Thread zonder onderwerp :D

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2013 00:24 #923181 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Zo h?, da's lelijk! Die bumpers zien er echt knudde uit als je het mij vraagt, veel te rond (zijknippertjes ook) voor het Volvo-ontwerp.
Maar welk merk zit er voorop, Lada?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2013 00:35 #923182 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Het neusje lijkt wel wat skoda-achtigs te hebben, zo...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2013 10:24 #923183 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Zo lelijk vindt ik t eerlijk gezegd helemaal niet.....Als het geen fotoshopje is maar een echte auto dan is het wel heel netjes gedaan!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2013 17:35 #923194 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

Bart Manders;210960 schreef : Zo lelijk vindt ik t eerlijk gezegd helemaal niet.....Als het geen fotoshopje is maar een echte auto dan is het wel heel netjes gedaan!



precies, ik vind het best een mooie combinatie! De dorpels zijn uit twee delen dus zal wel van een andere auto geleend zijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2013 21:58 #923199 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Thread zonder onderwerp :D
Na nu ook wat nachtelijke snelwegritten krijg ik een echte band met de GLT, sterker nog: hij moet ondertussen een naam..
slechte zaak, want dan kan ik vervolgens geen afscheid meer nemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2013 10:54 #923222 door E. van Oostveen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2013 14:38 #923229 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Floris, waarom verkoop je je 340 niet, en houd je de 360? :O

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 19:06 #923325 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Thread zonder onderwerp :D
Bunnik, 3 augustus 2012


Scherpe daling import klassieke auto?s



De FEHAC constateert dat hoewel het nieuwe fiscale beleid met betrekking tot de

Motorrijtuigenbelasting voor klassiekers pas op 1 januari 2012 is ingegaan, nu al is vast te stellen

dat - grotendeels als gevolg van dat nieuwe overheidsbeleid - de import van klassieke auto?s over

de eerste 5 maanden van 2012 scherp gedaald is.



Het onafhankelijke Global Automotive Consultancy bv heeft op basis van de gegevens van RDC en VWE

becijferd dat de importdaling over de eerste 3 maanden van 2012 voor diesels al 27,4% bedraagt, vanaf

april heeft die trend zich zelfs nog versneld.

Over de eerste 5 maanden van 2012 is de ge?xtrapoleerde importdaling in 2012 t.o.v. 2011 voor alle

klassiekers samen 31,1%, voor diesels is de daling het grootst met 37,9%. De daling bij benzine auto?s

bedraagt 27,0%

Op 1 januari 2012 is de Motie Van Vliet in gegaan. Daarmee is geregeld dat de leeftijd waarbij klassiekers

worden vrijgesteld van Motorrijtuigenbelasting stapsgewijs wordt opgetrokken van 25 naar 30 jaar.

Bovendien is daarbij vastgelegd dat klassiekers met een bouwjaar na 1986 de brandstoftoeslag voor

Diesel of LPG w?l moeten voldoen.


Uit de bovenstaande analyse blijkt dat de Motie Van Vliet (2 e Kamerlid van de PVV) nu al het verwachte



effect heeft gehad; de import en het bezit van een jonge klassieker voor een niet-liefhebber, en het

dagelijks inzetten daarvan als ware het een modern voertuig, zijn veel minder aantrekkelijk geworden.

Mede ook omdat die niet-liefhebber zich w?l geconfronteerd zal zien met de typische klassieker

?uitdagingen? zoals frequent onderhoud en soms een zoektocht naar onderdelen.

In de ogen van de FEHAC is dit een gewenste ontwikkeling.

De FEHAC is pleitbezorger van de belangen van het Mobiele Erfgoed en van de eigenaren van klassieke

voertuigen. De FEHAC en de ruim 200 bij de FEHAC aangesloten clubs staan voor het spaarzaam,

liefdevol en hobbymatig gebruik van klassiekers.

Tegelijkertijd is het van groot belang dat de liefhebbers hun klassieker in alle vrijheid en zonder

opgelegde beperkingen kunnen blijven gebruiken, zodat het Mobiele Erfgoed daadwerkelijk Mobiel blijft.

Dit natuurlijk altijd met respect voor de belangen van anderen en de leefomgeving.

___________________________________________________________________________________

Noot voor de redactie.


Meer informatie mbt de FEHAC, klassiekers en mobiel erfgoed vindt u op de FEHAC

website.

Hebt u nog vragen of behoefte aan meer informatie, neemt u dan aub contact op met het

FEHAC secretariaat, of met Bert de Boer via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


Mobiliteitshuis

Kosterijland 15

3981 AJ Bunnik


T 030-6595370


E secretariaat@fehac.nl



I www.fehac.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2013 22:06 #923336 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Dat is op zich goed nieuws Erik, hopen dat het huidige kabinet dat ook inziet...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2013 10:12 #923342 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

Lucluc;210067 schreef : Gisteren ff mee geweest met iemand naar een Saab 900 kijken. Toffe wagen hoor! Alleen al de manier hoe de motorkap open gaat, super sexy. Rijdt ook wel ok, maar als ik dan in m'n 360 stap, dan voelt het wel wat degelijker. En die 900's roesten ook als een malle :) Maar toch, mocht ik ooit uitgekeken raken op m'n Volvo's, dan is dit een leuke optie.



In Ommen toevallig?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD