De kundigheid van Halfords
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Eerst had ik nog een redelijk serieuze vraag aangaande mijn tienjarenplan voor wat betreft de radio e.d. Ik zei dat ik een oude wagen uit 1981 had met enkel een paar draadjes voor de radio (3x uitgelegd welke draadjes) en of daar een ombouw voor mogelijk was naar een moderne radio. Na een stompzinnig antwoord te hebben gekregen: "Aan dit ISO-blokje zitten wel meer draadjes, maar misschien kunt U er daar enkele van afknippen? Maar dat weet ik niet zeker, daarvoor moet U eigenlijk naar Uw dealer" - "Mevrouw, de auto is uit 1981, de dealer verslikt zich als ik hem iets vraag over zo'n oude auto" - "Hmm, ja, daar heeft U gelijk in. Wat ook kan is dat U Uw auto eens langsbrengt en dat wij er naar kijken." (op dit punt zag ik al een brandend autowrak voor me:lol:).
Enfin, dat was dus een advies van likmevestje, dus ik ging voor een gemene strikvraag: "Heeft U carburateurreiniger?" - "Wat voor reiniger bedoelt U? Voor in de koelvloeistof, benzine of olie?" RAAK!:w00t:
Ik besloot me onwetend te gedragen. "Ik zou het niet weten, wat is het beste? In de benzine is het handigst denk ik, anders moet ik na 50 kilometer de olie verversen (:nono:)" - Mevrouw liep naar de Bars Leak (spul om eventuele lekkages in de radiateur te 'plakken'). "Ik weet niet wat U wilt, maar is hij lek?"
Jongens, ik heb nog n??it z? ont-z?t-t?nd veel moeite moeten doen om mijn lach in te houden:lol:!
"Nee, hij is niet lek. Ik zoek eerder iets om de sproeiers enzo te reinigen." - "Ahzo. Misschien zoekt U dit?" Mevrouw liep naar de Wynn's Injectorreiniger:humor:.
"Nee, dat is voor injectiemotoren. Ik zoek iets voor een carburateur." - "Ja, ik snap het. Ik roep even mijn collega"
...
"Meneer, waar kan ik U mee helpen?" - ".... hele verhaal gedaan.... " - "Hmmm, dat wordt wel moeilijk. Maar dat hebben we wel!" - Neemt die gek me mee naar een flesje loodvervanger:lol:...!
"Is d?t carburateurreiniger?" - "Ja, er zijn meerdere soorten. Deze hebben we ook" (hij kwam aanzetten met een of ander vergeeld flesje Wynn's olieachtige zooi. Ik keek op het etiket en ik zag dat het anti-rook was: het ging oliewalmen tegen en zorgde voor een betere compressie en meer vermogen) - "Meneer, mijn Volvo mag dan oud zijn, het is geen olieboot. Ik heb geen walm uit de uitlaat en mijn bumper is niet vettig. Ik zoek gewoon een middeltje wat mijn carburateur reinigt." - "Ja, dan zou hij hier tussen moeten staan -......- Nee, het staat hier niet meer. Ik denk dat onze leverancier dat niet meer levert. Probeert U Uw dealer eens." - "Ja, dat zal ik doen. Prettige dag nog!"
Met een enorme grijns liep ik door de sneeuwbui weer terug naar ons 'meeting-point'. Die lui van Halfords zijn me toch een stelletje profi's!:woei:
Mijn weekend is weer goed...:+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Ik denk dat ik voor speakers toch maar naar CarAudio plus in geleen ga, en niet naar Halforts...
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Verbaasd mij niks dat ze het niet weten. Maar dit zou je net zo goed bij de gamma of wat dan ook kunnen proberen bij de automatrialen.
Die mensen die daar werken weten dat gewoon niet. Eigenlijk ook wel logissch als je nadenkt.
Ik denk dat iedereen wel weet dat je voor dit soort zaken beter niet naar de gamma kwantum halfords ed moet gaan als je er geen verstand van hebt. Is leuk als je zelf weet wat je wil hebben!
- V300 register
- Verbannen
-
Zo hebben ze nog een uitstekende pioneer radio te koop, tegen een nog veel uitstekendere prijs, die helaas verder bij alle andere zaken uit het assortiment is. Bij Pioneer NL trouwens ook, wegens het bestaan van een (2x zo dure) opvolger.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;76774 schreef : wat de opmerking van mark weterings betreft ben ik het ook wel mee eens, je hoeft van een slager ook niet te verwachten dat hij broden kan bakken.. desalnietemin blijft het enorm grappig dergelijke misverstanden/misopvattingen. ik maak ze zelf ook wel eens, maar dan in de richting van make/up e.d. (ik verwar nog wel eens het een met het ander) ze lachen me dan vierkant uit..
Maar als je er dan niets van af weet, zeg het dan gewoon eerlijk. Daar is de klant beter mee geholpen dan dat je een 1 of ander niet-kloppend antwoord geeft.
Zo'n zelfde accefietje heeft me weleens heel veel geld gekost met de motor. De man bij de motorzaak deed alsof hij verstand had van mijn motor. Bleek totaal niet te zijn. Resultaat: ik kreeg verkeerde onderdelen mee en 100km later loopt m'n motor in elkaar.........
Ofwel; niemand vertrouwen qua dat betreft!