Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen
Revisie motorblok Franse Black Beauty
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-10-2009 12:22 #803139
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Revisie motorblok Franse Black Beauty
Het is een tijdje stil geweest rond de BB, maar er is wel doorgewerkt.
Na lang overwegen heb ik toch besloten het originele blok compleet onder handen te nemen en deze er weer terug in te hangen. Dit is inmiddels gebeurt.
Het blok is volledig uit elkaar geweest en voorzien van nieuwe pakkingen en ringen. Ook zijn de waterpomp, benzinepomp, carburateur en ontsteking vervangen.
Na een middagje stoeien met de takel hing het blok er weer in!! En hij loopt heel netjes!!
NU was het plan afgelopen zaterdag met zowel de BB als de 244 naar de VKB te gaan. Vrijdag middag wilde ik nog even de remmen controleren, en wat schetst mijn verbazing, de linker voorrem zit muurvast.
Helaas dus niet met de BB gekomen, maar wel weer wat om te repareren.
De klauw wilde niet loskomen van de leiding die al gemollesteerd was door een vorige eigenaar wat resulteerde in het doorknippen van de slang.
De zuigers zaten muurvast, maar hier is een oplossing voor. De oude slang heb ik eruit gedraaid en vervangen voor een smeernippel. Hierna de vetspuit erop aangesloten en gaan pompen. De zuiger aan de kant van de vetspuit moet je in de bankschroef zetten zodat je deze later los kunt halen.
Het kost wat moeite, maar dan heb je ook wat.
De zuiger aan de kant van de nippel zit je vast in de bankschroef met een rubber op de doorvoerleiding. Ook deze floept er na wat pompen zo uit.
Vervolgens de zuigers netjes schoonmaken en polijsten
Voor
Na
De klauwen heb ik een beurt met de flex met staalborstel gegeven.
Nu zat ik nog met de leiding op de wagen zelf. Ik heb de vaste leiding losgemaakt.
Het clipje achter de beugel heeft het moeten vergelden aangezien ik geen andere mogelijkheid had om hem los te halen.
In de bankschroef kreeg ik de leiding los.
Van de week ff een revisie setje bestellen, een remslang en een nieuwe leiding maken.
Na lang overwegen heb ik toch besloten het originele blok compleet onder handen te nemen en deze er weer terug in te hangen. Dit is inmiddels gebeurt.
Het blok is volledig uit elkaar geweest en voorzien van nieuwe pakkingen en ringen. Ook zijn de waterpomp, benzinepomp, carburateur en ontsteking vervangen.
Na een middagje stoeien met de takel hing het blok er weer in!! En hij loopt heel netjes!!
NU was het plan afgelopen zaterdag met zowel de BB als de 244 naar de VKB te gaan. Vrijdag middag wilde ik nog even de remmen controleren, en wat schetst mijn verbazing, de linker voorrem zit muurvast.
Helaas dus niet met de BB gekomen, maar wel weer wat om te repareren.
De klauw wilde niet loskomen van de leiding die al gemollesteerd was door een vorige eigenaar wat resulteerde in het doorknippen van de slang.
De zuigers zaten muurvast, maar hier is een oplossing voor. De oude slang heb ik eruit gedraaid en vervangen voor een smeernippel. Hierna de vetspuit erop aangesloten en gaan pompen. De zuiger aan de kant van de vetspuit moet je in de bankschroef zetten zodat je deze later los kunt halen.
Het kost wat moeite, maar dan heb je ook wat.
De zuiger aan de kant van de nippel zit je vast in de bankschroef met een rubber op de doorvoerleiding. Ook deze floept er na wat pompen zo uit.
Vervolgens de zuigers netjes schoonmaken en polijsten
Voor
Na
De klauwen heb ik een beurt met de flex met staalborstel gegeven.
Nu zat ik nog met de leiding op de wagen zelf. Ik heb de vaste leiding losgemaakt.
Het clipje achter de beugel heeft het moeten vergelden aangezien ik geen andere mogelijkheid had om hem los te halen.
In de bankschroef kreeg ik de leiding los.
Van de week ff een revisie setje bestellen, een remslang en een nieuwe leiding maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-10-2009 14:32 #803159
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Revisie motorblok Franse Black Beauty
je weet dat het een doodzonde is om de 2 helften van een remklauw los te maken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-10-2009 15:29 #803170
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Revisie motorblok Franse Black Beauty
Ik heb ervaring met het splitsen van remklauwen en heb er tot op heden nog nooit problemen mee gehad.
Met het weer monteren moet je alleen extra zorgvuldig te werk gaan en vooral SCHOON werken
Met het weer monteren moet je alleen extra zorgvuldig te werk gaan en vooral SCHOON werken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
27-10-2009 17:00 #803287
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Revisie motorblok Franse Black Beauty
Dan vraag ik me af; waarom moet je dat nooit doen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-10-2009 23:18 #803321
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Revisie motorblok Franse Black Beauty
omdat het een pakking / flens loze afdichting is die 200+ bar moet kunnen hebben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-10-2009 21:38 #803377
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Revisie motorblok Franse Black Beauty
gelukkig trap ik geen 200bar als ik rem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-11-2009 09:09 #803770
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Revisie motorblok Franse Black Beauty
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets