Fietsvakantie
- Jarl Hulsebosch (GAST)
- Nieuw lid
-
Als de vakantie dan op zijn eind komt, gaan we met de trein weer naar huis.
Hieronder globaal de route die we aan gaan houden:
Jarl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
En fietsvakanties zijn hartstikke leuk maar je moet niet proberen de anwb te bellen want die komen niet. Aardig wat ervaring mee.
Ben er zelf nog steeds trots erop om in 1 dag van hengelo (ov) naar den haag te zijn gefietst samen met mijn broer. Om een 2 weken in het westen te hebben rond gezworven weer terug te fietsen in 1 dag.
- Jarl Hulsebosch (GAST)
- Nieuw lid
-
elpee;44838 schreef : Succes ermee,
En fietsvakanties zijn hartstikke leuk maar je moet niet proberen de anwb te bellen want die komen niet. Aardig wat ervaring mee.
Ben er zelf nog steeds trots erop om in 1 dag van hengelo (ov) naar den haag te zijn gefietst samen met mijn broer. Om een 2 weken in het westen te hebben rond gezworven weer terug te fietsen in 1 dag.
Das een flinke afstand...200 km ofzo. De helft daarvan wil ik als gemiddelde dagafstand aanhouden. De ene dag wat meer dan de ander...ligt aan het weer en helling enzo. Zal best pittig worden, want heb nog niet eerder zo'n vakantie gedaan.
Jarl
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Jarl Hulsebosch (GAST)
- Nieuw lid
-
Wil zes dagen fietsen en dan een rustdag inlassen en dan nog paar dagen fietsen en een rustdag en dan laatste stuk nog. 12 fietsdagen is de bedoeling en 2 rustdagen.
Jarl
- V300 register
- Verbannen
-
Persoonlijk zou ik in de eerste plaats een mooie route uitzoeken over niet al te drukke wegen (en eventueel langs interessante bezienswaardigheden) ookal is de route dan een stuk langer dan de kortst mogelijke. Genieten van de tocht en omgeving is voor mij de belangrijkste drijfveer. Mocht je in tijdnood komen dan kan je altijd het laatste stuk per trein afleggen. Gedetailleerde kaarten zijn belangrijk. Mooie fietsroutes en ervaringen zijn op internet te vinden.
Succes met de tocht en voorbereiding.
P.S. Een goede (betrouwbare ergonomische dus dure) fiets is belangrijk als je bijvoorbeeld door de himalaya of door ontwikkelingslanden wilt fietsen. Daar is de keuze van mijn fiets mede op gebaseerd. (En ook dure fietsen gaan kapot) Voor binnen europa is dat echt niet nodig.
- Jarl Hulsebosch (GAST)
- Nieuw lid
-
Heb aan de voorbereiding iig al veel lol. Het fietsen en kamperen enzo zal zeker nog meer lol opleveren.
Jarl
- V300 register
- Verbannen
-
je moet iig niet denken dat je rustig langs de N104 kunt gaan fietsen
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Erik;44877 schreef : Ik vond het in Belgi? af en toe al doodeng op die smalle wegen en dan van twee zijden komend (vracht)verkeer. Ze hebben daar de rare gewoonte om je net nog voorbij te gaan of heel dicht achter je te blijven hangen. Dan voel je je toch echt niet op je gemak. Overigens in Belgi? en Frankrijk zou ik meer op de kaart vertrouwen dan op de verkeersborden. Er zijn ook mooie kastelen. En als je bereid bent om het kasteel te verdedigen mag je er ook meestal wel slapen tegen ene vergoeding. Dus neem vooral je ridderuitrusting ook mee. Pijl en boog en zwaard kan wel tegen het frame aan gemonteerd worden.......
Dan wordt je in Nederland of Belgie als terrorist aangezien