Bougies poetsen, verdelerkap reviseren
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-04-2009 09:08 #628925
door V300 register
Bougies poetsen, verdelerkap reviseren is gemaakt door V300 register
Ik ben bezig mijn bougies op te poetsen, maar dat zwarte spul krijg ik er niet vanaf.
Ik wil ook mijn verdelerkap reviseren. Ik las op het forum dat opschuren niet zo'n goede methode is. Ik wil ze gaan opsolderen en dan de puntjes afvijlen. Werkt dit?
Ik wil ook mijn verdelerkap reviseren. Ik las op het forum dat opschuren niet zo'n goede methode is. Ik wil ze gaan opsolderen en dan de puntjes afvijlen. Werkt dit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
27-04-2009 09:31 #775102
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Bougies poetsen, verdelerkap reviseren
Ik zeg, koop voor die paar euro nieuwe bougies + verdelerkap
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-04-2009 09:32 #775103
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bougies poetsen, verdelerkap reviseren
verloren moeite, gezien de prijs van nieuwe onderdelen.
Een nieuwe set NGK bougies kost je ongeveer 10 euro.
verdelerkap weet ik niet precies, maar kun je ook niet repareren.
ingebrand = vervangen
inbranden is nl niet het enige probleem. haarscheurtjes, vocht inwerking, etc...
Een nieuwe set NGK bougies kost je ongeveer 10 euro.
verdelerkap weet ik niet precies, maar kun je ook niet repareren.
ingebrand = vervangen
inbranden is nl niet het enige probleem. haarscheurtjes, vocht inwerking, etc...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-04-2009 09:32 #775104
door V300 register
Zwarte spul kan je verwijderen door ze in benzine te leggen geloof ik, zou ik is even googlen als ik jou was: bougie reinigen... Daar met wel iets op te vinden zijn! Hoe oud zijn je bougies ondertussen? Mss zijn deze ook gewoon aan vervanging toe!
Trouwens, als ze helemaal zwart zijn, wil dat wel zeggen dat je motor niet goed loopt! Als ik mij niet vergis loopt hij dan te rijk! Kijk even op deze Link
Verdelerkap moet je gewoon nieuw kopen, kost je mss 10 euro en die is goed! Dat soldeersel zal echt niet werken! gewoon nieuwe kap kopen, plus kabels erbij en je bent weer klaar!
Trouwens, als ze helemaal zwart zijn, wil dat wel zeggen dat je motor niet goed loopt! Als ik mij niet vergis loopt hij dan te rijk! Kijk even op deze Link
Verdelerkap moet je gewoon nieuw kopen, kost je mss 10 euro en die is goed! Dat soldeersel zal echt niet werken! gewoon nieuwe kap kopen, plus kabels erbij en je bent weer klaar!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-04-2009 09:32 #775105
door V300 register
Je hebt van die speciale pennen voor modelspoortoepassingen met een punt van staalwol of zoiets. Daarmee kun je contactjes weer oppoetsen. Nog beter idee echter: gewoon wegdonderen die ouwe troep en een nieuwe halen.
EDIT: great minds think alike
EDIT: great minds think alike
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-04-2009 09:34 #775106
door V300 register
Dank dat iedereen het hier wel over eens is ja!
Maar die zwarte bougies is idd wel een aanduiding van een slechte afstelling hoor!
Maar die zwarte bougies is idd wel een aanduiding van een slechte afstelling hoor!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2009 09:38 #775107
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bougies poetsen, verdelerkap reviseren
vergeet niet voor die 5 euro extra gelijk je rotor te vervangen....
verder kun je met versleten verdelerkappen prima tennissen, badmintonnen, honkballen etc.
soldeertin is uberhaupt niet zo bestand tegen een open vonk, dus je idee van solderen + wegschuren gaat zowieso niet werken:)
verder kun je met versleten verdelerkappen prima tennissen, badmintonnen, honkballen etc.
soldeertin is uberhaupt niet zo bestand tegen een open vonk, dus je idee van solderen + wegschuren gaat zowieso niet werken:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-04-2009 10:23 #775111
door V300 register
Ik heb m'n 360 gisteren getrakteerd op een nieuw setje bougies, rotor, verdelerkap, luchtfilter en bougiekabels. Geen goedkope meuk, maar allemaal origineel Volvo. De enige echte goede bougiekabels met die dikke aansluitpunten, omdat ie het waard is. Autotje is daar heel blij van geworden!
De oude verdelerkap ligt achterin de kofferbak voor de eerstvolgende tenniswedstrijd.
De oude verdelerkap ligt achterin de kofferbak voor de eerstvolgende tenniswedstrijd.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2009 12:51 #775139
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bougies poetsen, verdelerkap reviseren
nog zin in een potje tennis jean-luc?
vorige week ook even bij een auto die niet wilde starten geweest; van buitenaf zag de verdelerkap er uiteraard "prima" uit, tot ik hem losschroefde:+
vorige week ook even bij een auto die niet wilde starten geweest; van buitenaf zag de verdelerkap er uiteraard "prima" uit, tot ik hem losschroefde:+
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-04-2009 13:31 #775141
door V300 register
Enkelspel?
AvdAkker;102358 schreef : nog zin in een potje tennis jean-luc?:+
Enkelspel?
Moderators: Mark Smeets