Mooie dag

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2009 18:53 #629212 door V300 register
Mooie dag is gemaakt door V300 register
Mijn 340GL dieselde na, verzoop vaak en werd soms erg warm. Vandaag kreeg ik het op de heupen en ben ik gaan snuffelen.

Mijn koelwaterslang (boven) heeft een heel klein gaatje en daardoor stond het reservoir laag. Ik scheur naar Brezan en haal gelijk een hele nieuwe ontsteking reutemeteut en filters. De slang moest besteld worden en krijg ik morgen.

Na dat ik de bougies/verdelerkap/rotor/kabels vervangen had reed de 340 al een stuk lekkerder, het nadieselen is beduidend minder en verzuipen zo te merken ook.

Toch zat het mij nog niet lekker, het motorgeluid in de cockpit was bij mijn vorige 340 heel anders waardoor ik het moeilijk vond om het zeker te weten, maar ik vermoedde al een tijd dat hij teveel toeren maakte. Dus de test even opgezocht en het bleek dat er geen vacuum ging naar de opschakelzijde, gelukkig geen lekke membramen. Toen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de EMVK op m'n bureau gelegd, het rubbertje bleek afgescheurd te zijn, beetje secondelijm was de remedie.

De 340 zoemt weer zoals het hoort en rijd geweldig soepel, als het meezit doe ik volgend weekend de koelwaterslang en de klepspeling (ik hoor wat getik/gerammel). Gelijk maar een oliewissel.

Binnenkort moet ook mijn startmotor er aan geloven, deze blijft plakken na het loslaten van het contact. Of ik een poging waag deze te reviseren weet ik nog niet, bij Brezan vragen ze 117 EURO voor een nieuwe, wat ik niet verkeerd vind. Oh ja, en dan het elektrisch raam passagierszijde nog (zucht!).

Moest ik even van mij af schrijven, ik ken niemand die dit soort dingen waarderen kan! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2009 19:42 #786239 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mooie dag
Wanneer de startmotor problemen geeft is het vaak al voldoende om deze eens een keer uit elkaar te halen en schoon te maken. Indien de koolborstels ver zijn versleten is het niet verkeerd om deze eens te vervangen.
Totale kosten zullen dan vaak niet meer dan 10 euro bedragen ;). Beduidend een beter alternatief van een nieuwe kopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2009 08:27 #786323 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mooie dag
Och, je moet er soms wat liefde in stoppen. Maar wees gerust, hij (of zij) geeft het je terug!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC