Volvo 300 liefde

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2008 18:54 #706023 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 300 liefde
Vandaag is mijn liefde even bekoeld..... De motor sloeg voortdurend af bij stilstaan. En als je dan in een 20 kilometer lange file tussen Amsterdam en Den Bosch zit dan ontstaat er een klein spoortje twijfel. Bij thuiskomst lag er een folder in de bus waarin gegarandeerd 1350 Euro voor mijn occasion werd geboden.... Maar geen zorgen, ik blijf trouw aan de 340 (maar dan wel een andere....)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2008 19:30 #706027 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 300 liefde
Voor alles is een oplossing, Wim ;)

Ontopic: morgen wordt de grote liefde weer aan de gang geslingerd: na dik 6 weken stalling mag hij 's Nederlands wegen weer onveilig gaan maken...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2008 20:43 #706065 door V300 register

eipmiw;53268 schreef : Vandaag is mijn liefde even bekoeld..... De motor sloeg voortdurend af bij stilstaan. En als je dan in een 20 kilometer lange file tussen Amsterdam en Den Bosch zit dan ontstaat er een klein spoortje twijfel. Bij thuiskomst lag er een folder in de bus waarin gegarandeerd 1350 Euro voor mijn occasion werd geboden.... Maar geen zorgen, ik blijf trouw aan de 340 (maar dan wel een andere....)

Offtopic: grote kans dat ie ergens valse lucht aanzuigt, komt erg veel voor bij de 340-jes..

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2008 21:46 #706075 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Volvo 300 liefde

volvofiel;53272 schreef : Voor alles is een oplossing, Wim ;)

Ontopic: morgen wordt de grote liefde weer aan de gang geslingerd: na dik 6 weken stalling mag hij 's Nederlands wegen weer onveilig gaan maken...

dat moment moet nog komen...
ik sta al weken te popelen om mijn 343-tje weer aan te trappen, maar het komt er maar steeds niet van.
Heb eerst mijn 'jeugdliefde' Volvo 66 de hoofdremcil. moeten reviseren en de Rembekrachtiger. Zaterdag ga ik de remmen nalopen en ontluchten, GLS-velgen wegbrengen en enig voorbereidingen doen voor de zomer.
Remmen zijn n?t ietsje belangrijker.

Wat mij vooral aanspreekt in de 340 is de eenvoud.
Gasgeven is direkt gas en remmen is ook gewoon 'trappen' om te remmen... geen vertragingen of van die 'flauwe pedalen' zoals tegenwoordige auto's dat hebben.
Geen stuurbekrachtiging en binnenkort weer g??n sportvelgen.
Pure robuustheid straalt mijn 340 uit.
Ruimte, een kofferbak die bijna dienst doet als een gemiddelde Duitse kelder.
De tijdloze paarsbruine kleur en de eeuwige glimmende RVS-randjes die weelderige luxe moeten weergeven.
Die heerlijke hoedenplank met het 'handige' gat erin om 'handig' bij je koffers te kunnen komen, het matje erbovenop dat omhoog 'floept' als je telkens over een drempel rijdt.
De heerlijke comfortabele vering die gunstig naveert na de snelheids belemmerende bobbels in de weg.
Het grauwe interieur met zijn zachte stoelen en de deurpanelen die strakke lijnen vertalen in pure luxe ? 1984.
Het onderhoud, dat wel eens een duit meer kost dan je eigenlijk lief is, maar eenmaal gedaan = nooit meer problemen.
De zoemende vario bij wegtrekken en eenmaal lekker op vaart heerlijk zoefen...

Maar bovenal het feit dat deze 'underdog' mij overal brengt waar ik heen wil en pas 'de brui' eraan geeft als ik binnen een straal van 10km thuis ben.
(na een rit van 250 km is dat een goed resultaat mijnsziens)

Het is net of de 300 een gedachtengang of ziel of een doel voorzichzelf heeft om zijn 'baasje' en 'inzittenden' veilig naar plek van bestemming te brengen.
(klinkt een beetje maf) :woops:

Feit is gewoon dat er geen omschrijving goed genoeg is voor het gevoel dat ik bij deze wagens heb...

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2008 23:05 #706086 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 300 liefde
Dat het een semi klassieker is die je niet meer zo snel op de weg tegen komt. En hierbij bedoel ik mee dat ze zeldzaam worden. Uit verveling eens alle productiegetallen opgeteld en procentueel uitgerekend welk model zeldzaam is.
Model productieaantal procenten
343 266981 24,6%
345 106933 9,8%
340 (3d) 205543 18,9%
340 (4d) 79964 7,4%
340 (5d) 251051 23,1%
360 (3d) 33535 3,1%
360 (4d) 66207 6,1%
360 (5d) 76281 7,0%

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2008 08:47 #706101 door V300 register
Toch ook nog even mijn liefde:

Ook ik heb dat; ik kan een lach niet verbergen als ik naar mijn Volvo 340 loop. Het toch wel stoere uiterlijk op die kleine bandjes; fantastisch. Daarbij is het hier op de parkeerplaats de best verzorgde auto en ook nog eens de oudste.

En wanneer je dan dat typische motorgeluid hoort; dat is gewoon autorijden. Ook het spelen met de choke is mooi, da's puur, da's old-school. En als je dan die versnellingen inlegt; een echte bak waarin je echt voelt en hoort dat de transmissie achter je z'n werk doet.

Die heerlijke stoelen en lekker met 100 over de snelweg cruisen in z'n vier; ik word er rustig en ontspannen van, ondanks die opgefokte audi-lease-rijders achter me wanneer ik een vrachtwagen aan het inhalen ben.

Ik hou wel een beetje van mijn Volvo geloof ik ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2008 09:41 #706105 door V300 register
ik dacht ik zet nog een een foto?tje erbij. Hoe kan je hier nu niet blij van worden? In de zon, op het strand, lekker drankje erbij en zo'n auto die op je staat te wachten om je weer naar huis te brengen...zucht...

Bijlagen:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2008 11:04 #706109 door 16673-dummy

Volvo 340 DL TAK;53348 schreef : En als je dan die versnellingen inlegt; een echte bak waarin je echt voelt en hoort dat de transmissie achter je z'n werk doet.

En dan het prachtige zoemen/janken (maar dan 'mooi' janken :D) als je terugschakelt en hem uit laat rollen als je een verkeerslicht nadert.

Heerlijk:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2008 22:35 #706250 door V300 register

volvofiel;53356 schreef : En dan het prachtige zoemen/janken (maar dan 'mooi' janken :D) als je terugschakelt en hem uit laat rollen als je een verkeerslicht nadert.

Heerlijk:)

LOL! Met dat geluid moet je iets minder blij zijn:humor:

Ik werd verliefd op mijn 340... toen ik 17 was.

Samen met een vriend reden we door het idyllische landschap van Made. Tussen de weilanden door.. daar stond een 340 voor een huis + schuur. Wit, en een bordje te koop erbij.

We gingen kijken, en rijden. De boerenvent reed naar een (nog meer) verlaten weg en daar mocht ik even rijden.

Ik was verkocht, en een week later hebben we de auto opgehaald. Al rijdend met hollandsche en franse chansons uit de oude radio tetterend reden we met ramen open onder een blauwe lucht tussen de weilanden en dat voelde geweldig. Comfort, het motorgeluid en de nostalgie!

Alleen... toen moest ik het mn ouders nog vertellen. Hij stond bij die vriend van me tot september 2006 toen ik 18 werd. Mams gebruikte m als boodschappenauto en vrienden en ik gingen ermee op stap..

Iedereen van mn vrienden en mn moeder ook - vond de auto echt geweldig! Na het behalen van mn rijbewijs (eind jan. 2007) heb ik er meer dan 30.000km bijgereden (toen 177.000 en nu 207.000km+). Af en toe wel dingen meegemaakt, maar hij is me altijd trouw gebleven!

En ik hou nogsteeds van m!:woops::):p:yeah:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2008 22:39 #706252 door 16673-dummy

slb_340;53502 schreef : LOL! Met dat geluid moet je iets minder blij zijn:humor:

Waarom? Volgens mij komt het uit de versnellingsbak of anders het differentieel.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC