wat ga jij dit weekend doen?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2008 23:32 #718605
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic wat ga jij dit weekend doen?
Zo.
Vandaag is er een heleboel gebeurd. Bak + diff + aandrijfas verwisseld, motor verwisseld (moet nog weer afgemaakt worden) en nog wat grut.
Morgen de stuurkolom, Anjo maakt de aandrijflijn af en dan hopen we dat af te hebben als Kevin en Stefan komen. De stuurkolom verwisselen zie ik tegenop. Instrumentenpaneel moet eruit, en dan is 't nog moeilijk bereikbaar.
Vandaag is er een heleboel gebeurd. Bak + diff + aandrijfas verwisseld, motor verwisseld (moet nog weer afgemaakt worden) en nog wat grut.
Morgen de stuurkolom, Anjo maakt de aandrijflijn af en dan hopen we dat af te hebben als Kevin en Stefan komen. De stuurkolom verwisselen zie ik tegenop. Instrumentenpaneel moet eruit, en dan is 't nog moeilijk bereikbaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-07-2008 23:43 #718609
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic wat ga jij dit weekend doen?
Wij komen al vroeg hoor, we vertrekken om 6 uur en rijden plankgas om er om 7.30 te zijn zodat we t ontbijt nog even kunnen meepikken
.
Nee.. ik vertrek rond 8.00 dan met 90km/u richting Ede.. daar bij afslag 24 verzamelen met Kevin en dan rijden we met 90km/u door richting Ulft City Int.
.Nee.. ik vertrek rond 8.00 dan met 90km/u richting Ede.. daar bij afslag 24 verzamelen met Kevin en dan rijden we met 90km/u door richting Ulft City Int.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2008 23:47 #718610
door 16673-dummy
Neem je bij Doetinchem wel de Interstate richting Moskou?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2008 00:01 #718613
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic wat ga jij dit weekend doen?
stefan wat zeg je nou, ken jij je aan de max snelheden houden???
het was inderdaad geen pretje onder de 343 van joost, ik heb ruim een uur verkloot op een vastzittende aandrijfas. eenmaal de bak los en op de krik de motor in de motortakel gehangen en vrij gemaakt en toen nog wat geprobeerd maar zelfs dat ging niet, als laatste redmiddel het koppelingshuis losgehaald en van daaruit de motor weg en zelfs toen heb ik uit alle macht aan dat koppelingshuis staan trekke, tot er een luide plop te horen was en ik bijna over de voorbalk naar achter kukelde.. ohja ik had dus wel uiteraard de inbusbouten van de aandrijfas gelost...
de motor kreeg een opfrisbeurtje met 3 flessen motorreiniger (en wat een resultaat!) in de motortakel gelijk maar weer het koppelingshuis en de startmotor teruggebouwd.. en toen is netjes uitgelijnd opgehangen in de ex-frits-turbo-343-ovlov, daarna heb ik een half uur besteed aan het plaatsen van bak+dif+subframe MET aandrijfas hieraan vast
+ schakelsteun en schakelstang met pook en dat was me het dagje wel tot nu toe.
morgen onderkant afmaken, nog "even" een homokineetje lenen van de 343 van joost en dan met de motor verder, morgen word zowieso weer starten maar hoelaat is nog een raadsel.
het was inderdaad geen pretje onder de 343 van joost, ik heb ruim een uur verkloot op een vastzittende aandrijfas. eenmaal de bak los en op de krik de motor in de motortakel gehangen en vrij gemaakt en toen nog wat geprobeerd maar zelfs dat ging niet, als laatste redmiddel het koppelingshuis losgehaald en van daaruit de motor weg en zelfs toen heb ik uit alle macht aan dat koppelingshuis staan trekke, tot er een luide plop te horen was en ik bijna over de voorbalk naar achter kukelde.. ohja ik had dus wel uiteraard de inbusbouten van de aandrijfas gelost...
de motor kreeg een opfrisbeurtje met 3 flessen motorreiniger (en wat een resultaat!) in de motortakel gelijk maar weer het koppelingshuis en de startmotor teruggebouwd.. en toen is netjes uitgelijnd opgehangen in de ex-frits-turbo-343-ovlov, daarna heb ik een half uur besteed aan het plaatsen van bak+dif+subframe MET aandrijfas hieraan vast
+ schakelsteun en schakelstang met pook en dat was me het dagje wel tot nu toe.
morgen onderkant afmaken, nog "even" een homokineetje lenen van de 343 van joost en dan met de motor verder, morgen word zowieso weer starten maar hoelaat is nog een raadsel.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2008 00:14 #718616
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic wat ga jij dit weekend doen?
Is de aandrijfas nog wel heel??
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2008 00:18 #718617
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic wat ga jij dit weekend doen?
jazeker! en hij hangt er inmiddels heel deftig weer tussen op precies dezelfde hoogte (lengte op spie) als vanmorgen toen de bak er nog onder hing.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2008 00:28 #718619
door 16673-dummy
De beste opa heeft wel een hele mooie kras overdwars op de aandrijfas gemaakt. Heeft zeker al eens iets geraakt.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2008 16:32 #718640
door 16673-dummy
Hij doet 't!
Als een tractor, maar hij loopt!
Als een tractor, maar hij loopt!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-07-2008 16:51 #718641
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic wat ga jij dit weekend doen?
Goed bezig luitjes! Leuk he, zo'n simpele auto:D
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2008 23:40 #718670
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic wat ga jij dit weekend doen?
Afgelopen weekend op zaterdagmorgen nog ff een benzinepomp ingebouwd bij iemand voor de deur. Gelukkig was dit het probleem en toen, sinds lange tijd, heerlijk boodschappen gehaald (AH, Makro, etc.); gewoon lekker relaxed. Thuis gekomen aan het opruimen geweest en de afwas gedaan. Daarna had ik wel zin aan een dance-feest oid., maar ben thuisgebleven. Mijn buurman nodigde me nog uit om te gaan stappen, maar om half twee was ik daar niet meer voor in de stemming.
Vandaag heerlijk in de schuur samen met J.L. auto's zitten duwen. Arnoud kwam ook nog gezellig 'buurten'.
Volgend weekend: feesten in de stad Nijmegen: zomerfeesten en vierdaagsefeesten.
Vandaag heerlijk in de schuur samen met J.L. auto's zitten duwen. Arnoud kwam ook nog gezellig 'buurten'.
Volgend weekend: feesten in de stad Nijmegen: zomerfeesten en vierdaagsefeesten.
Moderators: Mark Smeets