ook voor roestpreventie en laswerk

Verrotte zij schermen, voor spoiler

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2011 17:07 #631485 door Steven340
Verrotte zij schermen, voor spoiler is gemaakt door Steven340
Hallo Leden

Er zat bij mij bij de achterschermen en bij de voorspoiler wat oud plamuur. Toen ik begon met schuren ging ik er zo doorheen en zag dat onderaan van de achterschermen en de voorspoiler helemaal verrot was.:uh-uhh:
Hoe kan ik dit het beste opknappen? Stuk metaal er in lassen gaat denk ik wat lastig aangezien het in een hoek zit.
Of een nieuw stuk zijscherm?

Zie foto van het links achter scherm waar het verrot is.

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2011 17:37 #886053 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verrotte zij schermen, voor spoiler
Nieuwe stukken erin lassen. Dit soort plaatwerk wordt al bewaard door sommige clubleden (en soms nog ergens op te scharrelen). Ik zou een advertentie zetten en die stukken opnieuw erin laten lassen. Dit kun je niet meer oplappen...is ook niet aan te raden en eigenlijk is het heel goed dat je de plamuur hebt weggehaald, trekt alleen maar vocht aan. Ik zou het nu goed wegschuren/slijpen en dan behandelen met menie/novorox weet ik wat je er allemaal op kunt smeren en lekker laten zitten totdat je het gaat behandelen. Het ziet er niet uit, maar het is beter dan plamuur.

De afwerking na het lassen zou ik persoonlijk ook laten doen, maar je kunt het zelf ook proberen, zoek dan eerst goed uit hoe je dit het beste kunt aanpakken. Achterschermen zijn wel lastiger omdat het onderdeel uit maakt van een groter stuk plaatwerk, dus je moet dan gaan uitwaaieren i.p.v. bijvoorbeeld de voorschermen, die kun je in z'n geheel doen.

edit: met voorspoiler bedoel je de voorbalk vermoed ik, daarmee moet je oppassen want dat kan afkeur worden. Voorbalk is makkelijker te lassen, menig clublid is hiermee bekend.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2011 17:46 #886054 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Verrotte zij schermen, voor spoiler
Met voorspoiler bedoel ik het deel waar de mistlampen normaal in zitten bij een 360. Zelf heb ik nu bij het verrotte deel de plamuur weg geslepen en er met primer overheen gegaan.
Ik dacht dat dat wel een goeie oplossing was.
Zal even een advertentie plaatsen en even op het internet surfen, kijken of ik wat stukken goed plaatwerk kan vinden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2011 17:59 #886056 door V300 register
Idd, het deel waar de mistlampen in (kunnen) zitten wordt ook wel voorbalk genoemd. Is de beste zoekterm binnen dit forum. Dat kan dus afkeur worden, mag maar voor een (klein) deel verrot zijn. De wielkastranden / schermen aan de voor en achterzijden zijn echter nooit afkeur, tenzij er scherpe uitstekende delen zijn (maar die kun je er dus afhalen).

Ik weet niet of bovenstaand plaatje het eindresultaat was van het wegslijpen, want dan zou dit niet voldoende zijn om verdere roestvorming helemaal te stoppen. Alle bruine plekken moeten weg zijn inclusief de plamuur die ik nog zie zitten. Die donkergrijze stipjes daar links is ook al beginnende roest trouwens....

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2011 18:19 #886060 door Steven340
Ja, ik moet alles groot en deels nog wegslijpen en ben voorlopig ook niet klaar. Voor de achterschermen heb ik wat op internet gevonden, maar weet niet of het de goede is.

www.mmdronten.nl/webshop/index.php?merk=...&groep=18&artid=2280

Dit deel zou ook nog eens van een 343 kunnen zijn.
Als daar verschil in zit tenminste.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2011 19:43 #886065 door V300 register
Dr zit verschil in 3 of 4/5 deurs.

Aan de foto te zien heb je n 3 deurs dus dan zou het moeten passen!

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2011 20:29 #886069 door Steven340
Voor de rest zou ik ook meteen de hele zijkant dan mee spuiten,
alleen ik zit dan met die speciale striping. Zijn die nog ergens te krijgen of na te maken?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2011 20:48 #886070 door V300 register
Alles is na te maken, maar een prijs kan ik er niet opplakken. Volgens mij kan stickerland.nl de stickers wel namaken. Zorg alleen wel dat je ze er pas afhaalt als je de nieuwe striping hebt, als het dan mislukt kun je het nog opnieuw laten maken.

Verder ben ik zelf ook benieuwd of er iemand is die dit al heeft gedaan. Ik wil het zelf nl. over een paar jaar ook gebruiken om mijn auto te restaureren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2011 20:49 #886071 door V300 register
Striping zou ik na laten maken, de setjes die nu nog ergens liggen te verstoffen plakken niet altijd meer.

Je kunt er ook voor kiezen om tot het randje onder het raam te gaan en dan naar linksachter/boven uitwaaieren. Kleurverschil hou je toch ergens. Je auto zit nog goed in de lak, dus met poetsen kom je nog een heel eind volgens mij.

Ik zit trouwens de foto's te bekijken, je voorbalk ziet er nog zo mooi uit. Die zijkanten (die er bewerkt uitzien) onder de bumper, dat is al onderdeel v/h voorscherm en die zijn ook nog wel ergens te vinden...

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2011 20:59 #886073 door Steven340

punkazz;184993 schreef : Striping zou ik na laten maken, de setjes die nu nog ergens liggen te verstoffen plakken niet altijd meer.

Je kunt er ook voor kiezen om tot het randje onder het raam te gaan en dan naar linksachter/boven uitwaaieren. Kleurverschil hou je toch ergens. Je auto zit nog goed in de lak, dus met poetsen kom je nog een heel eind volgens mij.

Ik zit trouwens de foto's te bekijken, je voorbalk ziet er nog zo mooi uit. Die zijkanten (die er bewerkt uitzien) onder de bumper, dat is al onderdeel v/h voorscherm en die zijn ook nog wel ergens te vinden...

Wat er bij de voorschermen onderaan te zien is, is plamuur maar de vorige eigenaar heeft daar een plaatje metaal tegenaan gelast, daar achter zit purschuim en kit. Het is daar achter volledig weggevreten. Gelukkig is het alleen dat voorscherm, gelukkig een los deel alleen op dat scherm zit ook die striping. Maar eerst maar eens naar wat plaat werk zoeken. Ben er net achtergekomen dat dat toch niet zo makkelijk te vinden is dan ik dacht (op internet gesurft).

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC