Even voorstellen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-11-2011 23:28 #890762
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen
Of een vario goed werkt kun je inderdaad volgens objectieve maatstaven beoordelen;
- aangrijpingspunt koppeling
- toerental bij constante snelheden op vlakke weg
- bergrem, kickdown werking
- afwezigheid van getril en/of gedreun
- afwezigheid van slip bij volgas wegtrekken van stoplicht
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-11-2011 08:00 #890773
door V300 register
De ene goede vario is de ander niet. Er zit echt wel verschil in toerental bij constante snelheid.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-11-2011 21:24 #890840
door V300 register
Dank je, hier kan ik wat mee
Dat aangrijpingspunt is bij mij wel een aandachtspuntje volgens mij. Het lijkt een beetje of hij ineens aangrijpt bij het optrekken inplaats van vloeiend aangrijpen. Als ik heel rustig gas geef gaat het goed maar als ik wat vlotter wil optrekken gaat het iets minder vloeiend.
Maar dit zal waarschijnlijk het afstellen van de koppeling zijn denk ik. Heb er hier al iets over gelezen dus dat zal ik binnenkort eens even nakijken.
Bergrem en kickdown heb ik nog niet geprobeerd. Slippen bij volgas optrekken zal ik ook eens op letten.
antiekeradio;187318 schreef : Of een vario goed werkt kun je inderdaad volgens objectieve maatstaven beoordelen;
Dank je, hier kan ik wat mee

Dat aangrijpingspunt is bij mij wel een aandachtspuntje volgens mij. Het lijkt een beetje of hij ineens aangrijpt bij het optrekken inplaats van vloeiend aangrijpen. Als ik heel rustig gas geef gaat het goed maar als ik wat vlotter wil optrekken gaat het iets minder vloeiend.
Maar dit zal waarschijnlijk het afstellen van de koppeling zijn denk ik. Heb er hier al iets over gelezen dus dat zal ik binnenkort eens even nakijken.
Bergrem en kickdown heb ik nog niet geprobeerd. Slippen bij volgas optrekken zal ik ook eens op letten.
Moderators: Mark Smeets