Altijd al gedacht dat V-power benzine is met een beetje diesel erdoor...
- V300 register
- Verbannen
-
Uitgegeven: 16 april 2007 22:49
Laatst gewijzigd: 16 april 2007 22:50
DEN HAAG - Shell roept enkele honderden klanten op zich te melden omdat ze bij het benzinestation Ridderkerk aan de Burgemeester De Zeeuwstraat benzine hebben getankt die mogelijk schadelijk is voor de motor. Een Shell-woordvoerder heeft dit maandagavond meegedeeld.
Vrijdagavond 13 april is dit Shell-station verkeerd bevoorraad, aldus het bedrijf. Door een menselijke fout is diesel bij benzine gegooid en benzine bij diesel. Hierdoor hebben vrijdagavond vanaf 22.30 uur tot en met zondagmiddag 15 april 12.30 uur, enkele honderden automobilisten een mengsel van benzine en diesel gekocht.
Na constatering van de fout zijn de betreffende pompen meteen afgesloten. Inmiddels heeft zich een twintigtal schadegevallen gemeld.
Het betreft automobilisten die Euro 95, diesel of Shell V-Power benzine hebben getankt. Shell roept deze klanten op vanaf dinsdagochtend contact op te nemen met de klantenservice, waar ze informatie krijgen over te nemen maatregelen.
Het probleem heeft zich uitsluitend voorgedaan bij het Shell-station in Ridderkerk. Inmiddels zijn de voorraadtanks leeggepompt, de leidingen doorgespoeld en de tanks met de juiste brandstoffen gevuld. Het station opereert inmiddels weer naar behoren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
1 april met verlengstuk van Shell?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
bodejodel;21936 schreef : Beetje benzine in je Diesel is geen ramp, dan blaas je de motor even goed schoon. Andersom is lastiger...
ik zou het net precies andersom willen zeggen...
een dieselmotor is voor de smering van het brandstofsysteem afhankelijk van de dieselolie. als deze te 'schraal' is kan schade optreden aan de hogedrukpomp (commonrail pomp of verdelerpomp) en injectoren.
bij een benzinemotor gaat het ook niet goed als er diesel in terecht komt, maar dat uit zich vooral in roken en slecht lopen. als het zaakje weer schoongespoeld is is er daarna meestal niks aan de hand.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

tot ongeveer 10% bijmengen van diesel had niet zoveel invloed.
daarboven begon je gewoon minder trekkracht te krijgen, en veel rook.
bij een verhouding van 40% diesel kwam de solex amper meer vooruit en was de uitgestoten rook zo dik dat je er plakjes van kon snijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;22001 schreef : ik zou het net precies andersom willen zeggen...
een dieselmotor is voor de smering van het brandstofsysteem afhankelijk van de dieselolie. als deze te 'schraal' is kan schade optreden aan de hogedrukpomp (commonrail pomp of verdelerpomp) en injectoren.
bij een benzinemotor gaat het ook niet goed als er diesel in terecht komt, maar dat uit zich vooral in roken en slecht lopen. als het zaakje weer schoongespoeld is is er daarna meestal niks aan de hand.
Ik moet eerlijk zeggen, zo heb ik het ook altijd geleerd, een dieselmotor is veel kwetsbaarder dan een benzinemotor. Een vuiltje ofzo in een dieselmotor heeft vaak ook grotere gevolgen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Vroeger werd je zelfs aangeraden om in de winter wat benzine bij je diesel te doen. (tot 30% benzine zelfs)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.