Verrotte zij schermen, voor spoiler
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Er zat bij mij bij de achterschermen en bij de voorspoiler wat oud plamuur. Toen ik begon met schuren ging ik er zo doorheen en zag dat onderaan van de achterschermen en de voorspoiler helemaal verrot was.:uh-uhh:
Hoe kan ik dit het beste opknappen? Stuk metaal er in lassen gaat denk ik wat lastig aangezien het in een hoek zit.
Of een nieuw stuk zijscherm?
Zie foto van het links achter scherm waar het verrot is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De afwerking na het lassen zou ik persoonlijk ook laten doen, maar je kunt het zelf ook proberen, zoek dan eerst goed uit hoe je dit het beste kunt aanpakken. Achterschermen zijn wel lastiger omdat het onderdeel uit maakt van een groter stuk plaatwerk, dus je moet dan gaan uitwaaieren i.p.v. bijvoorbeeld de voorschermen, die kun je in z'n geheel doen.
edit: met voorspoiler bedoel je de voorbalk vermoed ik, daarmee moet je oppassen want dat kan afkeur worden. Voorbalk is makkelijker te lassen, menig clublid is hiermee bekend.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Ik dacht dat dat wel een goeie oplossing was.
Zal even een advertentie plaatsen en even op het internet surfen, kijken of ik wat stukken goed plaatwerk kan vinden.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik weet niet of bovenstaand plaatje het eindresultaat was van het wegslijpen, want dan zou dit niet voldoende zijn om verdere roestvorming helemaal te stoppen. Alle bruine plekken moeten weg zijn inclusief de plamuur die ik nog zie zitten. Die donkergrijze stipjes daar links is ook al beginnende roest trouwens....
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
www.mmdronten.nl/webshop/index.php?merk=...&groep=18&artid=2280
Dit deel zou ook nog eens van een 343 kunnen zijn.
Als daar verschil in zit tenminste.
- V300 register
- Verbannen
-
Aan de foto te zien heb je n 3 deurs dus dan zou het moeten passen!
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
alleen ik zit dan met die speciale striping. Zijn die nog ergens te krijgen of na te maken?
- V300 register
- Verbannen
-
Verder ben ik zelf ook benieuwd of er iemand is die dit al heeft gedaan. Ik wil het zelf nl. over een paar jaar ook gebruiken om mijn auto te restaureren.
- V300 register
- Verbannen
-
Je kunt er ook voor kiezen om tot het randje onder het raam te gaan en dan naar linksachter/boven uitwaaieren. Kleurverschil hou je toch ergens. Je auto zit nog goed in de lak, dus met poetsen kom je nog een heel eind volgens mij.
Ik zit trouwens de foto's te bekijken, je voorbalk ziet er nog zo mooi uit. Die zijkanten (die er bewerkt uitzien) onder de bumper, dat is al onderdeel v/h voorscherm en die zijn ook nog wel ergens te vinden...
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
punkazz;184993 schreef : Striping zou ik na laten maken, de setjes die nu nog ergens liggen te verstoffen plakken niet altijd meer.
Je kunt er ook voor kiezen om tot het randje onder het raam te gaan en dan naar linksachter/boven uitwaaieren. Kleurverschil hou je toch ergens. Je auto zit nog goed in de lak, dus met poetsen kom je nog een heel eind volgens mij.
Ik zit trouwens de foto's te bekijken, je voorbalk ziet er nog zo mooi uit. Die zijkanten (die er bewerkt uitzien) onder de bumper, dat is al onderdeel v/h voorscherm en die zijn ook nog wel ergens te vinden...
Wat er bij de voorschermen onderaan te zien is, is plamuur maar de vorige eigenaar heeft daar een plaatje metaal tegenaan gelast, daar achter zit purschuim en kit. Het is daar achter volledig weggevreten. Gelukkig is het alleen dat voorscherm, gelukkig een los deel alleen op dat scherm zit ook die striping. Maar eerst maar eens naar wat plaat werk zoeken. Ben er net achtergekomen dat dat toch niet zo makkelijk te vinden is dan ik dacht (op internet gesurft).