Gasinstallatie uit 240 verwijderen

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 19:28 #629888 door Doeke Dobma (GAST)
Gasinstallatie uit 240 verwijderen is gemaakt door Doeke Dobma (GAST)
Mijn vader heeft een 240 op het oog. Hij zoekt een benzine, omdat er maar weinig mee gereden wordt. Nu wordt er een mooie aangeboden, maar die is helaas op gas. Nu lijkt me het verwijderen van de tank en leidingen niet zo'n probleem, maar wat zit er precies in de motorruimte? Het gas moet ergens ingespoten worden, dus als ik dat verwijder, zit ik met een gat ergens. Waar, en hoe? Ik vraag het hier omdat er ook een B200/B230 blok inzit, dus misschien zijn hier mensen met ervaring. Of die gewoon weten hoe & wat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
23-01-2010 19:35 #812803 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Gasinstallatie uit 240 verwijderen
Ik heb er geen verstand van, maar voor de volledigheid, een B200 met carb of injectie?
Bij een injectie weet Jeroen van B beslist het antwoord ;)

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 19:54 #812806 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Gasinstallatie uit 240 verwijderen
Injectie...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-01-2010 20:08 #812814 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gasinstallatie uit 240 verwijderen
LPG op oudere auto's is 9 van de 10 keer een G1 of hoogstens G2 installatie, bij beide heb je gewoon een verdamper in de motorruimte zitten.

(de reden is dat G3 met gasinjectie veel duurder is, en je toch de lagere wegenbelasting niet krijgt omdat de auto een bepaalde milieucode mist, iets met /94 ofzo)