× ook voor roestpreventie en laswerk

zelf 340 tectyleren

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-10-2015 00:41 #633838 door V300 register
zelf 340 tectyleren is gemaakt door V300 register
Hoi allemaal, na lange tijd heb ik weer een eigen volvo 340 (RF-17-GL, misschien wel bekend bij sommigen van jullie).
Hij wordt door mij voorlopig uitgeleend aan mijn zusje in Groningen die wekelijks (en daartussen elk moment) naar het ziekenhuis moet rijden. Ook in de komende winter...
Eigenlijk zonde, want mijn 340 uit 1986 is nu nog helemaal gaaf en keihard.

Nu wil mijn schoonzoon wel een preventieve reddingsactie doen door de 340 zelf te tectyleren.
Maar kunnen wij van jullie wat tips krijgen welke delen en wat in elk geval getectyleerd moet worden als je hem de winter wilt laten overleven?
Zijn er afbeeldingen beschikbaar van de carosserie waarop je bijvoorbeeld kan zien waar je het beste zelf wat gaatjes kan boren (en weer heel netjes dichtmaken) om overal bij te komen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-10-2015 11:40 #959042 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic zelf 340 tectyleren
Volgens mij ben ik zoiets een keer tegengekomen bij de documenten in het ledenmenu. Waar precies weet ik alleen niet meer.

De beste tip die ik mee kan geven; spuit overal tectyl waar je maar tectyl kunt spuiten, en spuit tectyl tot het er overal weer uit komt lopen. Ik heb destijds een bus of 5-6 gebruikt voor mijn sedan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-10-2015 13:17 #959045 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic zelf 340 tectyleren
ik heb het originele tectyleerschema voor de 300-serie, stuur me even een PB met je mailadres, dan scan ik het in en stuur het naar je op.

Tectyleren is absoluut belangrijk, geweldig dat jij en je schoonzoon dat ook inzien!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets