Fietsvakantie

• Jarl Hulsebosch (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2008 14:38 #695503 door Jarl Hulsebosch (GAST)
Beantwoord door Jarl Hulsebosch (GAST) in topic Fietsvakantie
De plannen voor de zomer zijn er hoor. Samen met een vriend ga ik van Dronten (mijn woonplaats) naar Salles-curan fietsen in Frankrijk. De tocht heeft een omvang van 1160 km. We trekken 12 dagen uit voor het fietsen met 2 rustdagen ertussen. Eenmaal daar aangekomen verblijven we een week op een camping waar mijn ouders ook staan.

Als de vakantie dan op zijn eind komt, gaan we met de trein weer naar huis.

Hieronder globaal de route die we aan gaan houden:

[img

Jarl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2008 22:13 #695558 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Fietsvakantie
Succes ermee,

En fietsvakanties zijn hartstikke leuk maar je moet niet proberen de anwb te bellen want die komen niet. Aardig wat ervaring mee.

Ben er zelf nog steeds trots erop om in 1 dag van hengelo (ov) naar den haag te zijn gefietst samen met mijn broer. Om een 2 weken in het westen te hebben rond gezworven weer terug te fietsen in 1 dag.

• Jarl Hulsebosch (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2008 22:31 #695565 door Jarl Hulsebosch (GAST)

elpee;44838 schreef : Succes ermee,

En fietsvakanties zijn hartstikke leuk maar je moet niet proberen de anwb te bellen want die komen niet. Aardig wat ervaring mee.

Ben er zelf nog steeds trots erop om in 1 dag van hengelo (ov) naar den haag te zijn gefietst samen met mijn broer. Om een 2 weken in het westen te hebben rond gezworven weer terug te fietsen in 1 dag.

Das een flinke afstand...200 km ofzo. De helft daarvan wil ik als gemiddelde dagafstand aanhouden. De ene dag wat meer dan de ander...ligt aan het weer en helling enzo. Zal best pittig worden, want heb nog niet eerder zo'n vakantie gedaan.

Jarl

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2008 23:06 #695572 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Fietsvakantie
Die dagafstand kan wel, maar reken dan op 19 uurtjes fietsen, 1 uur pauze en 2 uurtjes voor tent opzetten/afbreken/koken en "vrije tijd". Heb je ook rustdagen ingebouwd??

• Jarl Hulsebosch (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2008 23:12 #695573 door Jarl Hulsebosch (GAST)
200 km wil ik niet aanhouden, maar 100. De helft zoals ik al zei ;) De eerste dagen in Nederland, Belgi? en het noorden van Frankrijk zal de dagafstand iets hoger liggen dan 100 km. Zodat we later bij de klimmetjes wat minder op een dag hoeven te fietsen.

Wil zes dagen fietsen en dan een rustdag inlassen en dan nog paar dagen fietsen en een rustdag en dan laatste stuk nog. 12 fietsdagen is de bedoeling en 2 rustdagen.

Jarl

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-01-2008 23:31 #695575 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fietsvakantie
Een dagafstand van 100-120 kilometer moet te doen zijn voor mensen met wat fietservaring. Hou er rekening mee dat de daadwerkelijk te fietsen afstand hoger zal liggen dan wat de routeplanner aangeeft aangezien de routeplanner niet de kortste fietsbare route aangeeft en de routeplanning ook moet uitkomen met overnachten en boodschappen doen.
Persoonlijk zou ik in de eerste plaats een mooie route uitzoeken over niet al te drukke wegen (en eventueel langs interessante bezienswaardigheden) ookal is de route dan een stuk langer dan de kortst mogelijke. Genieten van de tocht en omgeving is voor mij de belangrijkste drijfveer. Mocht je in tijdnood komen dan kan je altijd het laatste stuk per trein afleggen. Gedetailleerde kaarten zijn belangrijk. Mooie fietsroutes en ervaringen zijn op internet te vinden.
Succes met de tocht en voorbereiding.
P.S. Een goede (betrouwbare ergonomische dus dure) fiets is belangrijk als je bijvoorbeeld door de himalaya of door ontwikkelingslanden wilt fietsen. Daar is de keuze van mijn fiets mede op gebaseerd. (En ook dure fietsen gaan kapot) Voor binnen europa is dat echt niet nodig.

• Jarl Hulsebosch (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2008 23:40 #695577 door Jarl Hulsebosch (GAST)
Het is ook een globale route. Goede kaart(en) schaf ik ook nog wel aan. Hoewel in Frankrijk goed fietsen is over N-wegen zonder echt super gedetailleerde kaarten nodig te hebben. Bovendien zijn dat vrij rustige wegen. Haasten ga ik iig niet doen, want het is en blijft vakantie.

Heb aan de voorbereiding iig al veel lol. Het fietsen en kamperen enzo zal zeker nog meer lol opleveren.

Jarl

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2008 00:11 #695579 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fietsvakantie
in Frankrijk staat de tijd ook niet stil, de enige rustige wegen zijn nog de D-wegen.

je moet iig niet denken dat je rustig langs de N104 kunt gaan fietsen :-)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2008 11:44 #695591 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Fietsvakantie
Ik vond het in Belgi? af en toe al doodeng op die smalle wegen en dan van twee zijden komend (vracht)verkeer. Ze hebben daar de rare gewoonte om je net nog voorbij te gaan of heel dicht achter je te blijven hangen. Dan voel je je toch echt niet op je gemak. Overigens in Belgi? en Frankrijk zou ik meer op de kaart vertrouwen dan op de verkeersborden. Er zijn ook mooie kastelen. En als je bereid bent om het kasteel te verdedigen mag je er ook meestal wel slapen tegen ene vergoeding. Dus neem vooral je ridderuitrusting ook mee. Pijl en boog en zwaard kan wel tegen het frame aan gemonteerd worden.......

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2008 18:13 #695626 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Fietsvakantie

Erik;44877 schreef : Ik vond het in Belgi? af en toe al doodeng op die smalle wegen en dan van twee zijden komend (vracht)verkeer. Ze hebben daar de rare gewoonte om je net nog voorbij te gaan of heel dicht achter je te blijven hangen. Dan voel je je toch echt niet op je gemak. Overigens in Belgi? en Frankrijk zou ik meer op de kaart vertrouwen dan op de verkeersborden. Er zijn ook mooie kastelen. En als je bereid bent om het kasteel te verdedigen mag je er ook meestal wel slapen tegen ene vergoeding. Dus neem vooral je ridderuitrusting ook mee. Pijl en boog en zwaard kan wel tegen het frame aan gemonteerd worden.......

Dan wordt je in Nederland of Belgie als terrorist aangezien

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC