51 en terug naar school
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2009 19:52 #629456
door Erick Janssen (GAST)
51 en terug naar school is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Ja jullie lezen het goed, bijna 51 [11-09-58] en ik ga terug naar school! :crazy1:
Dit is allemaal ontstaan omdat mijn baas de afdeling sluit waar ik 20 jaar werk, zgn door economische redenen. :crazy2:
Ik heb geen zin om weer van onderaf te beginnen en heb daarom besloten, met steun van mijn vrouw :y:, om een nieuwe uitdaging aan te gaan.
Ik heb me aangemeld voor de HBO opleiding Leraar VO techniek 2e graad, als alles goed gaat duurt de studie 3 - 3.5 jaar, dus ik zal minder te "horen" zijn op het forum :yesyes:
Dit is allemaal ontstaan omdat mijn baas de afdeling sluit waar ik 20 jaar werk, zgn door economische redenen. :crazy2:
Ik heb geen zin om weer van onderaf te beginnen en heb daarom besloten, met steun van mijn vrouw :y:, om een nieuwe uitdaging aan te gaan.
Ik heb me aangemeld voor de HBO opleiding Leraar VO techniek 2e graad, als alles goed gaat duurt de studie 3 - 3.5 jaar, dus ik zal minder te "horen" zijn op het forum :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-09-2009 19:58 #796158
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 51 en terug naar school
Dappere beslissing. Lijkt mij alleen moeilijk in de zogenaamde HBO-klassen. De meeste studenten in zo'n groep zijn ongeveer tussen de 17 en 26 jaar oud, wat toch een aardig leeftijdsverschil is.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2009 20:58 #796160
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic 51 en terug naar school
Het is een deeltijd opleiding twee avonden in de week, de meesten zijn tussen 35 en 45, de jongste is 21
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2009 21:12 #796162
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 51 en terug naar school
Succes er mee. Het begin als leraar is voor de meesten flink de tanden op elkaar en behoorlijk uithoudingsvermogen. Planning en organisatie en een goede inhoudelijke voorbereiding is heel belangrijk.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2009 21:15 #796163
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic 51 en terug naar school
Toch enorm knap, het beroep 'leraar' staat nou niet echt in de schijnwerpers...
Terwijl ze toch hard nodig zijn!
ik moet ook weer naar school, besef ik me nu, maar heb net grootrijbewijs gehaald, dus moet weer ff sparen.
moet het allemaal uit eigen zak betalen, dus ff wachten... dan maar klote-baantjes aannemen.
Terwijl ze toch hard nodig zijn!
ik moet ook weer naar school, besef ik me nu, maar heb net grootrijbewijs gehaald, dus moet weer ff sparen.
moet het allemaal uit eigen zak betalen, dus ff wachten... dan maar klote-baantjes aannemen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-09-2009 22:26 #796171
door V300 register
Goed plan Erick!
Ik werk al bijna 25 jaar in het onderwijs en ik kan het je zeker aanraden.
Het verdient niet echt geweldig maar het werk zelf maakt veel goed.
Ik werk al bijna 25 jaar in het onderwijs en ik kan het je zeker aanraden.
Het verdient niet echt geweldig maar het werk zelf maakt veel goed.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2009 23:17 #796174
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 51 en terug naar school
Leuk man, met techniekleraren kun/kon je over 't algemeen flink keten 
Veel succes (en plezier alvast)!

Veel succes (en plezier alvast)!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-09-2009 23:32 #796177
door V300 register
Moedig!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2009 09:08 #796187
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 51 en terug naar school
Ff een vraagje. Ik weet dat je een Opeltje hebt en een hele mooi, stevige, sterke, krachtige, ruime, etc. etc. Volvo. Met welke ga je naar school?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-09-2009 11:20 #796192
door V300 register
Dat is geen makkelijke studie hoor. ALs je trouwens al flink wat werkervaring hebt, in de techniek wel te verstaan scheelt je dat 6 maanden stage he. Wel even vrijstelling voor aanvragen. Voor andere lerarenopleidingen geld die vrijstelling natuurlijk niet.
Ik ken er meer die op jouw leeftijd dat gedaan hebben, maar het is echt doorzetten. Ik ken ook iemand die dat wel even in 3 jaar ging doen die is 8 jaar later nog bezig.... Leraar techniek dus.
Mocht techniek je niet bevallen kun je wel vrij makkelijk overschakelen naar natuurkunde. Zonder dat ineens al je tentamens waardeloos zijn geworden.
Ik ken er meer die op jouw leeftijd dat gedaan hebben, maar het is echt doorzetten. Ik ken ook iemand die dat wel even in 3 jaar ging doen die is 8 jaar later nog bezig.... Leraar techniek dus.
Mocht techniek je niet bevallen kun je wel vrij makkelijk overschakelen naar natuurkunde. Zonder dat ineens al je tentamens waardeloos zijn geworden.
Moderators: Mark Smeets