ook voor roestpreventie en laswerk
Mijn Volvo heeft behoefte aan een opknapbeurt!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2009 14:14 #629156
door V300 register
Mijn Volvo heeft behoefte aan een opknapbeurt! is gemaakt door V300 register
Hallo Volvo-rijders,
Mijn naam is Dagmar en ik heb een Volvo 340 1.4 liter uit het jaar 1989. Mijn ouders hebben ongeveer 6 jaar geleden deze Volvo gekocht van kennisen. Deze mensen waren de eerste eigenaar en zijn heel zuinig geweest op dit beestje. Heel fijn voor ons dus!
Mijn vader is enkele jaren geleden gestopt met werken en had de auto niet meer nodig. Zo is de auto in mijn bezit gekomen! Ik ben heel blij met mijn auto'tje en ik wil hem graag een beetje opknappen.
Hoe goed de vorige eigenaren ook met auto zijn omgegaan, sommige dingen hou je gewoon niet tegen. Zo zijn alle rubbers in mijn auto wel toe aan vervanging. Ook de deuren vallen niet meer goed in het chassi en is de lak niet meer op en top te noemen...:cry2:
Nou is de lak (denk ik;)) een dingetje waar ik voor moet gaan sparen, maar de andere dingen, zoals rubbers enzo, wil ik wel graag op korte termijn vervangen!
Mijn collega heeft een zoon die ook de trotse eigenaar is van een Volvo 340 en vertelde mij over dit forum. Hij heeft zelf, met behulp van dit forum, het nodige weten op te knappen.
Nu is mijn vraag, of er mensen zijn die mij kunnen helpen met tips en onderdelen voor mijn Volvootje! Ik ben met name geinteresserd in de rubbers (van deuren, achterklep, motorklep) en nieuwe deurpinnen zodat mijn deur weer lekker in het chassi valt. Is er iemand die mij aan deze onderdelen kan helpen (of een adres weet..) en misschien tips heeft over het plaatsen hiervan? Alvast bedankt!
Groetjes! Dagmar
Mijn naam is Dagmar en ik heb een Volvo 340 1.4 liter uit het jaar 1989. Mijn ouders hebben ongeveer 6 jaar geleden deze Volvo gekocht van kennisen. Deze mensen waren de eerste eigenaar en zijn heel zuinig geweest op dit beestje. Heel fijn voor ons dus!
Hoe goed de vorige eigenaren ook met auto zijn omgegaan, sommige dingen hou je gewoon niet tegen. Zo zijn alle rubbers in mijn auto wel toe aan vervanging. Ook de deuren vallen niet meer goed in het chassi en is de lak niet meer op en top te noemen...:cry2:
Nou is de lak (denk ik;)) een dingetje waar ik voor moet gaan sparen, maar de andere dingen, zoals rubbers enzo, wil ik wel graag op korte termijn vervangen!
Mijn collega heeft een zoon die ook de trotse eigenaar is van een Volvo 340 en vertelde mij over dit forum. Hij heeft zelf, met behulp van dit forum, het nodige weten op te knappen.
Nu is mijn vraag, of er mensen zijn die mij kunnen helpen met tips en onderdelen voor mijn Volvootje! Ik ben met name geinteresserd in de rubbers (van deuren, achterklep, motorklep) en nieuwe deurpinnen zodat mijn deur weer lekker in het chassi valt. Is er iemand die mij aan deze onderdelen kan helpen (of een adres weet..) en misschien tips heeft over het plaatsen hiervan? Alvast bedankt!
Groetjes! Dagmar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2009 15:00 #784104
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn Volvo heeft behoefte aan een opknapbeurt!
Hoi Dagmar,
Dat is dichtbij! Leuk!
Als je eens hulp nodig hebt, kun je me altijd mailen/PB sturen.
Deurpinnen zijn nog te krijgen bij de Volvo-dealer. In Zevenaar zit Harrie Arendsen geloof ik? Ze kosten niet zoveel hoor.
Deurrubbers, daar is wat moeilijker aan te komen. Die zou je haast al na moeten laten maken/kopen als een rol (dus een x aantal meters).
Heb je een fotootje van je auto? Ik ben benieuwd! Ik kom redelijk vaak in de regio Duiven/Zevenaar.
Dat is dichtbij! Leuk!
Als je eens hulp nodig hebt, kun je me altijd mailen/PB sturen.
Deurpinnen zijn nog te krijgen bij de Volvo-dealer. In Zevenaar zit Harrie Arendsen geloof ik? Ze kosten niet zoveel hoor.
Deurrubbers, daar is wat moeilijker aan te komen. Die zou je haast al na moeten laten maken/kopen als een rol (dus een x aantal meters).
Heb je een fotootje van je auto? Ik ben benieuwd! Ik kom redelijk vaak in de regio Duiven/Zevenaar.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2009 15:00 #784105
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo heeft behoefte aan een opknapbeurt!
Welkom! Blij te horen dat de Volvo je bevalt.
