Lichten met een kruis erdoor
- Mark Smeets
- Moderator
-
vdb340;93633 schreef : APK-afkeur, dus ook strafbaar als je het na de APK opplakt en ermee rond gaat rijden? :crazy1:
Dat hoeft niet altijd zo te zijn! (ik weet even het voorbeeld niet meer, maar er was iets wat voor de APK afkeur was, maar waarvoor je geen bekeuring kreeg.. )
Maar in dit geval denk ik dat oom agent er wat van zal zeggen.
Met een beetje geluk laten ze het bij een waarschuwing, indien je het ter plekke verwijderd (net zoals bij raamverduistering afentoe, wegmisbruikers :no_comment:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;93636 schreef : Dat hoeft niet altijd zo te zijn! (ik weet even het voorbeeld niet meer, maar er was iets wat voor de APK afkeur was, maar waarvoor je geen bekeuring kreeg.. )
Maar in dit geval denk ik dat oom agent er wat van zal zeggen.
Met een beetje geluk laten ze het bij een waarschuwing, indien je het ter plekke verwijderd (net zoals bij raamverduistering afentoe, wegmisbruikers :no_comment:)
Kapotte schokdempers is geen bekeuring, wel APK-afkeur om maar iets te noemen. Net als een gescheurde stabilisatorstang, te hoge CO, roestige dorpels etc.
Afgeplakte lampen zijn dat wel, dat verstoort het lichtbeeld. Er zijn wel koplampen met speciale lenzen die gemaakt zijn op die kruizen, dat mag dus wel. Alleen niet voor een V300 natuurlijk, wel op golfjes en dergelijke.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
er zijn wel grenzen aan het oppervlak wat je met de booskijkers mag bedekken, maar die weet ik even niet uit m'n hoofd..
- V300 register
- Verbannen
-
Stefan;93737 schreef : Hoe zit het met booskijkers? Volgens mij is dat ook APK-afkeur...
Als ik me niet vergis zit ook daar nog vergis in. Wanneer je het op de koplampen plakt met tape, dan mag het sowieso niet.
Wanneer je 't aan de motorkap last mag het zolang 't maar niet meer dan 15% (of zoiets) van de koplamp bedekt.......
- V300 register
- Verbannen
-