ook voor roestpreventie en laswerk
Welke kit tussen voorschermen en voorkant?
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2009 20:51 #628729
door Ted Bogers
Welke kit tussen voorschermen en voorkant? is gemaakt door Ted Bogers
Het wordt langzamerhand tijd de 340 van mijn vrouw eens op te knappen.
Onder de voorbumper in de naad tussen het voorscherm en de body van de auto zit een soort taaie witte kit. Ik zou graag weten wat voor Kit dit is en waar ik deze eventueel kan kopen.
Blijkbaar heeft de vorige eigenaar een keer een reparatie uitgevoerd waarbij er nieuwe schermen zijn geplaatst zonder kit te gebruiken. Dit ziet er momenteel niet echt lekker uit.
Onder de voorbumper in de naad tussen het voorscherm en de body van de auto zit een soort taaie witte kit. Ik zou graag weten wat voor Kit dit is en waar ik deze eventueel kan kopen.
Blijkbaar heeft de vorige eigenaar een keer een reparatie uitgevoerd waarbij er nieuwe schermen zijn geplaatst zonder kit te gebruiken. Dit ziet er momenteel niet echt lekker uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2009 21:02 #762646
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Welke kit tussen voorschermen en voorkant?
Is dat geen strijkkit? Ik kan het mis hebben, maar daar staat me iets van bij.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2009 21:45 #762655
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke kit tussen voorschermen en voorkant?
yep, strijkkit ofwel nadenkit
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2009 22:00 #762663
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke kit tussen voorschermen en voorkant?
Gewoon een pot strijkkit idd halen bij de automaterialenzaak, en klaar.
Nou ja klaar, het moet er nog wel op/tussen...:woops:
Nou ja klaar, het moet er nog wel op/tussen...:woops:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2009 22:09 #762667
door V300 register
maar; goed spul is het halve werk.
acrylkit regent er zo tussenuit, heb ik gemerkt
acrylkit regent er zo tussenuit, heb ik gemerkt
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2009 23:11 #762687
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Welke kit tussen voorschermen en voorkant?
Rubberkit kan ook, maar is en blijft flexibeler. Meestal wordt strijkkit rondom gebruikt.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2009 19:35 #762804
door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic Welke kit tussen voorschermen en voorkant?
Het zal wel strijkkit worden. Want maar beter direct het goede spul erop.
Ik ben overigens ook nog naar een zwarte kit op zoek om tussen rubbers en ruiten te smeren.
Ik heb o.a. gemerkt dat bij het raampje van de achterportieren de rubbers van het achterste raam nogal eens gaan wijken waardoor het vochtprobleem bij handvat portier (en vooral motor centrale deurvergrendeling) nog al eens wilt optreden. Ik wil eens kijken of een klein laagje zwarte kit dit niet kan verhelpen.
Heeft iemand hier nog een tip voor?
En nu we toch bezig zijn:
Ik ben ook nog steeds op zoek naar de rubberachtige kit die gebruikt wordt om het plastic tussen portier en binnenbekleding op zijn plek te houden.
Alle commentaar welkom,
Voorbaat dank,
Ted Bogers
Ik ben overigens ook nog naar een zwarte kit op zoek om tussen rubbers en ruiten te smeren.
Ik heb o.a. gemerkt dat bij het raampje van de achterportieren de rubbers van het achterste raam nogal eens gaan wijken waardoor het vochtprobleem bij handvat portier (en vooral motor centrale deurvergrendeling) nog al eens wilt optreden. Ik wil eens kijken of een klein laagje zwarte kit dit niet kan verhelpen.
Heeft iemand hier nog een tip voor?
En nu we toch bezig zijn:
Ik ben ook nog steeds op zoek naar de rubberachtige kit die gebruikt wordt om het plastic tussen portier en binnenbekleding op zijn plek te houden.
Alle commentaar welkom,
Voorbaat dank,
Ted Bogers
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2009 22:27 #762861
door V300 register
die zwarte kit om ruitrubbers mee dicht te maken heet "ruitenkit"
je kunt het o.a. bij de Volkswagen garage kopen, maar in de universele handel hebben ze het ook hier en daar nog wel staan.
je krijgt je handen overigens NIET meer schoon als je dat spul eraan krijgt.
je kunt het o.a. bij de Volkswagen garage kopen, maar in de universele handel hebben ze het ook hier en daar nog wel staan.
je krijgt je handen overigens NIET meer schoon als je dat spul eraan krijgt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-03-2009 00:01 #762881
door V300 register
Is de industrienaam daarvan niet "tixophalte" ofzo?
Ik heb net even mijn afstudeerverslag erbij gepakt, van een scheepsdeur waar glas op gelijmd zit. Daar wordt Bostik Simpson ISR 70-04 voorgeschreven door de glasleverancier, marine-grade dus dat gaat nooooooit meer stoek!
[edit] tixophalte is een Shell product... In essentie een kit waar alle plakkerige gooo die Shell kon vinden bij elkaar is gevoegd tot een ?berstickykitzooi.
Ik heb net even mijn afstudeerverslag erbij gepakt, van een scheepsdeur waar glas op gelijmd zit. Daar wordt Bostik Simpson ISR 70-04 voorgeschreven door de glasleverancier, marine-grade dus dat gaat nooooooit meer stoek!
[edit] tixophalte is een Shell product... In essentie een kit waar alle plakkerige gooo die Shell kon vinden bij elkaar is gevoegd tot een ?berstickykitzooi.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-03-2009 11:07 #762904
door V300 register
tixophalt is niet geschikt als ruitenkit, want dat is een bitumenproduct.
dat wordt dus in de zon weer zacht, gaat uitlopen etc.
Wordt wel gebruikt voor afdichting van caravan wanden (daar komen dus die zwarte sporen van)
dat wordt dus in de zon weer zacht, gaat uitlopen etc.
Wordt wel gebruikt voor afdichting van caravan wanden (daar komen dus die zwarte sporen van)
Moderators: Mark Smeets