ook voor roestpreventie en laswerk
Roest bij kriksteun en A-stijl
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-09-2009 20:34 #629541
door V300 register
Roest bij kriksteun en A-stijl is gemaakt door V300 register
Beste mensen,
Mijn 360 roest op 2 plekken.
De eerste plek is rechtsvoor, onder de auto, v??r de kriksteun. Nu zie ik door dat gat een paar draden lopen. Waar kan ik die draden loskoppelen zodat dat gat te lassen is? En heeft iemand tips of misschien ervaring? Ik laat het liever door iemand met ervaring lassen ook al kost dat meer, dan dat het half gebeurt.
De onderstaande foto is van een andere auto. Ik bedoel de plek links van de krik, daar zit bij mij een gat:uh-uhh: (Daar waar deze auto roest is bij mij dus geen roest.)
En de tweede plek is onder de a-stijl
Daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde, heeft iemand tips/ ervaring met het lassen op die plek? Waar ik zelf van baal is dat het zo dicht bij die sierstrip zit, die krijg ik er niet heel af ben ik bang.
Mijn 360 roest op 2 plekken.
De eerste plek is rechtsvoor, onder de auto, v??r de kriksteun. Nu zie ik door dat gat een paar draden lopen. Waar kan ik die draden loskoppelen zodat dat gat te lassen is? En heeft iemand tips of misschien ervaring? Ik laat het liever door iemand met ervaring lassen ook al kost dat meer, dan dat het half gebeurt.
De onderstaande foto is van een andere auto. Ik bedoel de plek links van de krik, daar zit bij mij een gat:uh-uhh: (Daar waar deze auto roest is bij mij dus geen roest.)
En de tweede plek is onder de a-stijl
Daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde, heeft iemand tips/ ervaring met het lassen op die plek? Waar ik zelf van baal is dat het zo dicht bij die sierstrip zit, die krijg ik er niet heel af ben ik bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-09-2009 20:37 #800716
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Roest bij kriksteun en A-stijl
haha, ik dacht bij het eerste plaatje "hee dat had die blauwe 340 ook"
tot ik de assteun zag
(het IS de blauwe 340 die ik wegens overvloedig aanwezige extra luchtgaten gedemonteerd heb)
tot ik de assteun zag
(het IS de blauwe 340 die ik wegens overvloedig aanwezige extra luchtgaten gedemonteerd heb)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-09-2009 21:56 #800725
door V300 register
Als je 1x zo'n sierstrip er af gepakt hebt kun je het de 2de keer zonder te slopen. Probeer het eens op de sloop, je krijg ze er wel heel af maar je moet wel even weten hoe het vast zit 
Die A-stijl kun je wel een stukje uitslijpen en een plaatje inlassen. Dat is niet veel werk. Ik vrees alleen wel dat er meer onder zit en als je dat weg wilt werken moet de hele paravan open (zie mijn topic).
Wat je kunt doen (de onderrand ziet er nog goed uit) is het roestige stuk uitslijpen en met een lamp beoordelen of de binnenkant goed of slecht is.
Als het goed is spuit je het vol met Fertan en een dag later vol zinkspray en je last het dicht, als het slecht is kun je hetzelfde doen of besluiten of hij open moet.
De draden die door dat gat lopen kun je van binnen bij. Dat is aan de rechterkant van de auto de zwarte klemstrip loshalen die bovenop de dorpel geschroefd zit, dan kun je de vloermat naar boven halen en dan zie je hem lopen.
Dat is de draadboom naar de achterlichten.
Die A-stijl kun je wel een stukje uitslijpen en een plaatje inlassen. Dat is niet veel werk. Ik vrees alleen wel dat er meer onder zit en als je dat weg wilt werken moet de hele paravan open (zie mijn topic).
Wat je kunt doen (de onderrand ziet er nog goed uit) is het roestige stuk uitslijpen en met een lamp beoordelen of de binnenkant goed of slecht is.
Als het goed is spuit je het vol met Fertan en een dag later vol zinkspray en je last het dicht, als het slecht is kun je hetzelfde doen of besluiten of hij open moet.
De draden die door dat gat lopen kun je van binnen bij. Dat is aan de rechterkant van de auto de zwarte klemstrip loshalen die bovenop de dorpel geschroefd zit, dan kun je de vloermat naar boven halen en dan zie je hem lopen.
Dat is de draadboom naar de achterlichten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-09-2009 22:53 #800743
door V300 register
Ah bedankt! dat zijn de betere berichten. Voor het lassen moet die vloermat zowieso weg dus dat is handig. En de roestplek onder de a-stijl beperkt zich tot het oppervlakte. Er zit wel een gaatje, maar dat is niet groter dan een speldenknop. Neemt niet weg dat alles weg moet en het erachter bar en boos kan zijn...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-10-2009 13:35 #800984
door V300 register
Hoeft natuurlijk niet per-see. Bij huidkanker snijden ze ook niet al je huid weg (om maar een vergelijking te maken).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-10-2009 14:33 #800992
door V300 register
Goede vergelijking :humor:
Nee maar serieus, als je toch aan het lassen bent kun je beter ruim uitslijpen en kijken wat er achter zit. Een klein gaatje las je met 1 puntje dicht, maar als daarachter nog verborgen roest zit is dat gaatje binnen de korste keren terug, maar dan groter.
slb_340;121708 schreef : Hoeft natuurlijk niet per-see. Bij huidkanker snijden ze ook niet al je huid weg (om maar een vergelijking te maken).
Goede vergelijking :humor:
Nee maar serieus, als je toch aan het lassen bent kun je beter ruim uitslijpen en kijken wat er achter zit. Een klein gaatje las je met 1 puntje dicht, maar als daarachter nog verborgen roest zit is dat gaatje binnen de korste keren terug, maar dan groter.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2009 15:40 #801007
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Roest bij kriksteun en A-stijl
Die paravan roest vrijwel altijd van binnenuit, dus er zit meer dan je aan de buitenkant ziet.
Ruim uitslijpen en goed lassen is gewoon de enige remedie om er vanaf te komen
Ruim uitslijpen en goed lassen is gewoon de enige remedie om er vanaf te komen
Moderators: Mark Smeets