ook voor roestpreventie en laswerk
ruitenrubberkit
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-08-2011 23:15 #631403
door V300 register
ruitenrubberkit is gemaakt door V300 register
Ik heb een tijdje geleden hier op het forum iets gelezen over iets als ruitenrubberkit (en kan het natuurlijk niet meer terugvinden). Een of andere kit die je aan beide kanten (raam en staal) onder het rubber van de voor- en achterruit spuit zodat dit afdicht en er geen water onder de rubbers kan komen, waarmee je voorkomt dat het staal gaat roesten. Weet iemand wat voor kit ik bedoel?
Ik heb deze kit nodig omdat ik na het wassen de rubbers met vaseline insmeerde, en merkte dat ik er (een paar druppels) water onderuit drukte. Nu is voorkomen beter dan genezen, dus wil ik het gaan afdichten.
Alvast bedankt.
Ik heb deze kit nodig omdat ik na het wassen de rubbers met vaseline insmeerde, en merkte dat ik er (een paar druppels) water onderuit drukte. Nu is voorkomen beter dan genezen, dus wil ik het gaan afdichten.
Alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2011 23:18 #883769
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic ruitenrubberkit
Dan zou ik als voorzorg toch die ramen eruit nemen en kijken of het nog niet te laat is, het kan zijn dat als je de ramen nu gaat afkitten dat er nog vocht in zit wat verder en verder gaat.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-08-2011 23:37 #883772
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ruitenrubberkit
De ruit er uit nemen ga ik nog maar even niet doen.
Toen ik op het rubber drukte kwamen de druppels namelijk naar buiten. Als het rot was zouden de druppels eerder naar binnen gaan door er van boven op te drukken (=dichtdrukken). Aangezien ik nog geen 3 maanden een glasverzekering heb, wil ik het risico op een kapotte ruit dus liever niet lopen.
Om terug te komen op het kitten, ik denk dat dit zelfs de eerste was dat er water onder het rubber van de voorruit kwam wegens gericht en krachtig spuiten met de tuinslang. Nu is voorkomen beter dan genezen, dus wat kit er onder kan geen kwaad denk ik
Natuurlijk laat ik het wel eerst goed drogen, en f?hn ik het eerst nog een keer.
Toen ik op het rubber drukte kwamen de druppels namelijk naar buiten. Als het rot was zouden de druppels eerder naar binnen gaan door er van boven op te drukken (=dichtdrukken). Aangezien ik nog geen 3 maanden een glasverzekering heb, wil ik het risico op een kapotte ruit dus liever niet lopen.
Om terug te komen op het kitten, ik denk dat dit zelfs de eerste was dat er water onder het rubber van de voorruit kwam wegens gericht en krachtig spuiten met de tuinslang. Nu is voorkomen beter dan genezen, dus wat kit er onder kan geen kwaad denk ik

- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2011 00:21 #883775
Zet je auto de komende dagen in de zon dan kan het vocht wat er nog onder zit verdampen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2011 08:10 #883779
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic ruitenrubberkit
ruitrubberkit van 3M (en dat is dus de niet-lijmende versie!)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-08-2011 08:58 #883782
door V300 register
Ok, dan doe ik dat halverwege volgende week. Morgen gaat het eerst nog regenen (helaas kan ik de auto niet binnen zetten), dus kan ik kijken of er weer water onder de rubber zit.
Die ruitenrubberkit van 3M, waar kan ik die halen?
Die ruitenrubberkit van 3M, waar kan ik die halen?
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2011 09:52 #883783
:wtf2: Misschien een dom idee :S, maar plak de rubbers af met wat schilderstape, dan kan er geen water meer inkomen tot je het kit heb. :y:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-08-2011 10:23 #883784
door V300 register
kan ik in elk geval proberen :y:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-08-2011 09:51 #883911
door V300 register
Even terugkomen op het kitten, ik heb het zaterdagavond gekit. Alleen onder de rubber van de voorruit aan de buitenkant, want de binnenkant was nog perfect toen ik er een schroevendraaier onder stak.
Ik heb nu een randje kit rondom gespoten, behalve aan de onderkant zodat er eventueel resterend vocht nog uit kan. Ik heb op een enkele plek ook net wat meer kit gespoten, zodat het net onder het rubber uit komt (daarna natuurlijk ook weggeveegd). Het idee hierachter is dat het water niet meer van boven tussen het rubber door naar beneden kan lopen en blijven hangen.
Bedankt voor de hulp allemaal :y:
Ik heb nu een randje kit rondom gespoten, behalve aan de onderkant zodat er eventueel resterend vocht nog uit kan. Ik heb op een enkele plek ook net wat meer kit gespoten, zodat het net onder het rubber uit komt (daarna natuurlijk ook weggeveegd). Het idee hierachter is dat het water niet meer van boven tussen het rubber door naar beneden kan lopen en blijven hangen.
Bedankt voor de hulp allemaal :y:
Moderators: Mark Smeets