wat ga jij dit weekend doen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2009 18:04 #778368 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic wat ga jij dit weekend doen?
tip/hint?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2009 19:19 #778379 door V300 register

volvofiel;105772 schreef : Afijn, doe mij maar een glas melk i.p.v. bier. Word je alleen maar dik van :D

Je moet het met mate drinken, geen kratje per dag ;)

Tegenwoordig ben ikzelf trouwens meer van de wijn dan van het bier. Tenminste, voor 's avonds thuis ofzo. Een biertje pak ik in de kroeg wel weer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2009 20:30 #778387 door V300 register
Als ik bier drink, is het meestal Hertog Jan, Jupiler of Palm.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
22-05-2009 20:54 #778389 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic wat ga jij dit weekend doen?
Palm, das lekker inderdaad!

Thuis drink ik in principe nooit (bier / alcohol, voordat er mensen flauw gaan doen:D) en met uitgaan hebben wij hier overheerlijk brand bier :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2009 22:40 #778405 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic wat ga jij dit weekend doen?
Thuis drink ik wel, meestal Ice Tea of cola (en melk bij het eten) :+

Edit: o sorry, ik mocht niet flauw gaan doen :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2009 09:40 #778427 door V300 register
Van koemelk word je ook dik, als je dat teveel drinkt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2009 11:32 #778435 door V300 register
Van bier word je dikker dan van melk, omdat de maltose zich heel snel omzet in vet, want loze energie...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2009 15:28 #778451 door V300 register
linksdraaiende vetzuren in gewone koemelk zijn helemaal niet gezond voor een mens; wetenschappelijke twijfels over de geschiktheid van koemelk voor menselijke consumptie worden alleen door "de industrie" stelselmatig onder tafel gelobby'd.

Er zijn bijvoorbeeld gebieden in de wereld waar g??n koemelk in voeding gebruikt wordt; toevallig zijn dat ook de gebieden waar een aantal soorten kanker veel minder of gewoon helemaal niet voorkomen. De 'overlap' tussen beide statistische gegevens is net wat te precies om toevallig te zijn.

De theorie is dat dit veroorzaakt wordt door bepaalde groeistoffen (die kalfjes in hun zoogtijd nodig hebben, en wat dus in de melk zit) die een stimulerende invloed hebben op celdeling, iets wat op de lange termijn niet normaal/gezond voor je lijf is.

Buiten dat is er ook nog het aspect van overgevoeligheid / allergie / intolerantie voor melkproducten, die te maken heeft met het feit dat de mens pas in de laatste paar honderd jaar veel koemelk gebruikt. Ons spijsverteringsstelsel is er evolutionair gewoon helemaal niet op gebouwd.

Om een lang verhaal kort te maken: Melk de Witte motor, het kan best maar dan vooral financiele motor van de agrarische industrie...
De campagnes zijn blijkbaar wel effectief.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2009 17:27 #778455 door V300 register
Als we bier in huis hebben is het of schultenbrau (aldi, niet onaardig), Hertog Jan, Grolsch, Palm of De Koninck. Er wordt voornamelijk op aanbiedingen en de rest van het huishoudbudget gelet m.b.t. de bierkeuze. Soms hebben we er een 6 pack speciaal bij, zoals de Hertog Jan Grand Prestige die nu in de koelkast staat.

Best lekker, 's avonds bij thuiskomst een biertje en bij het eten een biertje of een glaasje wijn.

Oh wouter, even off topic, er is een banden topic in het off topic showroom deel... de rest kan daar evt heen als het daar beter staat. (ik weet niet meer of we hier of in TZO met de spoelenrecorders bezig zijn geweest)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2009 17:45 #778459 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic wat ga jij dit weekend doen?

antiekeradio;105865 schreef : linksdraaiende vetzuren in gewone koemelk zijn helemaal niet gezond voor een mens; wetenschappelijke twijfels over de geschiktheid van koemelk voor menselijke consumptie worden alleen door "de industrie" stelselmatig onder tafel gelobby'd.

Er zijn bijvoorbeeld gebieden in de wereld waar g??n koemelk in voeding gebruikt wordt; toevallig zijn dat ook de gebieden waar een aantal soorten kanker veel minder of gewoon helemaal niet voorkomen. De 'overlap' tussen beide statistische gegevens is net wat te precies om toevallig te zijn.

De theorie is dat dit veroorzaakt wordt door bepaalde groeistoffen (die kalfjes in hun zoogtijd nodig hebben, en wat dus in de melk zit) die een stimulerende invloed hebben op celdeling, iets wat op de lange termijn niet normaal/gezond voor je lijf is.

Buiten dat is er ook nog het aspect van overgevoeligheid / allergie / intolerantie voor melkproducten, die te maken heeft met het feit dat de mens pas in de laatste paar honderd jaar veel koemelk gebruikt. Ons spijsverteringsstelsel is er evolutionair gewoon helemaal niet op gebouwd.

Om een lang verhaal kort te maken: Melk de Witte motor, het kan best maar dan vooral financiele motor van de agrarische industrie...
De campagnes zijn blijkbaar wel effectief.

Dat weet ik helemaal, ik heb er al eens een presentatie over gehouden bij Biologie.
Zolang ik nog adolescent ben drink ik 't nog veel, boven de 20 niet meer.

Nu groei ik nog, maar straks niet meer. Dan wil ik geen groeistimulerende cellen = wildgroei = kanker.

Leuk trouwens dat je de moeite hebt genomen het helemaal uit te typen :humor:

Moderators: Mark Smeets