De Prijzen stijgen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2012 10:11 #631907
door E. van Oostveen
De Prijzen stijgen. is gemaakt door E. van Oostveen
Langzaam beginnen de prijzen voor onderdelen te stijgen. De schaarste begint toe te nemen.
Zelfs voor een carrosserie zonder motor moet je zelfs betalen, terwijl je hem nog moet ophalen ook.
Ook zie ik de mazzeltjes en aanbiedingen langzaam afnemen. Probeer maar eens Koni's te krijgen voor een goede prijs.
Zelfs voor een carrosserie zonder motor moet je zelfs betalen, terwijl je hem nog moet ophalen ook.
Ook zie ik de mazzeltjes en aanbiedingen langzaam afnemen. Probeer maar eens Koni's te krijgen voor een goede prijs.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-03-2012 10:54 #902734
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Prijzen stijgen.
Ik vind het wel meevallen hoor. De auto's zelf worden over het algemeen misschien wel duurder, maar onderdelen nog niet echt. Ten minste, op de sloperijen waar ik kom... Laatst bijvoorbeeld nog een schoenendoos met spullen (centrale vergrendeling, paar relais, nog wat klein spul) voor ?10 meegekregen.
Bovendien is er natuurlijk maar een beperkte groep mensen die de onderdelen nog wil hebben. Dat zijn wij liefhebbers voor alle onderdelen, en de goedkooprijders voor de absoluut nodige onderdelen.
Maar goed, op een gegeven moment worden de onderdelen dus wel schaarser natuurlijk. Des te meer rede voor ons als liefhebbers om deze auto's en onderdelen te redden van de shredder nu het nog kan!
Bovendien is er natuurlijk maar een beperkte groep mensen die de onderdelen nog wil hebben. Dat zijn wij liefhebbers voor alle onderdelen, en de goedkooprijders voor de absoluut nodige onderdelen.
Maar goed, op een gegeven moment worden de onderdelen dus wel schaarser natuurlijk. Des te meer rede voor ons als liefhebbers om deze auto's en onderdelen te redden van de shredder nu het nog kan!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-03-2012 13:10 #902742
door V300 register
Van wat ik herinner had iemand nog een carrosserie waarin erik interesse in had, blijkbaar is hier best veel voor gevraagd. Ik denk dat mensen in zulke gevallen vooral geld zien. Als je inderdaad bj de goede sloperij of volvo dealer komt kun je dingen voor een prikkie meenemen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-03-2012 15:45 #902832
door V300 register
Koni,s klopt wel hoor, deze zijn aan de prijs. De reden is denk ik, dat de mensen die deze demper hebben ook wel weten ook liefhebbers zijn van de 300 en dus de waarde wel kunnen weten...
Echter zoek je normale dempers, nieuwe kun je ze nog steeds wel goedkoop krijgen. Het is dan wel hoeveel tijd trek je er voor uit? Als je zoiets hebt van ik vind het leuk om 1 jaar lang te zoeken naar nieuwe achterschokdempers voor een 300 serie ben ik er van overtuigd dat je ze kunt kopen voor 25 euro voor een setje...
Echter wil je dit niet.... Ik heb het ooit eens gedaan bij mijn varioriemen. Nieuw 50 euro, van een autohandelaar die gestopt was met zijn garage... Dat heeft me 2 jaar lang zoeken op marktplaats ed gekost... Zeg niet dat het niet kan!
Wil je echter snel een onderdeeltje, dan kan het een dure zaak worden wanneer het gaat om de zeldzame delen. Hier bedoel ik niet het waterpompje of de remblokjes mee, maar de zeldzamere artikelen... Vooral wanneer ze niet te krijgen zijn bij de autohandel. En dat worden steeds meer onderdelen!
Echter zoek je normale dempers, nieuwe kun je ze nog steeds wel goedkoop krijgen. Het is dan wel hoeveel tijd trek je er voor uit? Als je zoiets hebt van ik vind het leuk om 1 jaar lang te zoeken naar nieuwe achterschokdempers voor een 300 serie ben ik er van overtuigd dat je ze kunt kopen voor 25 euro voor een setje...
Echter wil je dit niet.... Ik heb het ooit eens gedaan bij mijn varioriemen. Nieuw 50 euro, van een autohandelaar die gestopt was met zijn garage... Dat heeft me 2 jaar lang zoeken op marktplaats ed gekost... Zeg niet dat het niet kan!
Wil je echter snel een onderdeeltje, dan kan het een dure zaak worden wanneer het gaat om de zeldzame delen. Hier bedoel ik niet het waterpompje of de remblokjes mee, maar de zeldzamere artikelen... Vooral wanneer ze niet te krijgen zijn bij de autohandel. En dat worden steeds meer onderdelen!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2012 15:48 #902833
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Prijzen stijgen.
als je nu NOS schokdempers koopt die al meer dan 15 jaar op de plank liggen, is dat zonde van je moeite, tijd en geld. Dat zijn fietspompen geworden.
Zelfde geldt voor allerhande rubber onderdelen, pakkingen, etc enz
Zelfde geldt voor allerhande rubber onderdelen, pakkingen, etc enz
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-03-2012 16:28 #902837
door V300 register
Ik ben het niet helemaal met je eens aangaande pakkingen ed. Dat wil wel eens reuze meevallen. Maar ze gaan zeker korter mee dan oorspronkelijk de bedoeling was, maar het is in de meeste gevallen zeg ik er bij niet zo dat ze helemaal niet meer te gebruiken zijn.
Zelfde geld voor ook rubber de waterslangen! Normaal wilde deze wel 20 jaar meegaan. Ik heb in 2000 ooit eens via volvo slangen gekocht waarop stond dat het productiejaar 88 was. In 2011 ging dezelfde slang weer kapot, terwijl de vorige 25 jaar meeging!
Dus, er zit zeker waarheid in en het is zeker zo dat ze minder lang meegaan. Maar dat wil niet zeggen dat ze helemaal niet te gebruiken zijn!
Zelfde geld voor ook rubber de waterslangen! Normaal wilde deze wel 20 jaar meegaan. Ik heb in 2000 ooit eens via volvo slangen gekocht waarop stond dat het productiejaar 88 was. In 2011 ging dezelfde slang weer kapot, terwijl de vorige 25 jaar meeging!
Dus, er zit zeker waarheid in en het is zeker zo dat ze minder lang meegaan. Maar dat wil niet zeggen dat ze helemaal niet te gebruiken zijn!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2012 17:08 #902839
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Prijzen stijgen.
dat zeg ik ook niet.
wat ik bedoel, is dat je je geld beter kunt investeren in Nieuw (met hoofdletter N) i.p.v. "oud"nieuw voor dat soort onderdelen, ook al is dat Volvo-stickertje erop n?g zo leuk
wat ik bedoel, is dat je je geld beter kunt investeren in Nieuw (met hoofdletter N) i.p.v. "oud"nieuw voor dat soort onderdelen, ook al is dat Volvo-stickertje erop n?g zo leuk
Moderators: Mark Smeets