Thread zonder onderwerp :D
- V300 register
- Verbannen
-
Het is een 340 DeLuxe uit 1992 met 50.000km op de teller. Toendertijd was er het eea mis waardoor de eigenaresse niet zo tevreden over de auto was.
(Gek he als je geen cent uit wil geven aan onderhoud?)
Ik ontdekte dat met wat kleine reparaties en checks de auto weer 100% zou zijn en heel fijn zou lopen. Helaas heeft mijn oom dit inmiddels laten doen.
Ja, helaas. Onze auto staat te koop en omdat ik toch moet werken elke dag (ja niet mn hobby ofzo
En dat weet mn oom nu ook gvd
Die was al niet gek natuurlijk (handelt in ouwe Volvo's), maar nu wil hij de hoofdprijs ervoor krijgen volgens mij

Ik heb al 350 geboden, mooi vriendenprijsje vind ik. Het exterieur is gewoon hier en daar roestig, bedeukt etc.
Alles leuk en aardig maar ik moet wel wegenbelasting voor die zogenaamde oldtimer betalen
Iig, onze auto is nog niet verkocht dus ja. Maar ik moest iig ff peilen wat hij ervoor wilde hebben natuurlijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
maar goed, afvullen dat ding! alle olie erin, stroom erop, elektrisch testen. ok bevonden, uitlaat afzuigslang erbij en starten maar! mooi niet! en na 3 uur zoeken 2 fouten uit de bekabeling gehaald en via de laptop de laatste opgespoord, een verrotte oliepeilsensor. heerlijk, nou nog maar een keer starten en ja hoor hij deed het. 1/2 minuut later een flinke klap en ineens overal olie! gelijk de trekker uit, bakken eronder en eff checken waar het vandaan kwam. heerlijk, de vorige fase heeft een pers en aanzuigslang omgewisseld, en de std persslangen zijn bestand tegen 280 bar, en de aanzuigslangen kunnen in principe 20 bar hebben, maar zijn in het normale hydraulische circuit drukloze leidingen.
de heeeele werkplek baadde in olie, er werd door andere collega's eerst gelachen, en toen het formaat van de olieplas duidelijk werd kregen ze toch wel medelijden. na 40kg zaagsel en 30kg absorbtiekorrels leek het net een koeienschuur en de oliemeur was nogal bedwelmend. toen was het maar eens tijd om de jongens van de vorige fase erbij te halen, en hun de zooi lekker op te laten knappen. 2 uur later waren de juiste slangen op hun plek en ging de trekker maar even de kraan in, van de werkplek af en toen mocht al die met olie doordrenkte teringzooi de container in. heerlijk! daarna de trekker weer opstarten, hydrauliek ontluchten, versnellingsbak afvullen/peilen, controlelijsten doornemen en invullen. paraaf van de fasevoorman en een goede 7 uur later als gepland kon ik eindelijk gaan rijden.. 3/4 van de sneeuw was helaas weg, dus ik maakte eerst maar een ritje naar de ingang zijde van het bedrijf, op de heenweg nog even dwarssper en lengtesper getest, handrem getest en noodsturen. allemaal perfect in orde, na een halve draai vol gas naar achteren, en het terrein was zowat helemaal leeg! jaa, dat vraagt erom! dwarssper erop, bak manipuleren om sneller in kickdown te gaan en planken, insturen en de tering, hij gooit de kont om! het gaat wel niet zo soepel als met een auto, maar het lukt wel!!! ik doe een donut en trek een versnelling hoger, de donut wordt wijder en ik maak een schitterende s drift terug het rechte stuk langs de loodsen op, de heftruckchauffeur van onze hal had het gezien en stak lachend z'n duim op. plankgas naar de parking achter de eindcontrole en net doen alsof je van niets weet:+
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Anjo, wat weegt zo'n truck?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
voor de liefhebbers:
[youtube]Ro2XbDcArPo[/youtube]
de trekkers op het filmpje zijn voorzien van een luchtgeveerde achteras, mercedes om906la motor en ivm roro operations voorzien van extra bumperprofielen om het gewicht op de vooras te vergroten.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wel leuk dr stonden ook wat mensen te kijken
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
volvo freak;83294 schreef : mijn topsnelheid was 255 km per uur :w00t:..met een corvette zr1..
v0lv0freak;83303 schreef : Mijne 160 met een 360:+
BramJ;83304 schreef : 205 in een Volvo V40, niet zo heel schokkend dus
volvo freak;83340 schreef : met de rode glt 190..
metallicus;83349 schreef : O ja: 290 op 'n Ducati 996 :halo:.
70 in een terminal trekker van 35 ton en vaste achteras (leuke ervaring, je stuiterd vaker dan je zit)
170 op gps in m'n vario
240+ in een subaru impreza s8 ex-petter solberg rally auto, was te geconcentreerd met de paddleshift, superstijve wegligging en de weg dat ik de teller niet in de gaten kon houden maar het ging nog wel een stukkie harder..
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Volvo 360: 190km/u bult af
Porsche Carrera: 210km/u