ook voor roestpreventie en laswerk
Voorkomen van schade aan de voorschermen tijdens het sleutelen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2011 16:17 #630959
door Anjo van den Akker
Voorkomen van schade aan de voorschermen tijdens het sleutelen is gemaakt door Anjo van den Akker
Wie kent het niet, even onder de motorkap klooien om de auto in topconditie te houden; je bent klaar, doet de motorkap dicht en er staat ineens een kras in je voorscherm op de plek waar de rits van je trui langs de lak schuurde:no::no:... Balen natuurlijk, maar het is te voorkomen.
Sinds kort heb ik via m'n werk een matje aangeschaft van Hazet, superhandig om beschadigingen te voorkomen aan je auto, blijft goed plakken aan de lak en het voorkomt dergelijke beschadigingen en vette vingers.
close up van de structuur waardoor zo'n mat goed op z'n plek blijft:
je kunt ze gewoon wassen in de wasmachine mocht het nodig zijn.
de precieze benaming weet ik niet, lakbeschermingshoes, beschermhoes etc. het levert vanzelf wel een hit op, hier kun je een Hazet matje bestellen:
www2.conrad.nl/goto.php?artikel=816206 maar als je goed zoekt of de juiste benaming weet te vinden kom je misschien wel meer variaties tegen.
Er zijn ook van dit soort hoezen met ingewerkte magneetjes zodat ze blijven zitten. Werkt heel leuk de eerste keer dat je hem uit de verpakking haalt! Daarna oppassen, zeker in een werkplaats waar wel eens wat verspaand of gelast wordt... Ik raad deze variant daarom af, zie op onderstaande foto bijv maar waarom:
Sinds kort heb ik via m'n werk een matje aangeschaft van Hazet, superhandig om beschadigingen te voorkomen aan je auto, blijft goed plakken aan de lak en het voorkomt dergelijke beschadigingen en vette vingers.
close up van de structuur waardoor zo'n mat goed op z'n plek blijft:
je kunt ze gewoon wassen in de wasmachine mocht het nodig zijn.
de precieze benaming weet ik niet, lakbeschermingshoes, beschermhoes etc. het levert vanzelf wel een hit op, hier kun je een Hazet matje bestellen:
www2.conrad.nl/goto.php?artikel=816206 maar als je goed zoekt of de juiste benaming weet te vinden kom je misschien wel meer variaties tegen.
Er zijn ook van dit soort hoezen met ingewerkte magneetjes zodat ze blijven zitten. Werkt heel leuk de eerste keer dat je hem uit de verpakking haalt! Daarna oppassen, zeker in een werkplaats waar wel eens wat verspaand of gelast wordt... Ik raad deze variant daarom af, zie op onderstaande foto bijv maar waarom:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
11-02-2011 16:44 #865036
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Voorkomen van schade aan de voorschermen tijdens het sleutelen
Op de remmencursus had je hem al even laten zien en die kan dan ook op de wensenlijst, bedankt voor de link Anjo!
Lekker in de motorruimte kunnen werken zonder je zorgen te maken om lakschade.
Lekker in de motorruimte kunnen werken zonder je zorgen te maken om lakschade.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2011 15:23 #865189
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Voorkomen van schade aan de voorschermen tijdens het sleutelen
Zo iets staat hier ook op de bestellijst, zeker met een witte auto kan het al veel vuile vingers op de lak schelen...
Voor de minder kapitaalkrachtigen onder ons, of hen die er niet zoveel aan uit willen geven. Google op anti slipmatje en je komt voor een tientje al een heel eind...
Voor de minder kapitaalkrachtigen onder ons, of hen die er niet zoveel aan uit willen geven. Google op anti slipmatje en je komt voor een tientje al een heel eind...
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2011 19:20 #865228
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Voorkomen van schade aan de voorschermen tijdens het sleutelen
ow, ik gebruik meestal ouwe dikke (bad)handdoeken.
maar de 343 en de 66 zijn eigenlijk de enige auto waarbij ik dit doe.
ik sleutel eigenlijk weinig meer, sowiezo al weinig aan andermans auto's...
maar de 343 en de 66 zijn eigenlijk de enige auto waarbij ik dit doe.
ik sleutel eigenlijk weinig meer, sowiezo al weinig aan andermans auto's...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2011 13:24 #865294
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorkomen van schade aan de voorschermen tijdens het sleutelen
Ik zie een groupbuy aankomen...
(count me in
Moderators: Mark Smeets