Lak is vaak nog goed op te poetsen, tenzij de lak vol diepe krassen zit, afgebladderd is, of 'opgepoetst' is. Opnieuw spuiten is inderdaad iets waarvoor je moet sparen, meestal is dat iets voor een restauratieproject.
Voor de rest: zoek eens op deurrubbers, afstrijkrubbers, raamrubbers, deurpennen, scharnierpen. Er is al veel info te vinden op het forum! Advertenties kun je hier plaatsen: www.v3c.nl/advertenties.php
Succes!
Lak is vaak nog goed op te poetsen, tenzij de lak vol diepe krassen zit, afgebladderd is, of 'opgepoetst' is. Opnieuw spuiten is inderdaad iets waarvoor je moet sparen, meestal is dat iets voor een restauratieproject.
Voor de rest: zoek eens op deurrubbers, afstrijkrubbers, raamrubbers, deurpennen, scharnierpen. Er is al veel info te vinden op het forum! Advertenties kun je hier plaatsen: www.v3c.nl/advertenties.php
Succes!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2009 15:06 #784107
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo heeft behoefte aan een opknapbeurt!
Deurpennen zijn bij de dealer voor een paar cent te koop. Het vervangen is wel lastig aangezien je voor de onderste pen speciaal gereedschap nodig hebt.
Deurrubbers zijn te koop bij een internetwinkel. Ik weet niet meer welke, maar hij staat ergens op het forum. De zoekfunctie zou kunnen helpen. Motorruimterubber en kofferklep rubber ook, waarschijnlijk bij dezelfde zaak.
Deurrubbers zijn te koop bij een internetwinkel. Ik weet niet meer welke, maar hij staat ergens op het forum. De zoekfunctie zou kunnen helpen. Motorruimterubber en kofferklep rubber ook, waarschijnlijk bij dezelfde zaak.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2009 15:15 #784110
door V300 register
Hallo Dagmar,
Ik ben de zoon van je collega, Ton had al het e.e.a verteld. Misschien heb ik nog wat van die pennetjes voor je, ik moet ze nog wel even zoeken. Ik laat het wel weten..
Ik ben de zoon van je collega, Ton had al het e.e.a verteld. Misschien heb ik nog wat van die pennetjes voor je, ik moet ze nog wel even zoeken. Ik laat het wel weten..
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2009 15:42 #784125
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Mijn Volvo heeft behoefte aan een opknapbeurt!
Ha, Sid. Ik had al zo'n vermoeden. Wat leuk. Dagmar mag wel langs komen voor een check. Misschien kun jij haar helpen met die deurrubbers. Daar heb je ervaring mee.
Heb je haar al verteld van de voordelen van het clublidmaatschap?
Heb je haar al verteld van de voordelen van het clublidmaatschap?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2009 21:13 #784158
door V300 register
Ja echt toevallig! Met die deurrubbers wil ik wel helpen hoor...
Ik denk dat mijn vader de club al een beetje heeft gepromoot, ik heb Dagmar nl. nog niet ontmoet.
Ik denk dat mijn vader de club al een beetje heeft gepromoot, ik heb Dagmar nl. nog niet ontmoet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2009 22:46 #784176
door V300 register
Jee.. Wat veel reacties al! Super! Heel fijn al die tips!
Een vriendin van mij heeft ook een volvo 340, maar dan een variomatic en die was ook wel erg geinteresserd in dit forum!> Haar volvo drinkt een beetje te veel olie, dat kan nooit goed zijn...
Ik zal zeggen dat ze zich snel moet aanmelden!
Maar: Check?
Als ik de onderdelen heb, zou ik inderdaad graag hulp willen hebben, ben wel handig, maar niet echt met auto's!
Ik ga driftig op zoek naar de rubbers en dan wacht ik de deurpennetjes nog even af. In iedergeval: heel erg bedankt zover, heel erg leuk dat er een club is die net zo gek is op z'n volvo als ik!
Groetjes! Dagmar
Maar: Check?
Waar en wanneer?Dagmar mag wel langs komen voor een check.
Ik ga driftig op zoek naar de rubbers en dan wacht ik de deurpennetjes nog even af. In iedergeval: heel erg bedankt zover, heel erg leuk dat er een club is die net zo gek is op z'n volvo als ik!

Groetjes! Dagmar
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2009 22:53 #784178
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Mijn Volvo heeft behoefte aan een opknapbeurt!
Ik zou die deurpennen ook maar aanschaffen, dan kun je die meteen bij Erik vervangen. Die kosten letterlijk maar enkele dubbeltjes per stuk. Erik heeft de benodigde speciale pennentrekker. Ik heb ze ook al klaar liggen en ga over 2 weken onder andere daarvoor even richting Erik.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2009 22:57 #784179
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Mijn Volvo heeft behoefte aan een opknapbeurt!
Heeft iemand ook een cloonapparaat voor mij.........pfff. This hot summer is very busy....................but in some way I like it.
Moderators: Mark Smeets