Even voorstellen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2011 16:23 #630911 door V300 register
Even voorstellen is gemaakt door V300 register
Dag allemaal,

Na een paar jaar afwezigheid ben ik sinds vorige week weer actief op dit forum.

Na een aantal jaar 440 te hebben gereden ben ik sinds zaterdag eigenaar van een mooie 340 GL 1.7 uit 1988. (Zie foto, niet zo'n beste maar dat komt nog)

forum.volvo300club.nl/images/attach/jpg.gif

Dit is m'n derde 340. De eerste was een 340 L uit 1984. Die is na een paar jaar verkocht. De tweede een 340 GL 1.7 uit 1987, die na een kapot gelopen diff op de sloop in beland.:no:

M'n 'nieuwe' 340 dus een donkergrijze (228-5) vijfdeurs GL uit februari 1988 met wat leuke opties: schuif- kanteldak, originele Volvo speakers voor en achter, Volvo radio (CR-3081), trekhaak, stoelverwarming.

Ik ben van plan om m nog wel wat te upgraden, maar ik ga er eerst wat in rijden, poetsen en wat onderhoud plegen. Misschien komen er wel wat addertjes onder het gras vandaan de komende weken. We zullen zien.
Bak schakelt wel stroef, dus ik zal de bakolie eens vervangen, kijken of dat dan beter gaat.

Qua roest zit er hier en daar wat op de wielkasten, dat moet ik eens rustig bekijken en eventueel (laten) opknappen. Dorpels wel hard, gelukkig.

Er zit wel een pittige deuk in ??n van de achterdeuren, daar ga ik naar op zoek op de sloop of via advertenties.

Ik hou jullie wel op de hoogte van de stand van zaken en zal zeker zo nu en dan om advies vragen.

Groeten, Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2011 20:11 #861018 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Even voorstellen
Foto link werkt niet.

Ik hoop dat je deze voor heel lange tijd kunt houden. 340'tigs 1700 cc motoren zijn zuinig, maar ook steeds zeldzamer. De uitkomende roest op de achterschermen is denk ik een fractie van wat er onder zit. Op de plaatwerkcursus van de V3C hebben we gezien hoe je dit kunt aanpakken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2011 19:58 #861607 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen
Die foto moet ik maar eens aan de praat zien te krijgen.

Dat roesten ben ik wel huiverig voor. Waarschijnlijk komt er inderdaad een hoop onder vandaan. Bij de paravan blijkt ook een plekje te zitten. Ik vrees het ergste. De voorruit zal er dan uit moeten, anders kan ik er niet goed bij. Bij beter weer ga ik eens aandacht aan besteden aan het plaatwerk.

Motorisch is ie prima in orde. Trekt goed en loopt rustig. Gelukkig nog maar 77.500 km gelopen, dus die kan nog wel wat jaartjes mee.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC