343 met 200 pk?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2008 14:43 #628058
door V300 register
343 met 200 pk? is gemaakt door V300 register
Op het Volvo-forum is
iemand
(drraven) met een 343 uit 1982 met 200 pk. Ik quote: "alles laten uitwegen, balanceren, snelle nokkenas, vliegwiel afgedraaid, en natuurlijk een naar 2.3 liter opgeboorde b21 motor erin die zijn sappen toegediend krijgt van twee dubbele 40mm solex carburateurs". Is deze hier al wel eens eerder voorbij gekomen? Ben er wel benieuwd naar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2008 15:01 #734371
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 met 200 pk?
R-sport kitje van een 240?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2008 16:08 #734374
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 met 200 pk?
uitwegen en balanceren + lichter vliegwiel hoort daar al niet bij, dus dit is verdergaand, zeg maar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2008 16:17 #734375
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 met 200 pk?
Wel gaaf, op deze old-skool manier 200 pk uit een blok halen! Je leest hier zo veel over turbo-projecten, 't zou bijna saai worden 
(het moge duidelijk zijn dat dat laatste niet serieus bedoeld is)

(het moge duidelijk zijn dat dat laatste niet serieus bedoeld is)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2008 16:24 #734377
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 met 200 pk?
Oldskool NA tuning is de bomb. Maar helaas ook meestal het duurste...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2008 16:51 #734381
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 met 200 pk?
Precies, vandaar dus mijn 1.7 Turbo-project. Zolang je het blok standaard houdt ik het qua kosten nog redelijk te behappen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-10-2008 18:30 #734485
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 met 200 pk?
Zoveel tijd en moeite en dan nog voor carbs gaan:s
B21 naar B23 opboren kan soms link zijn, de cillinderwand kan dan te dun (aan de dunne kant) worden op sommige plekken.
Penta AQ151 nemen= B230 met 2.5L krukas, in een boot leveren ze 151 PK vandaar de naam, cr omhoog naar 11.5:1/12:1 of iets in die richting, normaal B230F uitlaatspruitstuk of beter, eventueel LH met chips, K/H nokkenas dan zal je waarschijnlijk wel makkelijk 180 PK of meer halen voor veel minder geld, is ook nog eens makkelijker, zuiniger en betrouwbaarder dan weber/dellorto oid.
De 145 PK setup uit een B230F die ik al vaker heb aangehaald was alleen een frisse B230F, gevlakte kop, VX /VX3 nokkenas en een rica tune...
Wel heel leuk dat er toch ook mensen met 300s met deze dingen bezig zijn!
B21 naar B23 opboren kan soms link zijn, de cillinderwand kan dan te dun (aan de dunne kant) worden op sommige plekken.
Penta AQ151 nemen= B230 met 2.5L krukas, in een boot leveren ze 151 PK vandaar de naam, cr omhoog naar 11.5:1/12:1 of iets in die richting, normaal B230F uitlaatspruitstuk of beter, eventueel LH met chips, K/H nokkenas dan zal je waarschijnlijk wel makkelijk 180 PK of meer halen voor veel minder geld, is ook nog eens makkelijker, zuiniger en betrouwbaarder dan weber/dellorto oid.
De 145 PK setup uit een B230F die ik al vaker heb aangehaald was alleen een frisse B230F, gevlakte kop, VX /VX3 nokkenas en een rica tune...
Wel heel leuk dat er toch ook mensen met 300s met deze dingen bezig zijn!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





