ook voor roestpreventie en laswerk
Deur sluit niet...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-09-2010 15:01 #630563
door V300 register
Deur sluit niet... is gemaakt door V300 register
Goedenmiddag allen,
Ik heb een probleem met mijn Volvootje. De auto heeft natuurlijk schade gehad, en om die reden hebben we het beschadigde portier + voorscherm vervangen.
Het portier hangt er reeds in, het scherm hebben we weer losgehaald, omdat de deur aan de bovenkant open blijft staan, met als gevolg dat regenwater
en dergelijke dus naar binnen komt. Nu hebben we de slotvanger al naar boven geplaatst, waardoor de deur nu wel wat beter dichtvalt, maar de deur blijft
aan de bovenkant nogsteeds openstaan...
Bijgevoegd wat foto's van het probleem.
Weet iemand hoe we hier iets aan kunnen doen?
Groet Jelle
img101.imageshack.us/img101/3611/snc00026b.jpg
img541.imageshack.us/img541/883/snc00028t.jpg
img821.imageshack.us/img821/3040/snc00025.jpg
Ik heb een probleem met mijn Volvootje. De auto heeft natuurlijk schade gehad, en om die reden hebben we het beschadigde portier + voorscherm vervangen.
Het portier hangt er reeds in, het scherm hebben we weer losgehaald, omdat de deur aan de bovenkant open blijft staan, met als gevolg dat regenwater
en dergelijke dus naar binnen komt. Nu hebben we de slotvanger al naar boven geplaatst, waardoor de deur nu wel wat beter dichtvalt, maar de deur blijft
aan de bovenkant nogsteeds openstaan...
Bijgevoegd wat foto's van het probleem.
Weet iemand hoe we hier iets aan kunnen doen?
Groet Jelle
img101.imageshack.us/img101/3611/snc00026b.jpg
img541.imageshack.us/img541/883/snc00028t.jpg
img821.imageshack.us/img821/3040/snc00025.jpg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-09-2010 15:23 #848645
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Deur sluit niet...
zo te zien is de A-stijl ontzet waardoor de positie van de scharnieren niet meer juist is.
persoonlijk zou ik dit als deelreparatie door een schadebedrijf terug recht laten trekken; omdat de A-stijl een koker is van de veiligheidskooi is dit behoorlijk stevig en dus niet zo makkelijk terug in model te brengen.
zoals ik het zie moet het onderste scharnier een stukje naar buiten komen, en waarschijnlijk komt ie daarbij ook iets omhoog. Dan ligt de deur weer 'in lijn' met de koets en zal ie bovenaan ook sluiten.
wat je geprobeerd hebt met de portiervanger is in ieder geval zeker niet genoeg om dit op te lossen..
persoonlijk zou ik dit als deelreparatie door een schadebedrijf terug recht laten trekken; omdat de A-stijl een koker is van de veiligheidskooi is dit behoorlijk stevig en dus niet zo makkelijk terug in model te brengen.
zoals ik het zie moet het onderste scharnier een stukje naar buiten komen, en waarschijnlijk komt ie daarbij ook iets omhoog. Dan ligt de deur weer 'in lijn' met de koets en zal ie bovenaan ook sluiten.
wat je geprobeerd hebt met de portiervanger is in ieder geval zeker niet genoeg om dit op te lossen..
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2010 15:37 #848646
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Deur sluit niet...
Gezien je eerdere verhalen over je budget
Beunoplossing nummer 1: ga als een dolle aan de bovenrand van het portier hangen, zodat deze wat verbuigt.
Nadelen: - de ruit kan moeilijk gaan doen
- het portier kan van het scharnier scheuren
- je gaat de zaak 'wringen'
Succes, veel andere oplossingen zal je niet hebben.
Beunoplossing nummer 1: ga als een dolle aan de bovenrand van het portier hangen, zodat deze wat verbuigt.
Nadelen: - de ruit kan moeilijk gaan doen
- het portier kan van het scharnier scheuren
- je gaat de zaak 'wringen'
Succes, veel andere oplossingen zal je niet hebben.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-09-2010 15:45 #848647
door V300 register
ja, dat soort oplossingen heb ik ook bedacht en gaat geen van allen werken.
de raamstijl 'omzetten' heeft geen enkele zin als het onderste deel van het portier dan nog steeds op half elf naar buiten hangt.
de raamstijl 'omzetten' heeft geen enkele zin als het onderste deel van het portier dan nog steeds op half elf naar buiten hangt.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2010 23:16 #848680
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Deur sluit niet...
ehmz.. kun je de a-stijl niet gewoon een stukje terug persen?
voor de zekerheid ff de ruit eruit halen...
anders inderdaad ff naar schade-herstelbedrijf, kost wat, maar is wel beter dan een touw eromheen en achteruitrijden...
voor de zekerheid ff de ruit eruit halen...
anders inderdaad ff naar schade-herstelbedrijf, kost wat, maar is wel beter dan een touw eromheen en achteruitrijden...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-09-2010 23:20 #848683
door V300 register
die gasten bij zo'n herstelbedrijf weten waar je kracht moet zetten voor het juiste effect. Dat is na een goede uitvoering zo'n beetje het belangrijkste...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-09-2010 00:08 #848688
door V300 register
Vraag blijft of de A-stijl wel beschadigd is. Voor zover ik kan zien en lezen is dat nog niet voor de volle 100% duidelijk.
Op de foto lijkt de onderkant van de deur best redelijk op het achterscherm aan te sluiten, wanneer de deur wel in het slot valt zit het geheel dus goed vast en zou je kunnen rijden.
De bovenkant van de deur zou dan inderdaad naar binnen gebogen kunnen worden, simpel klusje, raam omlaag draaien, blokje hout tussen onderkant raamstijl en b-stijl, rustig kracht opbouwen en proberen of het past, niet, herhaal voorgaande........:woei:
Misschien is de "nieuwe" deur wel enigszins ontzet, en niet de auto.
Kijken en proberen zou ik zeggen.
Op de foto lijkt de onderkant van de deur best redelijk op het achterscherm aan te sluiten, wanneer de deur wel in het slot valt zit het geheel dus goed vast en zou je kunnen rijden.
De bovenkant van de deur zou dan inderdaad naar binnen gebogen kunnen worden, simpel klusje, raam omlaag draaien, blokje hout tussen onderkant raamstijl en b-stijl, rustig kracht opbouwen en proberen of het past, niet, herhaal voorgaande........:woei:
Misschien is de "nieuwe" deur wel enigszins ontzet, en niet de auto.
Kijken en proberen zou ik zeggen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2010 10:22 #848697
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Deur sluit niet...
Lelijke schade. Maar je zegt: "De auto heeft natuurlijk schade gehad". Bij mij is het niet logisch dat een auto schade op loopt, tenzij een onzeker voorval plaats vind, die niet uitgelokt kan zijn. Ik snap de uitspraak niet?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-09-2010 16:51 #848724
door V300 register
Kijk maar even naar Jelles historie, erik. Dan zie je dat hij hem als total-los apparaat heeft gekocht en nu aan het opknappen is.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2010 21:29 #848739
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Deur sluit niet...
oke, dat is een mooie uitdaging, idd.
Moderators: Mark Smeets