dichte plaatjes of roosters
- V300 register
- Verbannen
-
De afdek plaatjes waarachter de bouten van de voorbumper zitten zijn bij deze bumper dicht.
Det voorbumper op mijn auto heeft roosters ipv plaatjes.
Hebben die roosters nog 'n functie,m.a.w. waar gaat de lucht naar toe die er doorheen stroomt?
Ik kan me bij n 340 nog wel iets voorstellen dat dat koellucht voor de vario is(net als bij DAF) maar bij n 360 zie ik dat fff niet.
HIJ/ZIJ die t weet mag t zeggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Bart Manders;143389 schreef : Ik kan me bij n 340 nog wel iets voorstellen dat dat koellucht voor de vario is(net als bij DAF) maar bij n 360 zie ik dat fff niet.
HIJ/ZIJ die t weet mag t zeggen.
De mensen die roostertjes plaatsen ipv de gaten dicht houden:
- vinden het mooier
- hebben geen flauw idee hoe en wat en hebben gewoon een bumper van de sloop gehaald met roostertjes (Na een ontmoeting met een paaltje)
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
De lucht zou via de roostertjes en de chassisbalken bij de vario uitkomen om deze te koelen.
Of dit werkelijk functioneel is, is denk ik de vraag.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
bij een 360 kun je met die roosters de brandstoftank koelen (geen functie dus)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
hjkort;143396 schreef : De lucht zou via de roostertjes en de chassisbalken bij de vario uitkomen om deze te koelen.
Of dit werkelijk functioneel is, is denk ik de vraag.
ik denk dat je het verkeert denkt. bedenk wel dat deze auto's geacht werden bij buitentemperaturen tot boven de 40 graden de volle belasting te kunnen draaien?
ze hebben juist zoveel moeite gedaan om koellucht vanaf de voorzijde van de auto naar de vario te leiden, omdat de lucht die bij de bumper naar binnen gaat nog niet vol zit met opgewaaid stof door de auto zelf. Vooral zand deeltjes (die na een voorligger vrij snel gaan liggen) zijn funest voor de riemen en schijven. Vandaar dat de koeling dus via die kanalen loopt. De openingen in de afdekkap zijn dus puur voor uitgaande lucht, er komt g??n luchtstroming van onder de auto tussen de riemen/schijven terecht.