wat ga jij dit weekend doen?
- J. Ruiter
- Verbannen
-
en een betere motor..5 cilinders ipv 4 bij de mercedesErik;43078 schreef : VW LT 35: lekkere vering.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Ik heb wel een klein vraagje: Volgens de eigenaresse was er de week voordat ik de auto voor de APK had gekregen en daarna de koppakking ging repareren (huub huub huub barbaratruc..) naar zo'n garageketen geweest op olie te laten verversen. Toen ik de olie van de auto af liet was hij al compleet zwart. Jean-Luc en ik hadden hier geen verklaring voor. Heeft iemand een idee?
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;43117 schreef : Vandaag met Jean-Luc. Koppakking en kop ge?nstalleerd. Lekker eerst alles schoongemaakt en nagekeken. Motor loopt nu perfect.
Ik heb wel een klein vraagje: Volgens de eigenaresse was er de week voordat ik de auto voor de APK had gekregen en daarna de koppakking ging repareren (huub huub huub barbaratruc..) naar zo'n garageketen geweest op olie te laten verversen. Toen ik de olie van de auto af liet was hij al compleet zwart. Jean-Luc en ik hadden hier geen verklaring voor. Heeft iemand een idee?
Staat er ook een oliefilter op de rekening? Daaraan kun je vaak zien als hij al wat ouder is. Als hij ontzettend vuil is weet je al genoeg. Als er roest op de buitenkant zit ook. Overigens maak ik het ook wel mee, dat olie zowat gelijk helemaal zwart is na het verversen. (was wel bij de oude 405 diesel van m'n vader)
Kwikfit gebruikt gewoon dure Mobile olie, dus daar is niks mis mee.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Een aantal maanden geleden had ik een 340 1.7 gekocht. De olie was pik en pikzwart terwijl hij heel recent nog een beurt had gehad. Toen ik de carterpan eronderuit haalde trof ik een dikke zwarte peklaag aan van zeker een 5mm dik. Ik heb er stevig mee doorgereden en het motortje flink op zijn sodemieter gegeven, hierdoor werd de olie flink warm en komt al het vuil los, geen wonder dus dat die olie zo zwart was.........
conclusie: alvorens de olie af te tappen, ga eens een stevig ritje maken (iets wat sowieso nooit veel kwaad kan)
- V300 register
- Verbannen
-
met de warme olie + ATF de motor ongeveer een half uur stationair laten lopen (niet belasten), daarna uitzetten en direct aftappen.