Koppeling volvo 66 afstellen
- Zjokkeh Janssens
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2012 19:41 #631933
door Zjokkeh Janssens
Koppeling volvo 66 afstellen is gemaakt door Zjokkeh Janssens
Hoi,
Ik ben net nieuw hier en ik heb net een volvo 66 gekocht. Ik weet het, ik ben niet echt op het juiste forum maar de koppeling lijkt mij hetzelfde. :halo:
Nu mijn vraag:
Volgens het boek moet ik shims van 2,7mm plaatsten om tussen de koppelingsplaat en het vliegwiel een luchtspleet te krijgen tussen de 0,1 en 0,3 mm. Als ik dit doe heb ik geen luchtspleet, met andere woorden de koppelingsplaat zit geklemd tussen de drukgroep en het vliegwiel. Moet ik dan enkele tiendes bij de shims toevoegen of is er iets anders mis?
Drukgroep en koppelingsplaat zijn nieuw.
Ps: heeft er iemand een idee hoe ik de drukgroep moet afstellen want in het boek staat dat je daar een welbepaalde tool voor nodig hebt om de drukgroep in vast te klemmen?
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Joris
Joris
Ik ben net nieuw hier en ik heb net een volvo 66 gekocht. Ik weet het, ik ben niet echt op het juiste forum maar de koppeling lijkt mij hetzelfde. :halo:
Nu mijn vraag:
Volgens het boek moet ik shims van 2,7mm plaatsten om tussen de koppelingsplaat en het vliegwiel een luchtspleet te krijgen tussen de 0,1 en 0,3 mm. Als ik dit doe heb ik geen luchtspleet, met andere woorden de koppelingsplaat zit geklemd tussen de drukgroep en het vliegwiel. Moet ik dan enkele tiendes bij de shims toevoegen of is er iets anders mis?
Drukgroep en koppelingsplaat zijn nieuw.
Ps: heeft er iemand een idee hoe ik de drukgroep moet afstellen want in het boek staat dat je daar een welbepaalde tool voor nodig hebt om de drukgroep in vast te klemmen?
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Joris
Joris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2012 21:45 #906244
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Koppeling volvo 66 afstellen
wat voor boek heb je?
hoeveelheid vulplaatjes is niet belangrijk, als je maar tussen 0,1 en 0,3mm luchtspleet komt. meer vulplaatjes erbij dus!
koppelingsplaten die nu nieuw gefabriceerd worden krijgen meestal wat dikkere voering mee zodat het evt originele set plaatjes te weinig is, maar dat is alleen maar positief.
hoeveelheid vulplaatjes is niet belangrijk, als je maar tussen 0,1 en 0,3mm luchtspleet komt. meer vulplaatjes erbij dus!
koppelingsplaten die nu nieuw gefabriceerd worden krijgen meestal wat dikkere voering mee zodat het evt originele set plaatjes te weinig is, maar dat is alleen maar positief.
- Zjokkeh Janssens
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2012 06:02 #906279
door Zjokkeh Janssens
Beantwoord door Zjokkeh Janssens in topic Koppeling volvo 66 afstellen
bedankt man, ik dacht dat ik verkeerd bezig was
weet je toevallig iets over het afstellen van de drukgroep. De vingers dan?

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-04-2012 20:53 #906315
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koppeling volvo 66 afstellen
De drukgroep moet je nooit afstellen. Deze is af fabriek afgesteld en hoeft niet gesteld te worden. Aan de drukvingers draaien geeft alleen maar ellende. Wel de rollen in de drukgroep even inspuiten met teflonspray oid.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2012 21:27 #906318
door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Koppeling volvo 66 afstellen
De vingers mogen enkel afgesteld worden indien je het speciale gereedschap (afstelmal) ervoor hebt.
Als je er niet bent aangeweest zou ik ervan afblijven.
Als je er niet bent aangeweest zou ik ervan afblijven.
- Zjokkeh Janssens
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2012 12:04 #906375
door Zjokkeh Janssens
Beantwoord door Zjokkeh Janssens in topic Koppeling volvo 66 afstellen
tnx,
weet er iemand ook hoe je het vacuummebraam naast de koppeling moet afstellen. Van de uitleg in mijn haynes manual versta ik geen ballen. :hmmz2:
weet er iemand ook hoe je het vacuummebraam naast de koppeling moet afstellen. Van de uitleg in mijn haynes manual versta ik geen ballen. :hmmz2:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-04-2012 17:27 #906388
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koppeling volvo 66 afstellen
Volgens mij moet je die zo afstellen dat als de balg niet bekrachtigd wordt, dus ontspannen, dat het kabeltje net niet `los` zit oftewel aantrekt.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2012 00:18 #906416
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Koppeling volvo 66 afstellen
Verwijder da slangeke. Doet die kunstofdeksel er af. Ziet daar is een stelmoer. Daarachter zit 'n veerke. Die gaat bewegen als ge de stelmoer verdraaid.
(sorry voor mijn gebrekkig Belgisch)
(sorry voor mijn gebrekkig Belgisch)
Moderators: Mark Smeets