Thread zonder onderwerp :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2011 16:49 #890414 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
ik heb het zelf een tijdje terug ook nog een keer gepost daarzo, denk dat theo het daarvan overgenomen heeft want die was in 2008 nog niet actief op v3m:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2011 19:27 #890418 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Wanneer worden ze in herproductie genomen J.L.?

1. Nijmegenleeft (Toon)
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 18:45 #890449 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Thread zonder onderwerp :D
Ik heb nog zon set luclucs liggen :P

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-10-2011 18:48 #890450 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D
Het mooiste zou zijn als op marktplaats gewoon een advertentie komt met als titel: LucLuc's te koop aangeboden.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 19:03 #890454 door Laurens Post

v0lv0freak;186990 schreef : Het mooiste zou zijn als op marktplaats gewoon een advertentie komt met als titel: LucLuc's te koop aangeboden.

ik mag geen reclame maken, maar ik heb een setje te koop staan

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-10-2011 19:05 #890455 door Mark Smeets
*klikt op driehoek met uitroepteken* :D

Daarom de hint, maak JL beroemd en zet hem op marktplaats te koop.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 19:08 #890457 door Laurens Post
Dan ga ik eerder een cursus ebay volgen en daar op zetten.

waarom maken ze zulke sites zo ingewikkeld.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-10-2011 19:20 #890460 door Mark Smeets

elpee;186997 schreef : Dan ga ik eerder een cursus ebay volgen en daar op zetten.

We zouden er een clubevenement van moeten maken. Heb Wouter B laatst via pb ook al een beginnerscursus ebay gegeven :p

Het is echt niet moeilijk hoor... Alleen verkopen op ebay gaat met erg veel regeltjes gepaard. Kopen is een eitje.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 20:25 #890464 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D

v0lv0freak;187000 schreef : Kopen is een eitje.

ik snap er nog steeds helemaal niks van

Erg jammer, want er komt nog wel eens wat leuks voorbij :)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-10-2011 20:30 #890466 door Mark Smeets
Gelukkig bewaar ik alle oude pb's. Bij deze mijn pb's aan Wouter.

een korte how to over ebay :)

Verschil met marktplaats is dat je ook om te kopen een account nodig hebt. Deze kun je heel simpel via de Nederlandse ebay (ebay.nl) aanmaken. Als je een account op het forum hier kunt aanmaken, dan kun je daar ook een account aanmaken :)

De advertentie van de wielmoeren is een 'nu kopen' advertentie. Hier hoef je dus niet te bieden, maar klik je simpel op 'nu kopen' en heb je het product voor de aangegeven prijs gekocht. Verzendkosten stonden ook al aangegeven zie ik (10 euro naar NL).

Waar moet je verder op letten?
- betaalmethode: bij deze verkoper staat dat je op 5 manieren kunt betalen. Paypal, postwissel / kascheque, cheque op naam, overige (denk overwijzing) en Creditcard.

Aangezien je geen ebay account hebt, zul je ook wel geen paypal account hebben? In dat geval kan ik je aanraden deze ook aan te maken. Is nu even werk, maar je profiteert er later van!
Paypal werkt zo. Hun koppelen je email adres aan je creditcard. Je betaald via de site van paypal aan het email adres van de andere partij. Paypal zorgt er dan voor dat het geld van jou creditcard naar zijn creditcard gaat. Je ziet elkaars creditcardnummer dus niet, en dit maakt het erg veilig! Daarnaast zijn aankopen tot een bepaald bedrag (ik dacht 200 euro) ook nog verzekerd bij paypal. Ontvang je niks per post, dan stoort paypal je het geld terug!
Kijk ook maar eens op hun site: www.paypal.nl/nl

edit: Inmiddels kun je paypal ook aan je normale bankrekening koppelen. Nog handiger dus, want je hebt geen creditcard meer nodig.

Daarnaast moet je op ebay letten op de feedback. Bij deze verkoper zie je achter zijn naam een getal staan (12804) en 99,6% feedback. Dit betekend dat hij 12804 keer iets gekocht en verkocht heeft en 99,6% van de mensen waren positief hierover. Dit is bij zo'n groot aantal een goed resultaat. Er gaat altijd wel eens iets fout, waardoor hij een negatieve feedback kan krijgen, ook buiten zijn schuld om. Dus je kunt 'veilig' bij hem iets kopen. Er zijn ook vaker aanbieders die slechts 70% positieve feedback hebben. Of minder. Dan moet je echt op je hoede zijn! Koop dan liever voor een paar euro meer bij een andere aanbieder het product.

Het bieden op ebay werkt in principe net zo makkelijk als het nu kopen. Zoals gezegd voor je gaat bieden eerst kijken hoe het zit met verzenden (en eventueel via een PB navragen aan de verkoper) en letten op zijn positieve feedback.
Nog een tip, kijk altijd bij de andere producten die de verkoper aanbiedt. Misschien heeft hij nog iets leuks, dan kun je dit samen laten verzenden, spaart weer kosten :)

Hoe werkt het bieden? Heel simpel. Je geeft een maximum bedrag in en de computer biedt zelf op, totdat de bieder voor jou is overboden of jou maximum bedrag is bereikt. (deze zin zul je wel een paar keer moeten lezen :D). Dus maar even een voorbeeldje.

Stel, het startbod is 5 euro. Iemand anders heeft er al op geboden, en zijn max bod is 10 euro (maar dit weet jij natuurlijk niet). Dan zal ebay opbieden tot 5 euro, het startbod.
Geef jij dan 7 euro in. Dan verander het 'huidige bod' in 7,50. Dit omdat ebay dan met 50 cent over jou bod van 7 euro heen gaat. 7,50 ligt onder het max van 10 euro dat de andere persoon heeft ingegeven, en dus levert dit geen probleem op.
Voer jij daarna 12 euro in, dan biedt de computer dus 10,50 en bij jij hiermee de hoogst biedenende op dat moment.
Een leuk geval is wanneer jij 9,80 ingeeft. Dan kan de computer niet met 50 cent over jou bod heen gaan en wordt dus het maximum van de tegenpartij bereikt. In dat geval zal de computer 10 euro rond bieden, het max bedrag van de eerste bieder.
toevoeging: Dit is handig, want dan weet je dat je bij het volgende bod de hoogst biedende bent.

Wanneer 2 mensen hetzelfde maximum bedrag ingeven, is de persoon die dat het eerste invoerde uiteraard de hoogst biedende.

Bij kleine bedragen gaat ebay er met 50 cent overheen, zoals in dit voorbeeld, bij grotere bedragen gaat het in sprongen van 1 euro, of als het om echt grote bedragen gaat ook wel eens in sprongen van 10 euro geloof ik. Maar dan ben je een auto ofzo aan het kopen ;)

Moderators: Mark Smeets