wat ga jij dit weekend doen?
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;105772 schreef : Afijn, doe mij maar een glas melk i.p.v. bier. Word je alleen maar dik van
Je moet het met mate drinken, geen kratje per dag
Tegenwoordig ben ikzelf trouwens meer van de wijn dan van het bier. Tenminste, voor 's avonds thuis ofzo. Een biertje pak ik in de kroeg wel weer.
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Thuis drink ik in principe nooit (bier / alcohol, voordat er mensen flauw gaan doen:D) en met uitgaan hebben wij hier overheerlijk brand bier
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Edit: o sorry, ik mocht niet flauw gaan doen
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Er zijn bijvoorbeeld gebieden in de wereld waar g??n koemelk in voeding gebruikt wordt; toevallig zijn dat ook de gebieden waar een aantal soorten kanker veel minder of gewoon helemaal niet voorkomen. De 'overlap' tussen beide statistische gegevens is net wat te precies om toevallig te zijn.
De theorie is dat dit veroorzaakt wordt door bepaalde groeistoffen (die kalfjes in hun zoogtijd nodig hebben, en wat dus in de melk zit) die een stimulerende invloed hebben op celdeling, iets wat op de lange termijn niet normaal/gezond voor je lijf is.
Buiten dat is er ook nog het aspect van overgevoeligheid / allergie / intolerantie voor melkproducten, die te maken heeft met het feit dat de mens pas in de laatste paar honderd jaar veel koemelk gebruikt. Ons spijsverteringsstelsel is er evolutionair gewoon helemaal niet op gebouwd.
Om een lang verhaal kort te maken: Melk de Witte motor, het kan best maar dan vooral financiele motor van de agrarische industrie...
De campagnes zijn blijkbaar wel effectief.
- V300 register
- Verbannen
-
Best lekker, 's avonds bij thuiskomst een biertje en bij het eten een biertje of een glaasje wijn.
Oh wouter, even off topic, er is een banden topic in het off topic showroom deel... de rest kan daar evt heen als het daar beter staat. (ik weet niet meer of we hier of in TZO met de spoelenrecorders bezig zijn geweest)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
antiekeradio;105865 schreef : linksdraaiende vetzuren in gewone koemelk zijn helemaal niet gezond voor een mens; wetenschappelijke twijfels over de geschiktheid van koemelk voor menselijke consumptie worden alleen door "de industrie" stelselmatig onder tafel gelobby'd.
Er zijn bijvoorbeeld gebieden in de wereld waar g??n koemelk in voeding gebruikt wordt; toevallig zijn dat ook de gebieden waar een aantal soorten kanker veel minder of gewoon helemaal niet voorkomen. De 'overlap' tussen beide statistische gegevens is net wat te precies om toevallig te zijn.
De theorie is dat dit veroorzaakt wordt door bepaalde groeistoffen (die kalfjes in hun zoogtijd nodig hebben, en wat dus in de melk zit) die een stimulerende invloed hebben op celdeling, iets wat op de lange termijn niet normaal/gezond voor je lijf is.
Buiten dat is er ook nog het aspect van overgevoeligheid / allergie / intolerantie voor melkproducten, die te maken heeft met het feit dat de mens pas in de laatste paar honderd jaar veel koemelk gebruikt. Ons spijsverteringsstelsel is er evolutionair gewoon helemaal niet op gebouwd.
Om een lang verhaal kort te maken: Melk de Witte motor, het kan best maar dan vooral financiele motor van de agrarische industrie...
De campagnes zijn blijkbaar wel effectief.
Dat weet ik helemaal, ik heb er al eens een presentatie over gehouden bij Biologie.
Zolang ik nog adolescent ben drink ik 't nog veel, boven de 20 niet meer.
Nu groei ik nog, maar straks niet meer. Dan wil ik geen groeistimulerende cellen = wildgroei = kanker.
Leuk trouwens dat je de moeite hebt genomen het helemaal uit te typen :humor: