Thread zonder onderwerp :D
- Raynor Tolsma
- Nieuw lid
-
General Custom;228532 schreef : De motor is natuurlijk anders, en het koppelingshuis, en de aandrijfas ook. Niet per se lichter bij een 1.4 dan bij een 1.7, maar wel anders. Daarom moet het vervangen worden.
Een 1.7 is er bovendien enkel met 5-bak geweest, dus wil je een 1.4 vario of met 4-bak ombouwen naar 1.7, dan moet de versnellingsbak ook vervangen worden.
Helder. De kortste klap is dus altijd nog een in de basis knappe 1.7 vinden :lol:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Wie van hier???
Wel zonde om hem dan weg te brengen terwijl er nog een GLT klokkenset in zat en er nog redelijk plaatwerk op zit.
- Raynor Tolsma
- Nieuw lid
-
General Custom;228539 schreef : Een knappe 1.7 vinden hoeft niet, een rotte kan ook. De koets ga je dan immers van de 340 1.4 gebruiken.
Nog even een inhaker hierop. Een 1.4 CVT naar een 1.7 5 bak ombouwen is met de juiste onderdelen ook alleen schroefwerk? Ik snap dat je ook wat interieurzaken nodig hebt
- V300 register
- Verbannen
-
Een Mustang Ghia V6 uit 1974. Over een maand belastingvrij op LPG, en dus als 21-jarige redelijk betaalbaar.
Waarom?
Een Amerikaan blijft super gaaf, en zeker de Mustang. De Mustang II is nog van voor de plastic-fantastic tijd die in de jaren 80 aanbrak, en een Mustang uit de 60's is onbetaalbaar. Bovendien ligt hier een Europese motor in (2.8 liter, uit de Granada), dus dat is met sleutelen, onderdelenvoorziening, en eventueel tuningpotentieel op zich wel leuk.
Dat laatste is natuurlijk het grote compromis. De standaard 120pk op 1500kg houdt niet echt over... De power/weigt ratio ligt nog een stuk ongunstiger dan de traagste 340 1.4 volgens mij :+
Nu voel ik de vraag aankomen ''wat gaat er met de 340 GL Special gebeuren?'' Deze gaat uiteraard de schredder in, want ja, wat moet je nu met een auto uit de jaren 90 die maar 400 euro gekost heeft...
Tuurlijk niet:nono:
Die Mustang komt er wel, als het deze niet is wel een andere. De 340 GL Special gaat waarschijnlijk eerst een paar maanden in bruikleen bij een vriendin van mijn moeder, en wanneer hij zijn rijbewijs heeft krijgt (inderdaad, krijgt) mijn broer de auto van mij

Dit heeft verschillende voordelen, namelijk dat mijn broer nergens een betere auto zal kunnen kopen voor een beetje een net bedrag, en dat ik toch nog een heel klein beetje een 340 vario heb
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Steven340;229487 schreef : Was net op de sloop Rutte in velserbroek en staat ook een 440 uit '96 met croes control (of hoe je het ook spel),
Cruise control
Steven340;229487 schreef : is dit uniek? zoja, zou het veel werk zijn hem het in z'n geheel uit te bouwen?
Uniek, vast, uitbouwen... goede. Ik zal vanavond eens in de boeken kijken. Als ze slim zijn geweest en het 7 cc verhaal hebben gevolgd dan is het handel, draadboom, vacuum slangen, computer, pedaalschakelaars, balg en gasrol (allen met montage meuk als het met een beugen oid vast zit) eruit en inbouwen reverse of removal.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-