retourtje Ardennen
- V300 register
- Verbannen
-
Dus na Luik kwamen de eerste stevige hellingen, waar mijn wagen voorheen niet betrouwbaar in bleek te zijn. Nu ging het anders. Het ging helemaal goed, geen gebok of ander geklier. Gewoon lekker d??r sjouwen met 110km/u omhoog, met 140 weer omlaag... temperatuur bleef goed, benzine meter was rustig...en ik nu ook hahaha!
In La Roche met de kano varen, pannekoek eten, en 's avonds weer terug. Terug reed ik via Brussel, dat is een mooie lange weg met lange stijle heuvels en dalen...Gewoon heerlijk gereden! (overigens is het ook daar weer plezierig tanken: 1.37 voor V-power)...
Vanaf Breda werd ik wat moe en wilde sneller naar huis. Dus een uurtje tussen 130 en 140 gereden...dit tot verbazing van veel weggebruikers hahaha...Thuis gekomen was mijn nieuwe uitlaat in de pijp nog net zo mooi blank als bij aanschaf zo'n 1000 km geleden.
Al met al weer een leuke rit geweest, ben nog steeds heel erg blij met deze wagen.
Op ??n dag probleemloos 640 km rijden door een pittig landschap met een verbruik van 1.1605... Het is geen record maar wel erg netjes.
Volgend jaar opnieuw plannen om naar Spanje te rijden, ik geloof er weer helemaal in. ...nu eerst nieuwe olie er in, daar heeft ie wel recht op!
Gegroet allemaal!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;71567 schreef : Dat is echt top. Ik heb sinds kort ook een 1700 voor de deur staan (vertel ik je nog wel). Deze rijd ook echt super relaxed en verbruikt daarentegen weinig.
Aaah , wat gaaf! Hoor het wel van je... Ga je ook mee naar Spanje? Zou best lachen zijn om dat te doen met een aantal auto's.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Overigens zijn er een aantal mensen in de club die een reis naar Zweden willen organiseren.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;71568 schreef : Respect voor je doorzettingsvermogen. Een bekende Boekelse 340-rijder deed ooit de uitspraak: 'de 340 is een dankbare auto; de tijd en moeite die je erin steekt betaalt hij je ruimschoots terug'.
Mee eens, maar heb ik wel moeten ontdekken hoor! Heb ook heel wat vloeken de lucht in geslingerd,toen diep adem gehaald en weer verder er mee. En het feit dat mensen als Erik, Anjo en nog een aantal, zeer hun best hebben gedaan tijdens de Big Shit, gaf me ook wel meer vertrouwen dat het klopt om er mee door te gaan.
- V300 register
- Verbannen
-
Het idee is het noordelijkste puntje van Noorwegen, de noordkaap. Door zweden, finland en noorwegen heen zo'n 4000km enkele reis!
Aantal volvo's 300, waaronder technische staf van de 300club..!
- V300 register
- Verbannen
-
racousho;71566 schreef : Afgelopen zaterdag ben ik met mijn dochter naar de Ardennen gereden met de Red Rooster.
Dat je mijn oude wagen nog steeds Red Rooster noemt, echt te gek!
Ik heb hem toentertijd zo genoemd en ik zag bij Anjo dat de naam nog op de voorruit staat. Dit nummer gecoverd door de Rolling Stones e.a. is een pracht naam. Origineel is van Howling Wolf.
[youtube]FzRH3iTQPrk(<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" www.youtube.com/v/GN2GE_SWRcY&hl=nl&fs=1 ">)[/youtube]
- V300 register
- Verbannen
-
Frans;73519 schreef : Dat je mijn oude wagen nog steeds Red Rooster noemt, echt te gek!
Ik heb hem toentertijd zo genoemd...
Nou, die naam past er goed bij: soms is het een fel haantje, soms een koppige eigenwijs kreng
Op het raam laat ik het staan, dat is subtiel zichtbaar. De achterkant is er af, te opvallend vond ik.
Hoe lang heb jij 'm eigenlijk gehad?
- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;73511 schreef : Zweden zweden.
Het idee is het noordelijkste puntje van Noorwegen, de noordkaap. Door zweden, finland en noorwegen heen zo'n 4000km enkele reis!
Aantal volvo's 300, waaronder technische staf van de 300club..!
Hmm, ook een leuk idee ..:fik ga mee!
...wie, wat,waar, waarom niet ...en vooral WANNEER??