ook voor roestpreventie en laswerk

making panels....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-05-2010 08:05 #833900 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic making panels....
Anjo, deze link had ik trouwens al eens gepost, maar toen kreeg ik bitter weinig respons... Die kerel kan er idd echt iets van, het is bijna te mooi om waar te zijn!

Een MIG-apparaat is echt een must, heb mij er eind vorig jaar eentje cadeau gedaan en nu ik met het laswerk ben begonnen, zie ik alleen maar voordelen! Het is even in het buideltje tasten, maar dan heb je ook wat! Ik heb trouwens ook een eigen fles kunnen bemachtigen, die kon ik via via krijgen via een vriend waarvan de buurvrouw in een vulstation werkte... In totaal was ik 56 euro kwijt voor fles + vulling! Is een fles van 12 liter, dus dat vond ik best een heel goeie deal!
Fles is trouwens nieuw, dus hij is in ieder geval gekeurd tot 2013 geloof ik!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2010 20:01 #834540 door V300 register
Die gast levert inderdaad wel heel netjes werk af.
Hoge mate van perfectionisme.

Ikzelf heb vaak zoiets bij plaatwerk (wat je niet kunt zien) dat het niet perfect moet zijn maar gewoon z'n werk moet doen.

Ik zet bijna nooit hoeken, ik las ze liever in elkaar. Scheelt best wat werk en dus tijd. De slijptop heeft het daarentegen weer wel een stuk drukker ;)

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 20:15 #834543 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic making panels....
Hoeken zetten scheelt heel wat meer werk dan lassen, ja...

...maar soms lukt het gewoon niet met de minimale middelen die je hebt...

ik doe alles met twee hoekijzers en met een bankschroef...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 21:20 #834557 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic making panels....
als je handig bent met een zet of kantbank is het omgekeerde waar Erik,

goed gereedschap is naar mijn mening een vereiste, maar je moet het wel hebben. dit topic is juist zo mooi omdat het ook laat zien dat je met echt minimale hulpmiddelen ook enorm goede restultaten kunt halen

zelf zou ik nooit zo tobben met een bankschroef, klemmen en lappen staal om een stukje plaat te hoeken, aangezien ik hier prive een hele goede zetbank heb staan en een goede kantbank op 't werk:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2010 22:28 #834575 door V300 register
Uit dat topic heb ik ook nog ff een linkje gevolgd (voor die gekochte zetbank) en daar zijn ook bankschroefkantbankjes te krijgen van 5 en 6". Gaan met magneten op de klauwen van je bankschroef.
Klinkt wel als een ideaal stukje speelgoed voor mij, om wat makkelijker stukjes alu te buigen voor die prutseltjes die ik tussendoor altijd maak eigenlijk ;)

Dikke kans ook dat ik, als ik ooit een schuur(tje) met werkbank bekom, dat zelfbouwzetbankje of een variant daarop nog eens in elkaar ga klussen. Leuk project, en zelf je gereedschap maken is stiekem best leuk. Zo heb ik hier sinds kort een plexiglasbuiger staan, zelfbouw van wat MDF, alu profieltje en weerstandsdraad. Werkt zelfs nog best heel aardig!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2010 13:11 #835526 door V300 register
hier is trouwens zijn hele topic, was er net in aan het kijken en hier staat zelfs nog v???l meer in! Onder andere hoe je bijvoorbeeld zelf een boortje maakt om puntlassen uit te boren... Zeker de moeite waard, al kijk je alleen maar naar de foto's!

retrorides.proboards.com/index.cgi?board...&thread=65793&page=1

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC