Ashoesje vervangen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-04-2008 17:35 #627307
door V300 register
Ashoesje vervangen is gemaakt door V300 register
Ik weet het, het is off-forum; maar toch effe vrage.
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een ashoes van een volvo 460?
Ik ben namelijk het beestje eens goed onder handen aan het nemen, al heel wat vervangen:
- schokdempers voor
- remblokken voor
- stabilisatorstangrubbers voor
- draagarm voor
- remklauw rechtsachter
- 3 ashoezen voor
En met dat laatste kwamen de problemen. Linksvoor heb ik alles vervangen, geen probleem. Meteen de versnellingsbakolie ververst; hij schakelt weer als 'n jekko!
Alleen de ashoes rechtsvoor, da's een probleem. Hij moet namelijk over de homokineet heen. En aangezien ik geen ashoesspreider heb, krijg ik hem daar niet zomaar overheen. Daarom wou ik de homokineet uit elkaar halen. Ik vrees namelijk dat er ook wat vuil in is gekomen en moet toch de boel goed schoonmaken. Maar weet iemand hoe je zo'n homokineet uit elkaar haalt?
Fotootje:
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een ashoes van een volvo 460?
Ik ben namelijk het beestje eens goed onder handen aan het nemen, al heel wat vervangen:
- schokdempers voor
- remblokken voor
- stabilisatorstangrubbers voor
- draagarm voor
- remklauw rechtsachter
- 3 ashoezen voor
En met dat laatste kwamen de problemen. Linksvoor heb ik alles vervangen, geen probleem. Meteen de versnellingsbakolie ververst; hij schakelt weer als 'n jekko!
Alleen de ashoes rechtsvoor, da's een probleem. Hij moet namelijk over de homokineet heen. En aangezien ik geen ashoesspreider heb, krijg ik hem daar niet zomaar overheen. Daarom wou ik de homokineet uit elkaar halen. Ik vrees namelijk dat er ook wat vuil in is gekomen en moet toch de boel goed schoonmaken. Maar weet iemand hoe je zo'n homokineet uit elkaar haalt?
Fotootje:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-04-2008 19:00 #705288
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ashoesje vervangen
Kan je de andere homokineet niet losdraaien en de as uit de homokineet halen?
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=2162&highlight=ashoezen
Door de homokineet scherp te kantelen kan je de kogels er uit halen, als de meeste kogels er uit zijn kan je hem zo uit elkaar pakken. Het is wel een beetje een geklooi om de in elkaar te krijgen, in ieder geval als je er niet zo goed bij kan.
Door de homokineet scherp te kantelen kan je de kogels er uit halen, als de meeste kogels er uit zijn kan je hem zo uit elkaar pakken. Het is wel een beetje een geklooi om de in elkaar te krijgen, in ieder geval als je er niet zo goed bij kan.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-04-2008 19:03 #705289
door V300 register
Bij een 300 krijg ik ze wel gewisseld. Geen enkel probleem. Inderdaad moet je bij de 300 de homokineet in een scherpe hoek draaien om hem uit elkaar te kunnen halen. Bij de 460 lukt dat truucje echter niet. Heb ik al geprobeerd.......
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-04-2008 20:21 #705299
door V300 register
Gewoon uit elkaar tikken?
Aan een kant zal dat wel moeten kunnen?
Aan een kant zal dat wel moeten kunnen?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2008 20:44 #705314
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Ashoesje vervangen
Jip gewoon uit elkaar tikken met beleid. Er zit wel ergens een borgringetje, maar die kom je naderhand wel tegen. Overigens met een universeel rubber kun je er met zo'n rubberhoesspreidapparaat vaak wel overheen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-04-2008 02:11 #705395
door V300 register
1e filmpje is zoals het hoort (netjes met een slagkoper de kracht op het middendeel overbrengen)
2e filmpje is iets meer de boerse manier, maar zal voor de gemiddelde homokineet geen probleem zijn.
voordeel van die zwarte pekkige vetzooi is dat ze niet zo gauw vast gaan zitten op de as
2e filmpje is iets meer de boerse manier, maar zal voor de gemiddelde homokineet geen probleem zijn.
voordeel van die zwarte pekkige vetzooi is dat ze niet zo gauw vast gaan zitten op de as
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-04-2008 10:00 #705398
door V300 register
Ik heb eerst de gehele aandrijfas d'ronderuit gehaald en de homokineet maar eens goed schoongemaakt, en verhip:
Er zat dus nog een borgveertje :+
Ik had zoiets wel gedacht eigenlijk.
en dat borgveertje viel dus in deze sponning.
Al met al is de boel weer vervangen, rijdt de auto weer en we zijn weer wat wijzer geworden.
Volgende keer m'n ogen eerst eens goed de kost geven
Edit: Overigens wel hele nuttige filmpjes. Volkswagen en opel schijnen die systemen ook te gebruiken. Volvo moet echter weer degelijk zijn en moet 't weer met een borgveertje doen
. Deze aandrijfassen kun je er dus niet zo aftikken :nono:
Er zat dus nog een borgveertje :+
Ik had zoiets wel gedacht eigenlijk.
en dat borgveertje viel dus in deze sponning.
Al met al is de boel weer vervangen, rijdt de auto weer en we zijn weer wat wijzer geworden.
Volgende keer m'n ogen eerst eens goed de kost geven
Edit: Overigens wel hele nuttige filmpjes. Volkswagen en opel schijnen die systemen ook te gebruiken. Volvo moet echter weer degelijk zijn en moet 't weer met een borgveertje doen
Moderators: Mark Smeets