ook voor roestpreventie en laswerk

Waar kan ik de kleurcode van mijn lak vinden?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 23:26 #630183 door V300 register
Waar kan ik de kleurcode van mijn lak vinden? is gemaakt door V300 register
Hallo, om wat roestplekjes en beschadigingen weg te werken wilde ik een spuitbusje bestellen. Nergens een kleurcode te bekennen! Met 2 personen de hele auto afgezocht, nergens een sticker of plaatje met een relevant getal gevonden wat in de boeken staat. Ik heb een witte 340 special uit 1991, weet iemand welke code daarbij hoort? Dat zou me een stuk verder helpen. Dank......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 23:31 #827420 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Waar kan ik de kleurcode van mijn lak vinden?
Als het goed is zit er als je de motorkap open doet, een type-plaatje op de voorbalk, zie ook hier voor een plaatje en meer info :)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-04-2010 07:35 #827424 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Waar kan ik de kleurcode van mijn lak vinden?
Die kleurcode vind je op het type plaatje onder de motorkap op de dwarsbalk tussen de koplampen, jouw kleurcode is 199-.. (op de twee puntjes staat ook een getal maar geeft volgens mij alleen de originele fabrikant aan, dus verder niet relevant)

• Robbert Jan
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 07:38 #827425 door Robbert Jan
Beantwoord door Robbert Jan in topic Waar kan ik de kleurcode van mijn lak vinden?

Wouter76;141580 schreef : Die kleurcode vind je op het type plaatje onder de motorkap op de dwarsbalk tussen de koplampen, jouw kleurcode is 199-.. (op de twee puntjes staat ook een getal maar geeft volgens mij alleen de originele fabrikant aan, dus verder niet relevant)

Is dus wel relevant omdat de kleurtoon per fabrikant verschilt....:y:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-04-2010 07:49 #827426 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Waar kan ik de kleurcode van mijn lak vinden?
Die kleurtoon zal uberhaupt niet meer kloppen door verkleuring door de jaren heen onder invloed van o.a. UV-straling.

Als je zeker wilt weten dat de kleur die je gaat gebruiken voor het bijwerken van schade de kleur is die overeenkomt met die van de rest van de auto kun je het beste bij een schade bedrijf de lak laten 'meten' zodat ze de juiste kleur kunnen mengen.

Dat kost misschien wat meer maar dan krijg je in ieder geval geen, cq noemenswaardig kleurverschil.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 22:02 #827611 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Waar kan ik de kleurcode van mijn lak vinden?
Volgens mij ben ik er met jullie tips uit, op de voorbalk zit inderdaad een plaatje. Op de rechterzijde van het plaatje zijn 6 posities. Even van boven naar beneden:de eerste is leeg, 2e staat 21, 3e staat 234-6, 4e staat 6923 en de laatste 2 plekken zijn weer leeg. 199 met puntje dus niet, maar nu vind ik in de lijst dat mijn kleur 234 is (Super White) dat verklaart dat ik mijn auto in een opwelling sneewwitje genoemd heb bij aankoop. De auto is een binnenslaper geweest , dus dat verweren van de lak valt hopelijk mee. Dank weer voor alle waardevolle tips! Dit onderwerp mag gesloten worden.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-04-2010 07:52 #827630 door Wouter Borsje
Ah kijk, fijn dat je er uit bent, en ook ik heb hier weer wat geleerd, ik wist niet dat er nog een andere tint wit geleverd was.

Succes met het schade herstel!

• Robbert Jan
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2010 12:41 #827643 door Robbert Jan
Beantwoord door Robbert Jan in topic Waar kan ik de kleurcode van mijn lak vinden?
21 is de marktcode van je auto (Nederland, 20 is Belgie)
234-6 is dan je kleur
6922 is de code van je interieur.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC