ook voor roestpreventie en laswerk
antenne lekt in kofferbak
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-01-2011 20:11 #630872
door V300 register
antenne lekt in kofferbak is gemaakt door V300 register
nou pas een nieuwe antenne in mijn 360 sedan gezet.
wat blijkt bij regen, lekt die shit in de kofferbak. en dan nog niet eens op de bevestiging, maar de antenne zelf!
iemand ooit eerder last van gehad?
gevolg water in de kofferbak, vorige eigenaar ook al last van gehad denk ik, want er zat daar al roest aan de binnenkant.
zie hier de antenne.
[mod]die 4 km lange link werkte niet, dus die heb ik verwijderd[/mod]
wat blijkt bij regen, lekt die shit in de kofferbak. en dan nog niet eens op de bevestiging, maar de antenne zelf!
iemand ooit eerder last van gehad?
gevolg water in de kofferbak, vorige eigenaar ook al last van gehad denk ik, want er zat daar al roest aan de binnenkant.
zie hier de antenne.
[mod]die 4 km lange link werkte niet, dus die heb ik verwijderd[/mod]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2011 21:50 #860065
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic antenne lekt in kofferbak
Gaat het om een uitschuifbare antenne of een 'vaste' antenne? Die uitschuifbare antennes zakken in een soort van hoesje waar je aan afwatering aan kunt maken.
De vaste antennes moet je natuurlijk aan de voet waterdicht maken, maar als het water langs de antenne zelf weglekt kun je hier een zeer klein rubbertje omheen frommelen. Een kraanleertje zou misschien kunnen.
De vaste antennes moet je natuurlijk aan de voet waterdicht maken, maar als het water langs de antenne zelf weglekt kun je hier een zeer klein rubbertje omheen frommelen. Een kraanleertje zou misschien kunnen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-01-2011 10:42 #860095
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic antenne lekt in kofferbak
hij is in schuifbaar, hij schuift telescopisch in elkaar, in de kofferbak/wielkast, hang dan dan het onderste deel van de antenne, waar de verschillende delen in elkaar komen.
Aan de onderkant van dat buisje zit ook een rubber om overtollig water af te voeren of te luchten, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn dat er water in je auto komt. De vorige eigenaar heeft er ook last van gehad, wat er zat een flinke roest plek in de kofferbak. Ik weet nu waar dat vandaan komt.
Echter ik heb een nieuwe antenne geplaatst.
Als de antenne is ingeschoven lekt deze niet. Alleen uit uitgeschoven langs de antenne naar binnen. Dus niet bijv. onder de bevestiging door op de carosserie.
Aan de onderkant van dat buisje zit ook een rubber om overtollig water af te voeren of te luchten, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn dat er water in je auto komt. De vorige eigenaar heeft er ook last van gehad, wat er zat een flinke roest plek in de kofferbak. Ik weet nu waar dat vandaan komt.
Echter ik heb een nieuwe antenne geplaatst.
Als de antenne is ingeschoven lekt deze niet. Alleen uit uitgeschoven langs de antenne naar binnen. Dus niet bijv. onder de bevestiging door op de carosserie.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-01-2011 11:01 #860096
door V300 register
als het water in de hollerruimte van je wiel kast druppelt, wat naast je kofferruimte zit achter de kunstof afschermplaat, kan het onderin dan weg naar buiten?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-01-2011 14:50 #860102
door V300 register
ik denk dat en onderaan de antenne een afvoerslangetje moet zitten voor het water? iemand ervaring mee?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2011 16:37 #860108
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic antenne lekt in kofferbak
Bij de 850 zit daar volgens mij een afvoerslangetje die is aangesloten op de afvoer van de kofferbak (vanaf de hoeken bij de achterruit lopen twee slangen naar de wielkasten als afwatering).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-01-2011 13:42 #860139
door V300 register
toevallig niet iemand die genegen is bij zijn de sedan een te checken hoe die afwatering loopt van de antenne?
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2011 13:58 #860216
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic antenne lekt in kofferbak
Ik heb wel een (meerdere) sedans, maar met een vaste antenne en dus geen afvoer aan de binnenzijde.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2011 20:11 #860234
door V300 register
antwoord van de dealer:
Als ik me goed herinner zit origineel onder de antenne een slang gemonteerd die zorg voor het waterafvoer dat door de antenne naar beneden lekt.
Ik hoor u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.
Als ik me goed herinner zit origineel onder de antenne een slang gemonteerd die zorg voor het waterafvoer dat door de antenne naar beneden lekt.
Ik hoor u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2011 20:12 #860235
door V300 register
@Kevin, je link werkt niet naar de volvo360glt pagina
iets met de server die niet reageert
iets met de server die niet reageert
Moderators: Mark Smeets