ik veel profijt van mijn lidmaatschap geha[SIZE=-1]d[SIZE=-1]. [/SIZE][/SIZE][/SIZE]
[SIZE=-1]Groet, Peter [/SIZE]
[/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE]
- V300 register
- Verbannen
-
Regelmatig geweest met m'n vorige werk (Albert bezorgservice). Supermooi daar! Ik heb hier ooit eens een lange pauze gehouden, zonnetje, muziekje, broodje, uitzichtje, heerlijk. Ik denk dat als iemand daar ooit belandt, dat jouw auto niet te missen is...RVandenbussche;207252 schreef : Ik ben 26 jaar en woon in Holysloot. Holy-wat? Ja Holysloot dus. Dat ligt vlakbij Amsterdam en heeft 150 inwoners.

edit: oh, iets te enthousiast over Holysloot...alsnog welkom natuurlijk! Goed dat je lid bent geworden.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Bij een auto van tien jaar kun je nog wat vinden, maar bij een model waarvan de jongste 20 jaar is en er maximaal 3000 van zijn geregistreerd, is de kans vrij klein dat je de delen nog in exact de juiste kleur vindt.
Ga naar de spuiter, laat je kleur scannen en laat spuitbussen maken.
Kaal halen en spuiten maar of als je dit niet durft, laat het doen.
Kost je de hele wereld niet.
- V300 register
- Verbannen
-