ook voor roestpreventie en laswerk
Raam afdichtingsrubbers
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-06-2011 07:49 #631258
door V300 register
Raam afdichtingsrubbers is gemaakt door V300 register
Ik heb gisteren wat roest gemaakt op mijn auto, en kwam (gelukkig) de oorzaak tegen. Er kon namelijk water langs de onderste (waarlangs het glas schuift) afdichtingsrubbers van de achterramen naar binnen lopen. Nu heb ik ze er uit gehaald, en ze zijn echt wel slecht.
Voor de duidelijkheid, dit is ??n van de 2 rubbers:
Nu heb ik 3 vragen:
-Weet iemand waar ik nieuwe rubbers kan krijgen?
-Hoe kan ik de rubbers het beste terugmonteren?
-Is het niet beter om het rubber met dikke dubbelzijdige tape tegen de sierlijst vast te zetten i.p.v. klemmen, zo kan er nog moeilijker water in lijkt me.
Voor de duidelijkheid, dit is ??n van de 2 rubbers:
Nu heb ik 3 vragen:
-Weet iemand waar ik nieuwe rubbers kan krijgen?
-Hoe kan ik de rubbers het beste terugmonteren?
-Is het niet beter om het rubber met dikke dubbelzijdige tape tegen de sierlijst vast te zetten i.p.v. klemmen, zo kan er nog moeilijker water in lijkt me.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2011 08:55 #876165
door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Raam afdichtingsrubbers
Helaas zijn ze niet meer verkrijgbaar en zijn sommigen al lange tijd bezig om hiervoor een oplossing te vinden.
Tot dan zal het behelpen zijn met exemplaren van de sloop.
Tot dan zal het behelpen zijn met exemplaren van de sloop.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-06-2011 09:12 #876167
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Raam afdichtingsrubbers
OK, bedankt, dan ga ik eens kijken of ik iets vergelijkbaars kan maken van een rubber van een andere auto.
Mij lijkt dat je vast wel iets met dikke dubbelzijdige tape of zo aan de raamlijst moet kunnen maken. Ik had ook al iets met kit overwogen, maar dat gaat er helaas nooit meer af.
Mij lijkt dat je vast wel iets met dikke dubbelzijdige tape of zo aan de raamlijst moet kunnen maken. Ik had ook al iets met kit overwogen, maar dat gaat er helaas nooit meer af.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-06-2011 12:24 #876192
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Raam afdichtingsrubbers
Ik heb nu aan beide kanten van het rubber een zwarte schuimrubber strip van +- 1cm breed en 2mm dik geplakt, de kant van het raam edikkere dubbelzijdige tape. Dit alles heb ik daarna rijkelijk ingesprayd met vaselinespray.
Bij de montage heb ik de strips weer gewoon teruggeduwd, maar met wat meer kracht zodat het schuim er mooi tussen zit en wat samengeperst wordt.
Er zit wel een nadeel aan dit systeem, want de raam gaat n?t iets zwaarder terug omhoog, en je krijgt de eerste paar keer waarschijnlijk strepen van de vaseline.
Op deze manier hoop ik het water toch een beetje buiten te houden tot er weer van deze rubbers verkrijgbaar zijn.
Nog even op foto gezet:
Bij de montage heb ik de strips weer gewoon teruggeduwd, maar met wat meer kracht zodat het schuim er mooi tussen zit en wat samengeperst wordt.
Er zit wel een nadeel aan dit systeem, want de raam gaat n?t iets zwaarder terug omhoog, en je krijgt de eerste paar keer waarschijnlijk strepen van de vaseline.
Op deze manier hoop ik het water toch een beetje buiten te houden tot er weer van deze rubbers verkrijgbaar zijn.
Nog even op foto gezet:
Moderators: Mark Smeets