ook voor roestpreventie en laswerk

Lassen of plamuren?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2010 00:55 #630396 door V300 register
Lassen of plamuren? is gemaakt door V300 register
De onovertroffen laskoning Erik de eerste en zijn bescheiden assistent eipmiw hebben afgelopen woensdag weer flink wat laswerk verricht.
Ik heb weer veel nieuwe krachttermen mogen leren van Erik op die momenten dat zijn lasapparaat iets deed wat niet de bedoeling was.
Ook het inhangen van het linker-portier leverde weer veel commentaar op aan het adres van fabrikanten van ondeugdelijke troep.
Hoe dan ook, tweederde van de lasklussen is geklaard. De wielkastrand linksachter zijn we niet aan toegekomen.
Nou heb ik met met vijltjes, plamuur, grondlak, echte lak en kleurloze lak een poging gedaan om die wielkast-rand zelf op te lappen met het idee dat laswerk altijd nog kan.
Ben zelf eigenlijk erg tevreden over mijn lakwerk:)
Zal morgen een paar foto's maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2010 01:29 #841028 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lassen of plamuren?
Reactie op de topictitel: Het is geen ?f maar ?n! Je last iets netjes strak en alles dat niet 100% is kun je afmaken met plamuur. Alle plamuur die je meer gebruikt dan strikt noodzakelijk om het netjes strak te maken is overbodig ;)

Ben toch benieuwd naar de foto's!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 09:21 #841031 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Lassen of plamuren?

Jos360;150703 schreef : Reactie op de topictitel: Het is geen ?f maar ?n!

Ik kreeg ook al kromme tenen toen ik de topictitel las... :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2010 16:10 #841048 door V300 register
Je mag dat niet plamuren in de wielkasen. Het enige wat flink rot mag zijn de schermen en die mag je wel helemaal dicht plamuren. En met flink rot bedoel ik flink rot.

Nu ligt er natuurlijk aan wat voor apk keurmeester je hebt, ik plamuur ook hoor maar dan over laswerk heen. In de wielkasen bijvoorbeeld met strijkbare kit dat werkt toch veel beter dan tectyl dat gaat op den duur toch weer roesten.

Mijn keurmeester pakt altijd iets van de achterkant van een schroevendraaier of iets dergelijks en geeft er een keiharde klap tegen. Volgens mij mag het niet, maar goed het is natuurlijk wel de manier om er achter te komen wat je gedaan hebt...

Dorpeldelen mogen wel weer deels rot zijn en kun je weer plamuren. Ligt aan de grote van het gat wel.
Kokerbalken onder de wagen mag weer niks mee zijn naar mijn weten.

Daarbij is het ook helemaal niet slim om allerlei gaten in je wielkasten te hebben. Tenzij je wilt dat de schokbreker met de motorkap mee naar buiten vliegt....

Ja de krachttermen die ken ik wel, maar dan heb je ook wat he! Ik heb dat laswerk van Erik laten zien aan iemand van de ANWB, en die had zoiets van is dat niet een beetje zonde van het geld omdat zo vakkundig te laten doen... Ik had een keer autopech naar Erik toe vandaar, toen liet ik hem dat zien was 80% al af. Je ziet de liefde voor de wagen van Erik duidelijk terug in de kwaliteit van het laswerk. Ik heb dat jaren geleden laten doen, geen een roestplekje meer!

Veel van die mafketels lassen gewoon over roest heen of bakken en braden lekker, tja dan wil dat wel weer zo rot zijn na 2 jaar!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2010 16:23 #841049 door V300 register
na de laatste keer dat onze vorige APK garage mijn daf gekeurd heeft, zaten er over de hele lengte van de -zichtbaar keiharde- dorpels kleine deukjes, van het slaan met een bol hamertje.

(dat was dus tevens de laatste keer dat ik er ?berhaupt geweest ben)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 18:03 #841053 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Lassen of plamuren?
Dat is totaal krankzinnig. Het is niet de bedoeling van de APK om je auto te vernielen of de taxatiewaarde naar beneden te brengen. Als je bewijs hebt dat het daarvoor niet zo was, foto's getuigen, etc. en het heel aannemelijk is dat de deukjes door de hamer komen, kun je je RB verzekering oid inschakelen. Absoluut onverteerbaar dit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2010 18:07 #841054 door V300 register
Ja dat is idioot. Dat een keurmeester een plek pakt die zwaar geplamuurd is kan ik me eerlijk gezegd, wel voorstellen.... Als het nu een plek is die bijvoorbeeld kei bol is en als je er op drukt al hoort kraken of hoe je het wil noemen zelfde verhaal. Maar een harde dorpel herken je zo wel lijkt me!

In de kokerbalken heb ik op sommige plekken ook van die bolle rondingen, de balken die voor de duidelijkheid onder de wagen hangen.... Dat waren dan punten die gelast waren... Vond dat wel een beetje overdreven eerlijk gezegd maar goed. Volgens mij mag dat ook niet zo, maar ik heb er geen schade aan veder. Maar van de andere kant als het geplamuurd is hoe zit het dan? Als je er niet tegen mag slaan wat dan wel? Er af proberen te trekken?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2010 19:56 #841673 door V300 register
Citaat: 'Zal morgen een paar foto's maken'. Was met die opmerking ook bedoelt om ze te publiceren? Ik ben nog steeds in de foto's ge?nteresseerd. Anderen denk ik ook!

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2010 21:45 #841678 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Lassen of plamuren?
Dan moet je je auto bij de RDW APK laten keuren zij doen een visuele inspectie, want als zij iets kapot of door slaan met iets en op die plek was eerder niets zichtbaar, mag je ze voor de schade verantwoordelijk stellen.

En trouwens een makkelijke en niet destructief onderzoek kun je doe met een speciale pen met een magneet is er veel plamuur of weinig plaat door inwendig roest dan valt de magneet weg van de chassis. :y:

Trouwens laswerk moet goed uitgevoerd worden :worship: :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2010 22:40 #841680 door V300 register
Och het ligt er ook aan hoe groot de gaten zijn. Ik weet dat het bij mij toenertijd om vuisten werk ging. Daar een paar vuisten door steken bij de schokdempers en daar....

Tja smeer je dat dicht en stel dat de keurmeester blind is, en je rijd daarmee door.... Dan moet je niet raar staan op te kijken als je met een noodstop je kokerbalken voor het asfalt in jaagt.... En je schokbrekers door de motorkap vliegen. Van wat hele kleine gaatjes, is dat praktisch onmogelijk maar goed.

Vroeger had je zo,n programma op tv toen de apk niet bestond lachen:

maar er zijn er veel meer. Echt lachen!

Maar dat mensen in een auto willen rijden die totaal geen kokerbalken meer had! En dan zonder verzekering hihi. Wat een tijden he!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC