ook voor roestpreventie en laswerk

Lichten met een kruis erdoor

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-03-2009 22:37 #761917 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Lichten met een kruis erdoor

vdb340;93633 schreef : APK-afkeur, dus ook strafbaar als je het na de APK opplakt en ermee rond gaat rijden? :crazy1:

Dat hoeft niet altijd zo te zijn! (ik weet even het voorbeeld niet meer, maar er was iets wat voor de APK afkeur was, maar waarvoor je geen bekeuring kreeg.. )
Maar in dit geval denk ik dat oom agent er wat van zal zeggen.
Met een beetje geluk laten ze het bij een waarschuwing, indien je het ter plekke verwijderd (net zoals bij raamverduistering afentoe, wegmisbruikers :no_comment:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2009 00:09 #761928 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lichten met een kruis erdoor

v0lv0freak;93636 schreef : Dat hoeft niet altijd zo te zijn! (ik weet even het voorbeeld niet meer, maar er was iets wat voor de APK afkeur was, maar waarvoor je geen bekeuring kreeg.. )
Maar in dit geval denk ik dat oom agent er wat van zal zeggen.
Met een beetje geluk laten ze het bij een waarschuwing, indien je het ter plekke verwijderd (net zoals bij raamverduistering afentoe, wegmisbruikers :no_comment:)

Kapotte schokdempers is geen bekeuring, wel APK-afkeur om maar iets te noemen. Net als een gescheurde stabilisatorstang, te hoge CO, roestige dorpels etc.
Afgeplakte lampen zijn dat wel, dat verstoort het lichtbeeld. Er zijn wel koplampen met speciale lenzen die gemaakt zijn op die kruizen, dat mag dus wel. Alleen niet voor een V300 natuurlijk, wel op golfjes en dergelijke.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2009 17:31 #762012 door V300 register
Dat kruis met plakband is inderdaad iets van de racerij. Puur praktisch bedoeld. Helaas gaan veel mensen het ook zien als een vorm van Pimpen.........jammer, ik vindt 't geen prorum. Zelf boos- of bangkijkertjes zijn nog mooier ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2009 17:35 #762014 door V300 register
Hoe zit het met booskijkers? Volgens mij is dat ook APK-afkeur...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2009 18:37 #762021 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Lichten met een kruis erdoor
nee want die verstoren het lichtbeeld niet.

er zijn wel grenzen aan het oppervlak wat je met de booskijkers mag bedekken, maar die weet ik even niet uit m'n hoofd..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2009 19:15 #762025 door V300 register

Stefan;93737 schreef : Hoe zit het met booskijkers? Volgens mij is dat ook APK-afkeur...

Als ik me niet vergis zit ook daar nog vergis in. Wanneer je het op de koplampen plakt met tape, dan mag het sowieso niet.

Wanneer je 't aan de motorkap last mag het zolang 't maar niet meer dan 15% (of zoiets) van de koplamp bedekt.......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2009 21:31 #762045 door V300 register
Het zal best mogen met tape, maar ik neem aan dat het lichtbeeld niet verstoord mag worden. Alleen is het wel zo dat de koplampstraal bij dimlicht uit de bovenste helft van de koplamp komt, dus het lichtbeeld is al vlug verstoord als je veel bedekt, daar heeft dat waarschijnlijk mee te maken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC