ook voor roestpreventie en laswerk

Aangrijppunt deurgreep

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2011 11:51 #631064 door 16673-dummy
Aangrijppunt deurgreep is gemaakt door 16673-dummy
Al een poosje is de deurgreep linksachter van de 345 stuk. Van buiten niet meer te openen, van binnen wel. Voor de APK van vandaag heb ik gisteravond (:crazy1:) dus maar eens de zaak open gehaald, ik dacht dat er slechts een stangetje losgeschoten was. Toen bleek dat aan de binnenzijde ??n van de twee hendels/scharnieren was gebroken. Het veertje zat er nog aan, maar door de breuk was de verbinding tussen het ontgrendelingsmechanisme en de handgreep onderbroken.
Ik heb van een ander 345-portier dus maar gauw de handgreep eruit geschroefd en die in de wagen gezet, maar deze greep pakt pas op het aller-aller-allerlaatste moment aan. Ongezond laat. Kan dit "aangrijppunt" afgesteld worden of is het eigenlijk einde verhaal voor deze deurgreep?
Zou ik er een deurgreep van een voorportier (links) in kunnen zetten of past dat niet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2011 21:17 #868614 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Aangrijppunt deurgreep
Dan moet je eens kijken naar de stangetjes want daar kan nog wel eens verschil inzitten. Sommige mensen buigen die dingen nog wel eens bij. Ben dat nu al een paar keer tegen gekomen

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2011 21:56 #868628 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Aangrijppunt deurgreep
De stangetjes? Die zitten er niet aan. Er lopen twee stangetjes door m'n portier; die van het knopje bovenop het deurpaneel om de deur op/van het slot te doen, en eentje van de deurhendel binnen naar het slot zelf.
De handgreep werkt met een heveltje, of beeldend gezegd met een hamer en een aambeeld. De ruimte "in rust" tussen die twee delen is te groot waardoor de handgreep een te grote vrije slag heeft.
Ik vroeg me af of die ruimte kleiner gemaakt kan worden - op een offici?le manier - zodat de greep beter/sneller aanpakt.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2011 21:55 #868820 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Aangrijppunt deurgreep
Heb al wat anders bedacht; de oude, gebroken hendel ga ik "spalken" waardoor deze weer gemonteerd kan worden. Voor en na de breuk een gaatje boren, aan beide zijden een plaatje er omheen, en een schroefje+moertje per zijde van de breuk er doorheen. Dan werkt het weer en zit ik niet (meer) met een incompleet donorportier.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC