vakantie in zweden
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
-Stockholm stad. (Unesco werelderfgoed-sites: Gamla Stan (de oude stad) en Skogskyrkog?rden (begraafplaats)).
-De scherenkust (Sk?rholmen) ten oosten van Stockholm, met bijvoorbeeld het prachtige slot van Vaxholm.
-Drottningholm (buiten'huisje' van de koninklijke familie met tuinen).
-Gamla Uppsala (oud-Uppsala) met prachtige grafheuvels. De 'nieuwe' stad Uppsala is afgezien van de grote kerk en de universiteitsgebouwen erg saai en daarom niet erg interessant...
-Norrk?ping. Prachtig stadje met oude fabriekspanden die midden in een brede rivier staan. Allemaal goed gerestaureerd en in de meeste gevallen herbestemd.
-Sigtuna, een ontzettend gezellig en kneuterig stadje met kleine huisjes en straatjes met kinderkopjes.
-Skokloster, een prachtig kasteel/klooster aan het water ten zuiden van Uppsala.
Met Ry*nair kun je trouwens goedkoop van Eindhoven/Weeze/Bremen naar Stockholm-Skavsta vliegen. Skavsta ligt wel een eindje ten zuiden van Stockholm, maar het geeft wel de mogelijkheid onderweg alvast wat dingen te bekijken en Zweden in je bloed te krijgen. Ik heb in Zweden mogen wonen en kan je zeggen dat het besmettelijk is! :yeah:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
:crock:) Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
huysmans;104061 schreef : En het verschil is? (ik hap wel
:crock:)
wil in een volvo he, weet wel dat volvo gewoon van ford is, maarja ik wil niet in een ford rijden..
- V300 register
- Verbannen
-
- J. Ruiter
- Verbannen
-
360'jes?363'jes..volvofiel;103875 schreef : 343'tjes en 345'jes!!!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wat mooi is en wat niet is een kwestie van smaak, maar over het algemeen vind ik de omgeving Dalarna, Harjedalen etc. het mooist. Het deel tegen de Noorse grens is wat ruiger en afwisselender dan de kust aan de kant van Stockholm en het zuiden van Zweden (daar voornamelijk veel bos en water).
Mocht je in de regio van de grens rijden, dan zou ik zeker ook een stukje Noorwegen mee pakken.
Hoewel Zweden mijn "tweede liefde" was, moet ze die plaats nu toch echt delen met het veel ruigere en afwisselende Noorwegen.
Goede reis!
groeten vanuit Alesund, Noorwegen :y: