Volvo in zwaar weer
- V300 register
- Verbannen
-
Twee persberichten van vandaag:
"Saab en Volvo willen overheidssteun"
"Officieel: Ford overweegt verkoop Volvo"
Als Volvo maar niet gekocht wordt door een of andere Chinees met veel poen. Volvo is denk ik het beste af als het weer onderdeel gaat uitmaken van de Volvo Groep. Het zal wel veel moeilijker worden om met nieuwe modellen te komen, omdat bodemsecties en motoren in geval van verkoop door de nieuwe eigenaar in eigen beheer ontwikkeld moeten worden. Of een ander merk (zoals Renault) moet interesse hebben in Volvo?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;78108 schreef : Ach, zoals ik het zie is het Volvo van vroeger, waar de echte naam Volvo vandaan komt allang weg. Het maakt me voor het heden niets meer uit wat er nog gebeurd, de tijd van de 240's en 360's is allang over.
Ik noem maar wat, maar stel dat Renault interesse heeft in Volvo? Dan krijgen we misschien weer Volvo's met Renault-blokken (net zoals de 340 destijds had). Renault is toch heel vermogend...
- V300 register
- Verbannen
-
Ik denk dat Volvo niet meer de auto is, of kan worden, die het vroeger was.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Maar dan nog zou een Chinese investeerder voor Volvo denk ik ook niet goed zijn.. Dan wordt het nog minder..
overigens wil Volvo-group het personenauto onderdeel niet terug kopen:
www.google.com/hostednews/afp/article/AL...nIR2g_RjpGhCdwYJCCMg
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Het is ook niet voor de lol dat Ford de verkoop van Volvo overweegt, het is een middel dat wellicht noodgedwongen aangewend moet worden als de geldvoorraad van het moederbedrijf alarmerend wordt. Zou Ford nu Volvo verkopen, dan zullen daar zeker gegadigden voor zijn. Historisch gezien zou Renault geen verkeerde partner zijn, zeker niet omdat beide merken elkaar prima aanvullen en Volvo voor Renault-Nissan een betere aanbieding is in de wat duurdere kant van de markt dan Infiniti, dat van nul af moet beginnen en altijd een rol in de marge moet blijven spelen. Maar wie in dat geval ook de koper wordt, er zal zeker vijf jaar overheen gaan voordat de hand van de nieuwe eigenaar in de Volvo-producten te zien is. Vanwege het grootschalige gebruik van Ford-componenten lijkt het me ook niet waarschijnlijk dat Ford de handel overdoet aan een kopieergrage Chinese fabrikant. Maar goed, pecunia non olet, zou keizer Vespasianus gezegd hebben...
- V300 register
- Verbannen
-
Ik hoop eerlijk gezegd niet dat Volvo in handen valt van de Shanghai Automotive Industry Corporation. Volvo is een te sterk merk om in handen van de Chinezen te vallen.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De 850 is de laatste Volvo die bij mij nog enige gevoelens van hebzucht kan opwekken. Misschien dat een V70 (Classic) R AWD dat ook nog wel kan, maar dan alleen door de AWD...
Jammer dat we allemaal weten dat deze crisis maar van korte duur is en dat het straks allemaal weer beter gaat...
- V300 register
- Verbannen
-
Stefan;79104 schreef : Volvo is een te sterk merk om in handen van de Chinezen te vallen.
dat is een zelf-ontkrachtigende stelling :+
als Volvo "in handen kan vallen" van een andere partij, zijn ze per definitie niet sterk genoeg (geweest in het verleden, toen ze door Ford overgenomen werden)