ook voor roestpreventie en laswerk

Bumpers in kleur spuiten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2011 11:16 #631217 door V300 register
Bumpers in kleur spuiten is gemaakt door V300 register
Inmiddels heb ik zowel een voor- als achterbumper in kleur, alleen niet de juiste kleur. Ik wil de bumpers zelf gaan spuiten, dus ik wil jullie graag om advies en tips vragen. De kleur 219 kan ik laten maken bij de verfwinkel. En grondlak en blanke lak om metallic af te werken heb ik natuurlijk ook nodig, maar welk schuurpapier?

Ik denk dus eerst de bumpers schoonmaken, schuren, primer erop, 2 lagen 219, blanke lak en monteren maar! Klopt dit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2011 13:20 #874989 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bumpers in kleur spuiten
Dat is inderdaad een goede methode. Zorg er wel voor dat je spuitlak gebruikt op terpentinebasis / alkyd en niet op waterbasis. Kijk daarnaast of ze de 'verstelbare' spuitkopjes leveren, die dus zo een platte straal leveren. Dat spuit veel mooier.

De reden van het niet gebruiken van watergedragen lak is dat de blanke laag ?cht heel goed moet afsluiten, anders loopt de verf er gewoon weer vanaf als het regent, is mijn ervaring.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-05-2011 14:10 #874996 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bumpers in kleur spuiten
Ik zit dan te denken aan waterproof schuurpapier van goede kwaliteit (3M), en dan bijvoorbeeld korrel 400 -> 600 -> 800.

Het beste kun je ook eerst de bumpers schoonmaken een daarna ontvetten voordat je begint met schuren (anders schuur je het er in)

En voor kunst stof zijn er speciale plastic/kunststof primers die zorgen voor de hechting van de ondergrond en de lak.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2011 16:27 #875006 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bumpers in kleur spuiten
Met kunststof delen spuiten moet je heel erg oppassen. Als de lak nog onbeschadigd is en nog goed gehecht, zou ik het laten bij goed schoonmaken en heeeeel lichtjes opschuren met heel fijn schuurpapier (tot de glans eraf is, zeg maar).
Daarna een dunne, licht dekkende kunststof primer, daarna de 'gewone' primer, en dan pas het verhaal 3x kleur 2x blank. Kijk even op het etiket van de spuitbussen om de droogtijden te zien.

Nieuwe lak laten hechten op een kunststof ondergrond is erg lastig, vandaar mijn tip om de nieuwe lak op de oude lak te laten hechten.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2011 16:35 #875009 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Bumpers in kleur spuiten

volvofiel;175977 schreef : Met kunststof delen spuiten moet je heel erg oppassen. Als de lak nog onbeschadigd is en nog goed gehecht, zou ik het laten bij goed schoonmaken en heeeeel lichtjes opschuren met heel fijn schuurpapier (tot de glans eraf is, zeg maar).
Daarna een dunne, licht dekkende kunststof primer, daarna de 'gewone' primer, en dan pas het verhaal 3x kleur 2x blank. Kijk even op het etiket van de spuitbussen om de droogtijden te zien.

Nieuwe lak laten hechten op een kunststof ondergrond is erg lastig, vandaar mijn tip om de nieuwe lak op de oude lak te laten hechten.

Maar dan moet je geen kunststof primer gebruiken op oude lak!!!!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2011 16:37 #875010 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bumpers in kleur spuiten
Oei ja, je hebt gelijk, ik was iets te snel

Je kunt wel, als er diepe krassen in zitten, wat spuitplamuur gebruiken na de eerste laag primer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2011 17:58 #875448 door V300 register
Idd kan dit prima zonder primer.

Goed schoon, ontvetten, met korrel 800 de glans eraf, weer ontvetten en stofvrij maken, dan meteen met de kleurlaag doorgaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2011 22:11 #875623 door V300 register
Mooi, ik ga komende week schuurpapier en ontvetter halen, de verf laten mengen en er rustig mee aan de slag op m'n zoldertje.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-05-2011 22:24 #875628 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bumpers in kleur spuiten
Hopelijk vind jij het net zulk ontspannend werk als dat ik het opknappen van de GLT velgen vond (eindelijk vandaag de laatste hand aaan gelegd)

En als dan het eind resultaat ook nog goed is word je er zeker een blij man van :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2011 22:58 #875645 door V300 register
Nou, wie weet. Ik vind met mijn handen werken zeer ontspannend, na een hele dag op een kantoor achter een computer zitten.

Ik heb ook nog een setje dichte GLT velgen liggen die ik wil gaan opknappen. Ik zal jouw topic eens goed bestuderen!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC